Le Przyszłość Dakaru idę do przodu, dzięki za niego. Inicjatywa na rzecz transformacji energetycznej, zapoczątkowana w styczniu 2021 r. przez Davida Casterę i Amaury Sport Organisation (ASO), zyskała aktualizację w tę sobotę, 8 stycznia na biwaku w Riyadzie.
Jeśli chodzi o samochód, główną informacją była prezentacja pierwszy prototyp napędzany wodorem autorstwa GCK Motorsportna scenie następowały po sobie kolejne inicjatywy.
🧬 Dakar DNA: to act as pioneers with 45 years of history behind us 📚
🧪 Be a lab for continuous innovations: course design, security & tracking devices, new categories etc…#DakarPrzyszłość pic.twitter.com/4sREfimq5Y- Rajd DAKAR (@dakar) 8 stycznia 2022 r.
« Mieliśmy bardzo ambitny projekt. Dziś staje się to realne, potwierdził David Castera, dyrektor wydarzenia. To nowa era, dostosowana do dzisiejszego świata, która pozwoli nam kontynuować nasz sport w bardziej ekologiczny sposób.
Francuska firma Gaussin niewątpliwie dostarczyła swoją ciężarówkę najbardziej imponujący dowód transformacji energetycznej Dakar Future Ciężarówka wyścigowa H2. Działając całkowicie na wodorze i bez skrzyni biegów, ciężarówka przeprowadza w trakcie kilka demonstracji rallye-raid i zamierza wziąć udział w konkursie w przyszłym roku.
„Narodziła się nasza ciężarówka, zbudowana w osiem miesięcy, powiedział Christophe Gaussin, dyrektor generalny tytułowej firmy. Moment obrotowy na wszystkich czterech kołach jest fenomenalny, co sprawia, że z każdym przyspieszeniem zyskujemy cenny czas na pokonanie wydm. Jeśli chodzi o autonomię, zaplanowaliśmy 250 km w trudnym profilu wyścigu, dzieli nas 400 km, co napawa nas dużym optymizmem. »
Jednym z ogłoszeń złożonych przez Davida Casterę jest obowiązekstosowania biopaliw w pojazdach klasy T1 od edycji 2023. „Nadal mamy flotę tradycyjnych silników cieplnych, którą będziemy musieli wspierać, zaczynając zmniejszać ślad węglowy” – wskazuje Béarnais. Nasz wpływ zmniejsza pojawienie się czystych paliw na torze BRX, który w pierwszym tygodniu wygrał dwa etapy. Możemy zmniejszyć ślad węglowy o 60 do 80%, zachowując jednocześnie wysoką wydajność. »
Wciąż w kategorii pojazdów czterokołowych, ale w lekkich prototypach (T3), Hiszpan Edu Blanco buduje Elektryczny SSV z myślą o Dakarze 2023. Cyryl Despres kontynuuje współpracę z poszukiwaczem przygód Mikiem Hornem, aby wziąć udział w napędzanym wodorem H2 Racing w następnym Dakarze.
Kees Koolen, pilot ciężarówki Projektu 2030 i dyrektor generalny Koolen Industries ma nadzieję, że w przyszłym roku będzie mógł wypuścić na rynek w pełni elektryczną ciężarówkę o nazwie Nicias. On się kołysze „Dakar to doskonały poligon doświadczalny dla przyszłych technologii. »
Wreszcie podwójny zwycięzca Dakaru w ciężarówce z Iveco, Gerard de Rooy opracuje w 100% elektryczną ciężarówkę. Jak wyjaśnił, ma nadzieję dostosować je w 2023 r : „Chcemy rywalizować o miejsce w pierwszej dziesiątce. To piekielne wyzwanie, ale to właściwy kierunek dla tej kategorii i Dakaru. Jesteśmy pewni, że uda nam się zbudować ciężarówkę o wysokich osiągach na rok 10”.
Nieobecne w Riyadzie dwa inne projekty powinny animować nadchodzące miesiące w kategorii T1U, a mianowiciezwiązek pomiędzy Oreca i SMG za prototyp hybrydowy oraz Pipo Matériaux, który pracuje nad innowacyjnym rozwiązaniem wodorowy silnik cieplny.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)