Po rozstaniu z Nasserem Al-Attiyahem Mathieu Baumel przerywa milczenie: „Musimy myśleć o przyszłości”

Dwa miesiące po rozstaniu francuski drugi pilot wraz ze swoim przyjacielem Guerlainem Chicheritem ponownie rozpoczyna pracę w Portugalii i rozważa resztę swojej kariery z innej perspektywy.

opublikowany 20/03/2024 à 10:09

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Po rozstaniu z Nasserem Al-Attiyahem Mathieu Baumel przerywa milczenie: „Musimy myśleć o przyszłości”

Mathieu Baumel ponownie zakłada kask podczas Rajdu Portugalii w kwietniu 2024 r. Fot. DPPI / Julien Delfosse

Świat jest mały i biwak rallye-napad też. Piętnaście lat po ostatnich startach w parze w samochodzie 4×4 Guerlain Chicherit i Mathieu Baumel po raz kolejny staną twarzą w twarz podczas Rally Raid Portugal, trzeciej rundy Rajdowych Mistrzostw Świata (W2RC) zaplanowanych na dni 2–7 kwietnia.

CZYTAJ TAKŻE > Guerlain Chicherit i Mathieu Baumel łączą siły podczas Rajdu Portugalii

Podwójny mistrz W2RC tytułu, ale wraz z Nasserem Al-Attiyahem Mathieu Baumel tymczasowo zastąpi Alexa Winocqa, który doznał kontuzji podczas złego lądowania podczas Abu Dhabi Desert Challenge. Co więcej, francuski drugi pilot wyjaśnił nam pewne kwestie podczas naszej rozmowy. To nie dlatego, że odnowił kontakt ze swoim starym przyjacielem, znajdziemy go również w tym samym miejscu podczas Rajdu Maroka w październiku, a także podczas Dakaru 2025!

„To jednorazowy czas, w którym Alex odzyskuje optymalne zdrowie na potrzeby treningów w rajdach. Nie żartujemy z niebezpieczeństw związanych z pracą! » Podczas tego Rajdu Portugalii, nowego wydarzenia, które zadebiutuje w W2RC, Mathieu Baumel będzie miał za zadanie pomóc Guerlainowi Chicheritowi w dążeniu do tytułu.

„Jest drugi w mistrzostwach i moim celem będzie mu w tym pomóc. Chcę dobrze wykorzystać swoje doświadczenie i jestem bardzo zmotywowany! Jeśli będę mógł mu w ten sposób pomóc, mój cel zostanie osiągnięty. »

Obaj mężczyźni lubią się nawzajem, możemy ich nawet nazwać „przyjaciółmi” od połowy 2000 roku, kiedy duet wziął udział w wyścigu Paryż-Dakar w 2005 roku, bez większego doświadczenia. „To był nasz pierwszy rajd dla każdego z nas! Kiedy się nad tym zastanowić, to było szalone. FFSA i ASO (organizator) skonfigurował tę operację wykrywania, była świetna. Mimo, że na etapach mieliśmy szereg trudności, zastanawialiśmy się, co my tam robimy, zagubieni na pustyni! Biorąc pod uwagę nasz sprzęt, mieliśmy dobry wyścig i wróciliśmy w 2006 roku z BMW (diesel X3 od X-Raid) wygrać nasz pierwszy konkurs specjalny i znaleźć się w ogólnej dziesiątce. »

Mathieu Baumel jest niewątpliwie punktem odniesienia w nawigacji rajdowej. Czterokrotny zwycięzca Dakaru, obok Nassera Al-Attiyaha, Habs jest po prostu najbardziej „ograniczonym” pilotem w obecnie aktywnym terenie, razem z Lucasem Cruzem (pilotem Carlos Sainz). Mimo to nie ma żadnego programu sportowego na rok 2024 po nieoczekiwanym rozstaniu, do którego doszło pod koniec stycznia między nim a Al-Attiyah.

Przez telefon temat pozostaje drażliwy. Mathieu Baumel właśnie nam powiedział, że doszło do rozstania „bez ostrzeżenia, co było trochę dziwne”. „Chciałbym zostać poinformowany wcześniej, aby znaleźć rozwiązanie na resztę roku. Tam postawiono mnie przed faktem dokonanym”– komentuje. Rzeczywiście, wszystkie czołowe załogi W2RC były już przeszkolone na nadchodzące miesiące, kiedy Mathieu Baumel znalazł się na piechotę.

Czytelnicy mogą być spokojni, Mathieu Baumel ma nadzieję wrócić do notesu w nadchodzących miesiącach. „Robię wszystko, co konieczne, aby być obecnym na Rajdzie Maroka i Dakarze 2025, nawet jeśli jeszcze nie wiem, z którym kierowcą! Trzeba myśleć o przyszłości, ja nie daję się zniechęcić i bardzo zależy mi na tym, żeby moje doświadczenie przydało się pilotowi. Myślę, że mam trochę rezerwy”, śmieje się.

Dwa miesiące po zakończeniu współpracy z Nasserem Al-Attiyahem Mathieu Baumel odnajduje w swoim życiu nową równowagę. Góral czerpie więcej korzyści z żony i dzieci i pragnie utrzymać tę więź nawet podczas swojej przyszłej pracy drugiego pilota w nadchodzących miesiącach i latach. „Z Nasserem podróżowałem 230 dni w roku, pomiędzy rajdami, bajami i Rajdowymi Mistrzostwami Bliskiego Wschodu, – komentuje. Odtąd rozdzielam ten czas pomiędzy moją rodzinę, inne poboczne projekty i rajd. Poza tym myślę, że w przyszłości będę brał udział tylko w rajdach (Dakar i W2RC). »

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz