Aplikacja Sportity, z której korzystają zawodnicy i media na Dakarze 2022, miała przede wszystkim służyć jako zbiór rankingów i tras. Jednak lawina decyzji komisarzy i kar z każdym dniem nieco bardziej zapycha system.
Najnowsze powiadomienie dotyczące dwóch Audi RS Q e-tron Mattiasa Ekströma-Emila Bergkvista i Stéphane’a Peterhansela-Édouarda Boulangera podczas ósmego etapu pomiędzy Al Dawadimi i Wadi Ad-Dawasir (Arabia Saudyjska) w poniedziałek 10 stycznia.
Mattias Ekström/Emil Bergkvist ukończyli szósty etap na drugiej pozycji, co było ich najlepszym wynikiem w dotychczasowej historii. Zobacz podsumowanie dzisiejszego dnia.
>> https://t.co/i5Tnh0Pbjz#Przyszłość to nastawienie #AudiDakar # Dakar2022 #RSQetron pic.twitter.com/kbl1gybvRe
- Audi Sport (@audisport) 7 stycznia 2022 r.
Dwie załogi, które się utworzyły pierwszy dublet marki na Ringach w rajdzie rajdowym, zostały przypięte do wyższej mocy elektrycznej, niż dopuszczają przepisy.
W przypadku szwedzkiej załogi (samochód nr 224) wykroczenie zostało odnotowane w dniu: a odległość 531 metrów na km 162. Moc elektryczna wynosiła 291,62 kW limit wynosi 288 kW. Jeśli chodzi o załogę francuską (samochód nr 200), moc szczytowa trwała 1,035 km również na km 162 specjalnego, o tej samej wartości 291,62 kW.
Oto obrona Audi Sport przedstawiona w nocie komisarzy: „Po raz pierwszy korzystamy z rejestratora danych FIA i dane te pochodzą z akumulatora, do czego nie jesteśmy przyzwyczajeni. Do tej pory w Dakarze nigdy nie zmienialiśmy ustawień samochodu, a dane z pierwszych siedmiu etapów pokazują, że wykorzystana moc nigdy nie przekroczyła limitu.
Nie wiemy, co wydarzyło się na ósmym etapie. Bardzo zaskakujące jest to, że to „overboost” wystąpiło w dwóch naszych samochodach prawie w tym samym miejscu w wersji specjalnej i tylko raz. Zmniejszyliśmy teraz moc elektryczną o 1 kW, aby taka sytuacja się więcej nie powtórzyła. »
LRozporządzenie przewiduje co do zasady dyskwalifikację wynikającą z orzecznictwa w identycznych przypadkach. Ale komisarze ustalili, że tak "wyjątkowe okoliczności", w tym samym duchu co zawieszająca dyskwalifikacja Nassera Al-Attiyaha-Mathieu Baumela (Toyota) I Cristina Gutiérrez-François Cazalet (Overdrive w T3).
„Wykluczenie z zawodów nie wydaje się być sankcją proporcjonalną, tym bardziej, że zawodnik potwierdził, że szybko naprawi ten problem, aby na kolejnych etapach samochody przestrzegały przepisów. »
Do takiego wniosku doszli komisarze„Kara czasowa jest konieczna, ale także wystarczająca. » Oba Audi zostały ukarane dwiema minutami, co nie zmienia kolejności w pierwszej trójce, ponieważ Sébastien Loeb-Fabian Lurquin (BRX, 3. miejsce) początkowo tracił odpowiednio 2 minuty 19 i 3 minuty 08 cali na Peterhansel-Boulanger i Ekström-Bergkvist. Ostateczna różnica wynosi zatem 1” do Ekström-Bergkvista (końcowych zwycięzców etapu) i 08” do Peterhansel-Boulanger.
„Aby określić karę czasową, sędziowie musieli zdecydować, czy niskie doładowanie silnika z turbodoładowaniem (turbo benzyna TFSI od DTM w Audi. Nota redaktora) jest porównywalna z dodatkową mocą pojazdu elektrycznego w krótkim okresie.
Po szczegółowej dyskusji sędziowie doszli do wniosku, że nie jest to bezpośrednio porównywalne, a przekroczenie mocy na krótki czas ma mniejszy wpływ na wyniki i dlatego wybrali niższą karę czasową. »
Dla porównania Henk Lategan-Brett Cummings na pokładzie swojej Toyoty Hilux T1+ z turbodoładowanym silnikiem benzynowym otrzymałkarę pięciu minut na drugim etapie z powodu overboost turbo.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)