Guerlain Chicherit współpracuje z Prodrive podczas Dakaru w latach 2023 i 2024

Aby zagrać główne role, Guerlain Chicherit pojedzie Prodrive Hunter T1+ w Dakarze w 2023 i 2024 r., a także w W2RC.

opublikowany 14/09/2022 à 11:29

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Guerlain Chicherit współpracuje z Prodrive podczas Dakaru w latach 2023 i 2024

Do dekoracji swojego samochodu G. Chicherit zainspirował się „Mad Maxem”! © GCK

Po znaczącym powrocie do Dakaru w 2022 roku z buggy własnej konstrukcji, Guerlain Chicherit i GCK Motorsport chcą wrzucić wyższy bieg. Nieustraszony francuski kierowca i przedsiębiorca podpisał umowę z angielskim zespołem Prodrive na wystartowanie Hunterem T1+ w Dakarze w latach 2023 i 2024, a także we wszystkich rundach Rajdowych Mistrzostw Świata (W2RC). ) 2023.

Savoyard i jego pilot Alex Winocq będą rywalizować w wyścigach na pokładzie tego samego modelu, który umożliwił Sébastienowi Loeb i Fabian Lurquin zajmą drugie miejsce w Dakarze 2022 i będą walczyć o tytuł mistrza świata tej jesieni.

Decyzja o przejściu na samochód klienta wynika z wniosków płynących z Dakaru 2022, który charakteryzował się dużą nierównością pomiędzy pojazdami z napędem na cztery koła (Prodrive, Toyota) i napęd na dwa koła (GCK, Century).

„Byłem bardzo szczęśliwy, że mogłem wrócić na Dakar na początku roku, deklaruje Guerlain Chicherit. Niestety, byliśmy w stanie zdać sobie sprawę z ograniczeń prawnych, jakie mają samochody z napędem na dwa koła, takie jak nasz GCK Thunder. Dlatego zdecydowaliśmy się na napęd na wszystkie koła.

Nawet jeśli wyścig zapowiada się ciężko, a o zwycięstwo będzie walczyć około dziesięciu załóg, mam nadzieję, że będziemy w stanie grać w czołówce, zwłaszcza że trasa zapowiada się trudna z dużą ilością piasku, a teren ten szczególnie mi się podoba i w związku z tym mam nadzieję, że uda mi się coś zmienić. » Dakar 2023 odbędzie się w dniach 31 grudnia 2022 r. – 15 stycznia 2023 r. na niemal 5000 km odcinków specjalnych w Arabii Saudyjskiej.

Niniejsze ogłoszenie nie oznacza zakończenia programu wodorowego Gck, wręcz przeciwnie. Przez cały czas trwania programu inżynierowie i technicy GCK Motorsport będą w stałym kontakcie z inżynierami z Prodrive, aby uczyć się i gromadzić dane, które później będą cenne w ramach programu GCK H2, którego ambicją – w dłuższej perspektywie – to nic innego jak wygrana Rajd samochodowy Dakar pojazdem napędzanym wodorem.

„Bez względu na wynik, ten program z Prodrive będzie korzystny dla GCK Motorsport, ponieważ wpisuje się w krzywą uczenia się i budowania pewności siebie, którą zespół musi w przyszłości osiągnąć swoim samochodem wodorowym. »

CZYTAJ TAKŻE > GCK Motorsport prezentuje pierwszy prototyp wodorowy

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Kontynuuj czytanie na te tematy:

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz