Al-Attiyah-Baumel podlega zawieszającej dyskwalifikacji

Komisarze okazali łaskę i pozostawili liderów Dakaru 2022 pod groźbą wykluczenia, jeśli do końca imprezy ich administrator danych będzie nadal odłączony od Toyoty.

opublikowany 04/01/2022 à 07:50

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Al-Attiyah-Baumel podlega zawieszającej dyskwalifikacji

Toyota Hilux T1+ Nassera Al-Attiyaha i Mathieu Baumela w doskonałej formie od startu Dakaru 2022. © Red Bull Content Pool

Jeszcze trochę i Dakar 2022 został pozbawiony swojego lidera już po dwóch etapach. Nasser Al-Attiyah et Mathieu Baumel (Toyota) sont passés tout près de la correctionnelle si l’on en juge une décision des commissaires du Championnat du monde des rallye-raids (W2RC), transmisja we wtorek 4 stycznia o 9:XNUMX czasu saudyjskiego.

Rzeczywiście, łożysko nr 1 Toyoty Hilux T201+ spisał się cały drugi etap pomiędzy Ha'il i Al Qaisumah z odłączony rejestrator danych. Oznacza to, że stewardzi FIA tego nie zrobili nie można było sprawdzić, czy doładowanie turbo przekroczyło zdefiniowane pomiary, czy nie przez przepisy techniczne, z prostego powodu: na specjalnym nie zapisano żadnych informacji.

Przepisy wymagają jednak, aby czołowe zespoły (w szczególności Audi, BRX, Toyota) to robiły przestrzegać krzywej mocy w celu zachowania uczciwości sportowej. Toyota Hilux w konfiguracji T1+ jest wyposażona w benzynowy silnik V6 z podwójnym turbodoładowaniem.

Jean-Marc Fortin, menadżer zespołu Overdrive, zespołu odpowiedzialnego za utrzymanie Toyoty 4x4, postrzega to jako „prosty błąd (jego) mechanika ». „Po prostu zapomnieli podłączyć rejestrator danych do akumulatora. Ze względów bezpieczeństwa odłączamy rejestrator danych każdej nocy. Będę teraz codziennie sprawdzał, czy rejestrator danych jest prawidłowo podłączony”– zapowiada Belg.

W tym przypadku, dyskwalifikacja załogi musi w zasadzie być rozumiana zgodnie z przepisami sportowy. Ten pozostaje zawieszony do końca Dakaru 2022, i zostanie ratyfikowany w przypadku podobnego błędu przed ostatecznym przybyciem do Dżuddy 14 stycznia. Ponadto zespół musi spełnić a kara finansowa w wysokości 5 euro w ciągu 48 godzin do FIA.

Jury złożone z komisarzy wyjaśnia tę względną wyrozumiałość. „Międzynarodowy Sąd Apelacyjny orzekał już w przeszłości, że w „wyjątkowych okolicznościach” obiektywna odpowiedzialność zawodnika w przypadku nieprzestrzegania przepisów jego samochodu powodowała mniej surową karę niż dyskwalifikacja.

Komisarze ustalili, że w tym przypadku wystąpiły takie wyjątkowe okoliczności. Dakar składa się z 12 dni zawodów, a wykroczenie zostało wykryte w drugim etapie, podczas gdy samochód był sprawny technicznie w pierwszym etapie. Wyłączenie pozostałej części testu nie wydaje się proporcjonalne, zwłaszcza, że ​​kierowca (reprezentowany przez JM Fortin) potwierdził, że naprawi tę usterkę tak szybko, jak to możliwe, aby samochód przez kolejne 10 dni spełniał wymogi przepisów. »

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)