World RX – GCK Motorsport z Lancią Deltą na torze Nürburgring

Następną rundę World RX na torze Nürburgring (Niemcy) GCK Motorsport wystartuje Lancią Deltą, samochodem wypuszczonym… w 1987 roku!

opublikowany 03/11/2022 à 16:49

Doriana Grangiera

0 Zobacz komentarze)

World RX – GCK Motorsport z Lancią Deltą na torze Nürburgring

Samochód z 1987 r. zgłoszony do World RX? GCK Motorsport się udało! © GCK Motorsport

Czy przeszłość może uratować przyszłość? Jeśli kwestia ta została już poruszona w sadze Roberta Zemeckisa „Powrót do przyszłości”, może pojawić się ponownie w mistrzostwach świata RX. Nowa formuła 1Po bardziej niż trudnym porodzie trudno przekonać się do w pełni elektrycznego urządzenia. Na pierwszych imprezach sezonu na najwyższym poziomie stanęło zaledwie 00 zawodników rallycross. Być może GCK Motorsport znalazłby wtedy rozwiązanie: zrobienie czegoś nowego z czymś starym.

Zespół Guerlain Chicherit przybędzie do World RX na torze Nürburgring (Niemcy) w dniach 12 i 13 listopada samochodem wypuszczonym na rynek... w 1987 roku! Lancia Delta, legendarny samochód i sześciokrotny rajdowy mistrz świata w latach 1987-1992. Do dziś pozostaje najbardziej dominującym samochodem w historii WRC. Ale bądź ostrożny, pod kultowym nadwoziem Lancia Delta Evo-e RX kryje się nowoczesne podwozie i dwa silniki elektryczne.

Ciało z przeszłości, silnik przyszłości

Pod zgodną z oryginałem nadwoziem Lancia Delta Evo-e RX kryje się rurowa konstrukcja spełniająca standardy bezpieczeństwa narzucone przez przepisy FIA 2022. Podwozie, w całości zaprojektowane i wyprodukowane w siedzibie GCK Performance w Issoire (Puy-de-Dôme), wymagało ponad 1 godzin pracy i wyprodukowania specjalnych narzędzi. Dzięki mocy 200 kW (500 KM) pod maską samochód ma dwukrotnie większą moc niż A Formuła E i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 1,8 sekundy dzięki napędowi na cztery koła i połączeniu dwóch silników Kreisel Electric o mocy 250 kW każdy.

Zapowiedziana w listopadzie 2021 r. i wyczekiwana od tygodni przez fanów tej dyscypliny Lancia Delta Evo-e RX zadebiutuje zatem 12 i 13 listopada na torze Nürburgring w Niemczech, obok bardziej współczesnych samochodów. Aby wziąć udział w tym chrzcie bojowym, ambicje GCK Motorsport będą koniecznie mierzone w porównaniu z bardziej doświadczoną konkurencją w zakresie obsługi samochodów elektrycznych nowej generacji. „Jestem bardzo szczęśliwy, że mogę wrócić do World RX rok po moim ostatnim udziale w tym samym torze Nürburgring. Jedno jest pewne, nasza Lancia Delta Evo-e RX będzie wyróżniać się spośród nowoczesnych samochodów tworzących te jakże spektakularne mistrzostwa., cieszył się Guerlain Chicherit, kierowca i założyciel GCK Motorsport. Będziemy teraz potrzebować trochę czasu, aby zrozumieć samochód i poczynić postępy, aby uczynić go konkurencyjnym. Już nie mogę się doczekać, żeby znaleźć się na torze. »

CZYTAJ TAKŻE > Anton Marklund powraca do World RX

Doriana Grangiera

Młody dziennikarz tęskniący za sportem motorowym z przeszłości. Wychowany na wyczynach Sébastiena Loeba i Fernando Alonso.

0 Zobacz komentarze)

Kontynuuj czytanie na te tematy:

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz