Audi na Dakarze, porażka przez technologię?

Niemiecki producent od czterdziestu lat uczynił swoje przełomy technologiczne jednym ze swoich ulubionych atutów w sportach motorowych. Jednak słabe wyniki Dakaru 2023 z elektrycznym napędem 4x4 i modułem zwiększającym zasięg rodzą wiele pytań dotyczących zasadności tej filozofii na trzy lata przed głównym wyzwaniem, jakie stanowi F1.

opublikowany 06/02/2023 à 12:15

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Audi na Dakarze, porażka przez technologię?

Wiele pytań bez odpowiedzi © Audi

Historia wymyślona przez Audi była dobrze skonstruowana. Bazując na odkryciu pustyni, zakończonej czterema sukcesami etapowymi i ostatecznym miejscem w pierwszej dziesiątce Dakaru 10, Audi dokonało przeglądu wszystkiego, aby oficjalnie dążyć do podium podczas edycji królowej prób w 2022 roku rallye-raid. Le bivouac craignait la vélocité des RS Q e-tron E2, plus légères et plus fiables que leur version antérieure. Candidats à leur propre succession, Nasser Al-Attiyah-Mathieu Baumel (Toyota) avaient du mal à cacher leur inquiétude face à la marque aux anneaux.

Z trzech startujących Audi RS Q e-tron tylko jeden ukończył wyścig © Audi

Le scénario habituel du « un an pour apprendre, un an pour gagner » paraissait en cours de rédaction. Or, le 15 janvier dernier, en Arabie saoudite, l’escouade allemande ne comptait qu’une voiture à l’arrivée sur les trois présentes au départ, deux semaines plus tôt. Les survivants Mattias Ekström-Emil Bergkvist se sont contentés du 14e rang, à 6h51′ d’Al-Attiyah-Baumel, vainqueurs malgré un matériel sur le papier moins performant que le 4×4 hybride germanique. La bande-annonce d’un film à grand budge

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

Ten artykuł jest przeznaczony wyłącznie dla subskrybentów.

Pozostało Ci 90% do odkrycia.



Już subskrybujesz?
Zaloguj się


  • Nieograniczone przedmioty premium
  • Magazyn cyfrowy od 20:XNUMX w każdy poniedziałek
  • Wszystkie numery AUTOhebdo dostępne od 2012 roku
COUV-2433

0 Zobacz komentarze)