GCK Motorsport prezentuje pierwszy prototyp wodorowy

Buggy przygotowany przez zespół Guerlain Chicherit posiada ogniwo paliwowe i zostanie przetestowany w 2022 roku, pod kątem udziału w niektórych etapach Dakaru 2023.

opublikowany 08/01/2022 à 16:53

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

GCK Motorsport prezentuje pierwszy prototyp wodorowy

Buggy wodorowy GCK Motorsport bazuje na bazie Peugeota 3008 DKR. © GCK

GCK Motorsport realizuje swój plan działania co do joty. Francuska drużyna prowadzona przez Guerlaina Chicherita w tę sobotę, 8 stycznia, na biwaku Dakar 2022 w Riyadzie (Arabia Saudyjska) zaprezentowano pierwszy prototyp pojazdu rallye-nalot wyposażony w ogniwo paliwowe.

Oddział sportowy grupy Green Corp Konnection (GCK) zaprezentował buggy z napędem na dwa koła, napędzany wodorem, w ramach programu transformacji energetycznej Dakar Future. To nie jest wersja e-Blast H2, którego rendering 3D został przesłany jesienią ubiegłego roku, ale z pierwszej wersji.

Ogniwo paliwowe zasilane jest wodorem pod ciśnieniem 700 barów, a końcowa objętość 30 kg będzie przechowywana w czterech zbiornikach z certyfikatem R134, co zapewni 200 kW energii. Jest również bezpośrednio podłączony do najnowszej generacji produkowanego we własnym zakresie akumulatora litowo-jonowego, generującego 50 kWh. Nowy silnik elektryczny GCK wyposażony w Prędkości 2 został zaprojektowany, aby osiągnąć 320 kW, co odpowiada 430 koniom mechanicznym.

Przeprowadzono również pierwszą adaptację podwozia, aby spełnić wymagania dotyczące integracji nowego układu napędowego. Te rozwiązania umożliwią GCK e-Blast H2 ukończyć odcinek specjalny o długości 250 km zasilany w całości zieloną energią. Będzie to obejmować tankowanie podczas przerwy na tankowanie, podobnie jak w przypadku motocykli i pojazdów SSV znajdujących się obecnie w Dakarze.

„Jesteśmy bardzo dumni, że możemy zaprezentować pierwszy samochód rajdowy napędzany wodorem, wyposażony w ogniwo paliwowe, skomentował Eric Boudot, dyrektor zarządzający Green Corp Konnection i GCK Motorsport. Motorsport stanowi dla Green Corp Konnection potężne laboratorium innowacji do opracowywania rozwiązań technologicznych, które będziemy mogli następnie zaoferować użytkownikom w ramach naszej działalności przemysłowej. Jesteśmy bardzo entuzjastycznie nastawieni do udziału w ruchu #DakarFuture i tym samym wyznaczania nowych kamieni milowych na drodze do ekologicznych rozwiązań w zakresie mobilności. „.

Natomiast GCK po raz kolejny wejdzie do Mistrzostw Świata im rallycross (Świat RX) z elektryczną Lancią Delta Eve-E a także w Rajdowych Mistrzostwach Świata (W2RC) z Guerlainem Chicheritem Thunder, rozwój modelu wodorowego będzie kontynuowany w 2022 roku.

W miesiącach następujących po Dakarze 2022 GCK Motorsport opracuje ogniwa paliwowe i samochód poprzez testy laboratoryjne i dynamiczne. W drugiej połowie roku szeroko zakrojony program testów w rzeczywistych warunkach rajdowych, skupiony na optymalizacji układu napędowego, doprowadzi zespół do udziału w niektórych etapach Dakaru 2023 samochodem wodorowym.

 

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Kontynuuj czytanie na te tematy:

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz