Zespół GCK Motorsport nie chce być postacią w świecie rallye-nalot. Spółka zależna Grupy GCK (Green Corp Konnection), niezadowolona z rywalizacji w Dakarze 2024 pojazdem wodorowym, wyróżni się jeszcze bardziej powierzając kierownicę Philippe'owi Croizonowi.
Francuski poszukiwacz przygód został wybrany na pierwszego kierowcę, który wystartuje w Dakarze samochodem wyposażonym w zintegrowane ogniwo paliwowe. „Jestem bardzo szczęśliwy, że mogę dołączyć do tej przygody”, cieszył się ten, który już to zrobił wziął udział w Dakarze w Ameryce Południowej w 2017 r. (49. miejsce), " Razem pokonamy niemożliwe, mogąc zrobić inaczej. Jestem dumny, że mogę podjąć się tego wyzwania, zarówno sportowego, jak i technologicznego, w jednym z najtrudniejszych wyścigów na świecie. »
Mam radość 😁 i dumę poinformować Was, że po kilku miesiącach pracy z @GCKMotorsport i mój zespół ds. partnerstwa. Będę pierwszym człowiekiem, który weźmie udział w legendarnym wydarzeniu @Dakar w 2024 r. pierwszym prawdziwym pojazdem napędzanym wodorem#przemiana energetyczna #wodór #H2 pic.twitter.com/msoOWjUAA9
— Philippe Croizon (@PhilippeCROIZON) 23 czerwca 2022 r.
Philippe Croizon stracił wszystkie cztery kończyny w wypadku, który miał miejsce 5 marca 1994 r. Mieszkaniec Châtellerault (Wiedeń) został uderzony linią energetyczną 20 000 V podczas prac na dachu swojego domu przy demontażu anteny telewizyjnej. amputacje rąk i nóg podczas ponad stu godzin znieczulenia i operacji.
Philippe Croizon wykorzystał swoją niepełnosprawność jako siłę do pokonywania przeszkód i osiągania kolejnych celów. Jego podróż budzi podziw: w 2010 roku przepłynął kanał La Manche, a następnie w 2012 roku w ten sam sposób połączył pięć kontynentów.
Prezes GCK Guerlain Chicherit widzi w przybyciu Philippe'a Croizona przykład niezrównanej odwagi, w dodatku w jednym z najtrudniejszych wyścigów samochodowych. „To ogromna duma, że Philippe Croizon jest członkiem zespołu GCK Motorsport. Wystarczająco dużo razy brałem udział w Dakarze, że wiem, że to najtrudniejszy wyścig na świecie. Dlatego też jestem pod wrażeniem niezwykłej woli Philippe’a i jego wyjątkowej kariery. Dzięki temu Grupa GCK po raz kolejny demonstruje swoje wartości, jakim jest przewyższanie i innowacyjność, które leżą u podstaw naszego projektu przemysłowego. »
Philippe Croizon poprowadzi zatem GCK e-Blast H2, pojazd zaprezentowany na marginesie Dakaru 2022 w Arabii Saudyjskiej. Maszyna weszła teraz w fazę testów, aby móc wziąć udział w niektórych odcinkach specjalnych Dakaru 2023, zanim zostanie specjalnie przygotowana dla Philippe'a Croizona, który po przeprowadzeniu dobrze zdefiniowanego programu testów weźmie udział w całym wyścigu w styczniu 2024 roku.
CZYTAJ TAKŻE > GCK przedstawia program sportowy na rok 2022
Kontynuuj czytanie na te tematy:
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)