Philippe Croizon dołącza do wodorowej przygody GCK podczas Dakaru 2024

Poszukiwacz przygód po czterech amputacjach Philippe Croizon wystartuje w Dakarze 2024 za kierownicą pojazdu wodorowego GCK e-Blast H2.

opublikowany 23/06/2022 à 10:14

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Philippe Croizon dołącza do wodorowej przygody GCK podczas Dakaru 2024

Philippe Croizon startował w Dakarze w 2017 r. © DPPI

Zespół GCK Motorsport nie chce być postacią w świecie rallye-nalot. Spółka zależna Grupy GCK (Green Corp Konnection), niezadowolona z rywalizacji w Dakarze 2024 pojazdem wodorowym, wyróżni się jeszcze bardziej powierzając kierownicę Philippe'owi Croizonowi.

Francuski poszukiwacz przygód został wybrany na pierwszego kierowcę, który wystartuje w Dakarze samochodem wyposażonym w zintegrowane ogniwo paliwowe. „Jestem bardzo szczęśliwy, że mogę dołączyć do tej przygody”, cieszył się ten, który już to zrobił wziął udział w Dakarze w Ameryce Południowej w 2017 r. (49. miejsce), " Razem pokonamy niemożliwe, mogąc zrobić inaczej. Jestem dumny, że mogę podjąć się tego wyzwania, zarówno sportowego, jak i technologicznego, w jednym z najtrudniejszych wyścigów na świecie. »

Philippe Croizon stracił wszystkie cztery kończyny w wypadku, który miał miejsce 5 marca 1994 r. Mieszkaniec Châtellerault (Wiedeń) został uderzony linią energetyczną 20 000 V podczas prac na dachu swojego domu przy demontażu anteny telewizyjnej. amputacje rąk i nóg podczas ponad stu godzin znieczulenia i operacji.

Philippe Croizon wykorzystał swoją niepełnosprawność jako siłę do pokonywania przeszkód i osiągania kolejnych celów. Jego podróż budzi podziw: w 2010 roku przepłynął kanał La Manche, a następnie w 2012 roku w ten sam sposób połączył pięć kontynentów.

Prezes GCK Guerlain Chicherit widzi w przybyciu Philippe'a Croizona przykład niezrównanej odwagi, w dodatku w jednym z najtrudniejszych wyścigów samochodowych. „To ogromna duma, że ​​Philippe Croizon jest członkiem zespołu GCK Motorsport. Wystarczająco dużo razy brałem udział w Dakarze, że wiem, że to najtrudniejszy wyścig na świecie. Dlatego też jestem pod wrażeniem niezwykłej woli Philippe’a i jego wyjątkowej kariery. Dzięki temu Grupa GCK po raz kolejny demonstruje swoje wartości, jakim jest przewyższanie i innowacyjność, które leżą u podstaw naszego projektu przemysłowego. »

GCK e-Blast H2 Dakar

GCK e-Blast H2 Dakar

Philippe Croizon poprowadzi zatem GCK e-Blast H2, pojazd zaprezentowany na marginesie Dakaru 2022 w Arabii Saudyjskiej. Maszyna weszła teraz w fazę testów, aby móc wziąć udział w niektórych odcinkach specjalnych Dakaru 2023, zanim zostanie specjalnie przygotowana dla Philippe'a Croizona, który po przeprowadzeniu dobrze zdefiniowanego programu testów weźmie udział w całym wyścigu w styczniu 2024 roku.

 

CZYTAJ TAKŻE > GCK przedstawia program sportowy na rok 2022

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Kontynuuj czytanie na te tematy:

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz