World RX wraca i ponownie akceptuje samochody termiczne

W obliczu niezapełnienia sieci samochodów elektrycznych, Mistrzostwa Świata w Rallycrossie ponownie otwierają swoje drzwi dla RX1 z silnikami benzynowymi w 2024 roku. Zmienia się także format wyścigów i producent!

opublikowany 06/12/2023 à 17:17

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

World RX wraca i ponownie akceptuje samochody termiczne

Świat RX zakończył się w 2023 r., gdy samochody elektryczne RX2e były mniej spektakularne niż RX1. Pula treści fotograficznych Red Bull

Na rzepkach w 2023 roku po pożarze w Special One Racing i odwołane spotkania, Mistrzostwa Świata rallycross (World RX) musi znaleźć nowe życie w 2024 r. W tym celu Międzynarodowa Federacja Samochodowa i promotor World RX, Rallycross Promoter GmbH (powiązane z czerwony Byk), wpadłem na nowy pomysł: współistnienie samochodów elektrycznych i termicznych.

Projekt, nazwany „Bitwą technologiczną” w dokumencie opublikowanym przez Radę Światową na posiedzeniu w środę, 6 grudnia w Baku (Azerbejdżan), nie został szczegółowo opisany przez FIA. Ten format wydarzenia powinien umożliwić samochodom termicznym (stare supersamochody z silnikami benzynowymi) i samochodom elektrycznym (w tej chwili nie można stwierdzić, czy są to RX2e, czy RX1) współistnienie w tych samych wyścigach z równymi szansami.

CZYTAJ TAKŻE > World RX – ESmotorsport przedstawia Skodę Fabię RX1e, której premiera spodziewana jest w 2024 roku

Ewoluuje także formuła spotkań. Koniec z rankingami kwalifikacyjnymi opartymi na czasie! Hierarchia zostanie ustalona na podstawie pozycji końcowej kierowcy w eliminacjach. Punkty mistrzowskie będą liczone w każdej rundzie, także podczas etapów eliminacyjnych.

« Uzgodniono, że ten format zmniejszy ryzyko związane ze stanem i ewolucją torów oraz że będzie łatwiejszy do zrozumienia dla fanów, którzy dopiero zaczynają przygodę z tym sportem., wyjaśnia FIA. Większa przejrzystość i uproszczenie oraz najwyraźniej krótszy weekend; jeśli stan obwodu będzie mniejszy, oznacza to, że czas jazdy ulegnie skróceniu.

Ponadto zmienił się producent. Nie będą to już opony Cooper Tyres, ale Hoosier Racing Tire, dla wszystkich kategorii ze znaczkiem FIA (Świat RX, ale także RX2e i Mistrzostwa Europy RX1 i RX3). Według FIA, uzasadniony wybór po zaproszeniu do składania ofert i teście pod kątem wykonalności technicznej i wydajności gumy, który dał satysfakcję w październiku. Hoosier Racing Tire to amerykańska firma, od 2016 roku spółka zależna Continental, posiadająca doświadczenie w wyścigach na torach żużlowych. Ich dziedzictwo rallycrossowe opiera się na TitansRX, krótkotrwałej serii, która trwała zaledwie trzy lata, między 2019 a 2021 rokiem.

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz