Maraton etapowy, kordony wydm: rozrysowana trasa Dakaru 2022

12 etapów trzeciego Dakaru, rozgrywanych w całości w Arabii Saudyjskiej, zapewni zawodnikom solidną dawkę piasku i wydm. Oto szczegółowa analiza.

opublikowany 02/01/2022 à 09:25

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Maraton etapowy, kordony wydm: rozrysowana trasa Dakaru 2022

Audi po raz pierwszy wystartuje w Dakarze w 2022 roku w Arabii Saudyjskiej. © Media Audi

Podczas swojej trzeciej wizyty w Arabii Saudyjskiej, najsłynniejszej z nich rallye-naloty sprawią, że honorowe miejsce będą wydmy i piasek. Na 12 etapach Dakaru 2022 zawodnicy pokonają aż 8 km, w tym 375 znaczników sektorów czasowych:

Sobota, 1 stycznia: Jeddah-Ha'il, Prolog (834 km, w tym 19 specjalnych)
Pośrodku dwóch długich tras 19-kilometrowa trasa do pokonania po drogach gruntowych i kilku wydmach posłuży do przetestowania Twojego pojazdu, ale przede wszystkim do rozmieszczenia kierowców według ich poziomu, aby następnego dnia wystartowali. Wyniki tego dnia będą także okazją do podsumowania podczas specjalnej ceremonii, podczas której pierwszych 15 osób w każdej kategorii wybiera, w odwrotnej kolejności klasyfikacji, swoją pozycję startową do specjalnej gry 1B... blef gwarantowany!

Niedziela 2 stycznia: Ha'il-Ha'il, etap 1 (546 km, w tym 334 km specjalne)
Północ Arabii Saudyjskiej oferuje górzyste krajobrazy, które podkreślają kontrasty trasy Dakar. Faktem jest, że piasek jest już częścią programu, na razie głównie w postaci torów. Przede wszystkim rzeczywiście występują trudności nawigacyjne, jakie szykuje się w tym kraju. W tym obszarze piloci są w centrum uwagi: nie ma mowy o swobodzie korzystania z książki drogowej pod groźbą natychmiastowych sankcji czasowych.

poniedziałek, 3 stycznia: Ha'il-Al Artawiyah, etap 2 (585 km, w tym 339 specjalnych)
A oto pierwsze kordony wydm rajdu, które zadecydują o nadaniu ogólnego tonu Dakarowi 2022 i wyłonieniu zawodników, którzy prawdopodobnie odegrają główne role. Jednak próba zamachu stanu już pierwszego dnia etapu maratonu byłaby ryzykowna: gdy nadejdzie wieczór, w parku pracy dozwolona jest wyłącznie asysta kierowców i załóg zarejestrowanych w wyścigu.

Wtorek, 4 stycznia: Al Artawiyah-Al Qaisumah, etap 3 (554 km, w tym 368 km odcinka specjalnego)
Dzisiejsza znaczna dawka piasku występuje w pierwszej części odcinka specjalnego. A jeśli druga część, bardziej płynna, wydaje się bardziej dostępna technicznie, to ciągłe przekraczanie torów jest źródłem błędów, a co za tym idzie strat minut na zawracaniu i różnych objazdach. Trzeba będzie także pamiętać o kwestii zarządzania oponami, aby maraton ukończyć bez żadnych problemów.

środa, 5 stycznia: Al Qaisumah – Riyad, etap 4 (707 km, w tym 465 km odcinka specjalnego)
Dakar kieruje się na południe, aby dotrzeć do stolicy, Riyadu. Panorama najdłuższego odcinka specjalnego rajdu daje pełną inwentaryzację radości rajdu: odcinek torów o długości prawie 200 km, następnie etap główny złożony z kordonów wydm o dowolnej wielkości i skalisty finał zwłaszcza jeśli chodzi o wykonanie serii przepraw przez wadi. Jeden z największych elementów odwagi pierwszego tygodnia.

Czwartek, 6 stycznia: Riyad-Riyad, etap 5 (563 km, w tym 348 km odcinka specjalnego)
Aby uchwycić sportową scenę dnia, kierowcy i załogi udadzą się na wschód od Riyadu i wyruszą na specjalny odcinek charakteryzujący się wyraźną różnicą tonów. Brudne i kamieniste trasy na początku dnia będą obciążać ramiona rowerzystów, ale będą musieli zachować jak najwięcej energii na długim odcinku wydm o długości prawie 80 kilometrów. Prawdziwe przejście przez cały koniec etapu może zrobić dużą różnicę.

