Dakar 2023 – Romain Dumas widzi życie w błękitach dzięki Rebellion

Za kierownicą nowej Toyoty T1+ i doświadczonym pilotem kolarz torowy celuje w czołową piętnastkę, a przede wszystkim w spokojniejszy Dakar 15 niż w 2023 roku.

opublikowany 30/12/2022 à 16:15

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Dakar 2023 – Romain Dumas widzi życie w błękitach dzięki Rebellion

Romain Dumas celuje w czołową 15-tkę w Dakarze 2023. © Rebellion Racing

Romain Dumas uwielbia kolor niebieski. W ostatnich miesiącach Francuz jeździł lazurowymi samochodami, takimi jak Glickenhaus 007 w Długodystansowych Mistrzostwach Świata (WEC) lub elektrycznego supervana Forda Pro na Festiwalu Prędkości w Goodwood. Dla tego Dakar 2023, le touche-à-tout passe sur une Toyota Hilux T1+ tout bleu également, géré par l’équipe Rebellion Racing.

Spotkany na ogromnym biwaku nad brzegiem Morza Czerwonego w Arabii Saudyjskiej w ten piątek, 30 grudnia, kolarz miał banana. „Na razie robimy ogromne postępy! Musimy tylko ominąć ostatnie miejsce w prologu, aby zrobić duży krok w stronę człowieczeństwa”– śmieje się Alezjanin.

 
 
 
 
 
Zobacz ten post na Instagramie
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Publikacja udostępniona przez Romaina Dumasa (@romaindumas_official)

Rzeczywiście Dakar 2022 był koszmarem dla podwójnego zwycięzcy 24 godziny Le Mans. Domowy buggy jego kolegi z drużyny Alexandre'a Pesciego DXX spłonął podczas odcinka próbnego; w geście dobroci Romain Dumas dał mu kluczyki do własnego napędu na dwa koła. Bez kierownicy Francuz otrzymał wówczas pomoc Nasser Al-Attiyah, który łaskawie pożyczył mu swoją starą Toyotę Hilux T1!

Przygoda z Japończykiem 4×4, choć przerwana po kilku dniach wysiłków, dała mu chęć spróbowania tej przygody jeszcze raz, z lepszym przygotowaniem.

„Zmiany przepisów wprowadzone w ostatnich latach w pewnym stopniu zniweczyły wszystkie nasze wysiłki, wyjaśnia Romain Dumas o swoim niezależnie złożonym buggy. Powiedzmy, że nie zostaliśmy nagrodzeni i że byliśmy wyczerpani do tego stopnia, że ​​byliśmy zmęczeni. Albo zaczynaliśmy prawie od zera, aby zbudować nowy buggy, w tym Alexa (Pesci) i miałam zamiar używać go tylko raz w roku, albo jeździliśmy o wiadomych zasadach. Oczywiście doświadczenia z kilku odcinków specjalnych, które odbyłem w zeszłym roku, zadowoliły mnie Hiluxem. » W trakcie sezonu złożono zamówienie na dwie wersje T1+ u belgijskiego producenta Overdrive.

Romain Dumas, na swoim koncie pięć startów w Dakarze, w tym 8. miejsce jako najlepszy wynik na mecie, wysłucha także notatek nowego drugiego pilota w osobie Maxa Delfino (13. miejsce w 2022 r. obok Mickaëla Pisano).

„Tym razem Nasser (Al-Attiyah) nie dał mi instrukcji obsługi, uśmiecha się rekordzista w zdobyciu Pikes Peak Volkswagenem ID R. Będziemy korzystać z naszych własnych pomysłów, powoli i tak długo, jak to możliwe. Chciałbym ukończyć sezon w okolicach pierwszej piętnastki. Ale nie powinieneś marzyć, przeciwnicy mają ogromne doświadczenie. Nawet ja muszę jeździć i robić postępy. Jeśli będziemy rywalizować na wszystkich etapach, to już będzie sukces. »

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)