Piątek, 7 stycznia: Riyad-Riyad, etap 6 (635 km, w tym 421 odcinków specjalnych)
Aby zakończyć pierwszy tydzień rajdu, druga pętla z wylotem i przylotem do stolicy, tym razem zwiedza zachodnią część Riyadu. Liczne przejazdy przez tory na początku odcinka specjalnego będą wymagały od pilotów maksymalnej czujności. Wydmy dnia pojawią się w środku programu, a do przełknięcia będzie około czterdziestu kilometrów ergów. Ci, którzy skorzystali z tej części, będą mogli wykorzystać tony finału.

Sobota 8 stycznia: Odpoczynek w Riyadzie

niedziela, 9 stycznia: Riyadh-Al Dawadimi, etap 7 (700 km, w tym 401 km odcinka specjalnego)
Jest to region nieodkryty jeszcze przez Dakar, w który kierowcy zainwestują, aby wznowić debaty. To odkrycie zaczyna się od stu kilometrów wydm: przechodzimy z jednego erg na drugi, nie korzystając z chwili wytchnienia. Po tym wyzwaniu, jakim jest pokonywanie dużej gęstości, prowadzenie staje się mniej skomplikowane, ale labirynt torów może powodować załamania nerwowe w przedziałach pasażerskich!

poniedziałek, 10 stycznia: Al Dawadimi-Wadi Ad-Dawasir, etap 8 (828 km, w tym 394 specjalne)
Musicie przygotować się na niekończący się dzień, ponieważ podczas przeładunku w kierunku południowej Arabii Saudyjskiej do bardzo bogatego menu piasku dodane zostaną długie połączenia. Piasek i wydmy zobaczymy jedynie podczas pierwszych 200 kilometrów specjalnych, nieustannie przeskakujących z jednej doliny do drugiej. Krajobrazy będą się zmieniać pod koniec dnia... a nawet wieczorem lub w nocy, ponieważ poziom trudności etapu opóźni wielu zawodników.

Wtorek, 11 stycznia: Wadi Ad-Dawasir-Wadi Ad-Dawasir, etap 9 (490 km, w tym 287 specjalnych)
Start do pętli Wadi Ad-Dawasir zostanie podany później, aby umożliwić pokonanie osób spóźnionych poprzedniego dnia: opór maszyn i organizacji jest obecnie jednym z decydujących parametrów. Obecność gór, a potem szlaków wijących się pomiędzy kanionami znacząco zmieniają sposób jazdy. Jednak nawet przy mniejszej ilości piasku trudności pozostają realne, szczególnie w zakresie nawigacji.

środa, 12 stycznia: Wadi Ad-Dawasir-Bisha, etap 10 (757 km, w tym 374 specjalne)
Ta oferta specjalna wydaje się poświęcona estetyce, różnorodności płaskorzeźb i kolorów przyczyniających się do ciągłego zachwytu. Przyjemności oczu towarzyszy przyjemność z pilotażu, a średnia z pewnością będzie jedną z najwyższych. Uważaj jednak, aby nie pomylić prędkości z pośpiechem, zwłaszcza jeśli chodzi o sędziowanie na licznych skrzyżowaniach torów, które są również wizytówką saudyjskich torów.

Czwartek, 13 stycznia: Bisha-Bisha, etap 11 (500 km, w tym 345 odcinków specjalnych)
Nic nie zostanie przesądzone przed pętlą Bisha, gdzie podium wciąż może zostać zniszczone. Spotkanie wyróżnia się jako wyzwanie techniczne na koniec rajdu, ponieważ pojazdy będą zanurzone w wydmach przez około połowę czasu. Przede wszystkim zasmakują wszelkich kształtów i rodzajów wydm, także tych najbardziej miękkich w swoim rodzaju. Scena przygotowana na ostatnią wielką walkę!

Piątek, 14 stycznia: Bisha-Jeddah, etap 12 (676 km, w tym 163 specjalne)
Skończyły się wydmy, ale nie piasek, który nadal zakrywa większość utworów w programie finałowego odcinka specjalnego. Nawyki przyjęte od początku rajdu pozwolą każdemu w pełni cieszyć się jazdą. Z drugiej strony połączenia do wybrzeży Morza Czerwonego i końcowego podium zainstalowanego na gzymsie Jeddah będą długie.

CZYTAJ TAKŻE > Dumas na Dakarze 2022 dzięki uprzejmości Al-Attiyah: „Mam Toyotę w domu, jeśli chcesz! »

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)