Dakar Future kontynuuje swój program

Program transformacji energetycznej Dakar w dalszym ciągu przyciąga graczy z różnych środowisk (zespoły, kierowcy, przemysłowcy).

opublikowany 09/01/2022 à 11:47

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Dakar Future kontynuuje swój program

Prezentacja przyszłości Dakaru z ciężarówką wyścigową H2 w tle i wodorowym GCK. © Julien Delfosse / DPPI

Le Przyszłość Dakaru idę do przodu, dzięki za niego. Inicjatywa na rzecz transformacji energetycznej, zapoczątkowana w styczniu 2021 r. przez Davida Casterę i Amaury Sport Organisation (ASO), zyskała aktualizację w tę sobotę, 8 stycznia na biwaku w Riyadzie.

Jeśli chodzi o samochód, główną informacją była prezentacja pierwszy prototyp napędzany wodorem autorstwa GCK Motorsportna scenie następowały po sobie kolejne inicjatywy.

« Mieliśmy bardzo ambitny projekt. Dziś staje się to realne, potwierdził David Castera, dyrektor wydarzenia. To nowa era, dostosowana do dzisiejszego świata, która pozwoli nam kontynuować nasz sport w bardziej ekologiczny sposób.

Francuska firma Gaussin niewątpliwie dostarczyła swoją ciężarówkę najbardziej imponujący dowód transformacji energetycznej Dakar Future Ciężarówka wyścigowa H2. Działając całkowicie na wodorze i bez skrzyni biegów, ciężarówka przeprowadza w trakcie kilka demonstracji rallye-raid i zamierza wziąć udział w konkursie w przyszłym roku.

„Narodziła się nasza ciężarówka, zbudowana w osiem miesięcy, powiedział Christophe Gaussin, dyrektor generalny tytułowej firmy. Moment obrotowy na wszystkich czterech kołach jest fenomenalny, co sprawia, że ​​z każdym przyspieszeniem zyskujemy cenny czas na pokonanie wydm. Jeśli chodzi o autonomię, zaplanowaliśmy 250 km w trudnym profilu wyścigu, dzieli nas 400 km, co napawa nas dużym optymizmem. »

Jednym z ogłoszeń złożonych przez Davida Casterę jest obowiązekstosowania biopaliw w pojazdach klasy T1 od edycji 2023. „Nadal mamy flotę tradycyjnych silników cieplnych, którą będziemy musieli wspierać, zaczynając zmniejszać ślad węglowy” – wskazuje Béarnais. Nasz wpływ zmniejsza pojawienie się czystych paliw na torze BRX, który w pierwszym tygodniu wygrał dwa etapy. Możemy zmniejszyć ślad węglowy o 60 do 80%, zachowując jednocześnie wysoką wydajność. »

Wciąż w kategorii pojazdów czterokołowych, ale w lekkich prototypach (T3), Hiszpan Edu Blanco buduje Elektryczny SSV z myślą o Dakarze 2023. Cyryl Despres kontynuuje współpracę z poszukiwaczem przygód Mikiem Hornem, aby wziąć udział w napędzanym wodorem H2 Racing w następnym Dakarze.

Kees Koolen, pilot ciężarówki Projektu 2030 i dyrektor generalny Koolen Industries ma nadzieję, że w przyszłym roku będzie mógł wypuścić na rynek w pełni elektryczną ciężarówkę o nazwie Nicias. On się kołysze „Dakar to doskonały poligon doświadczalny dla przyszłych technologii. »

Wreszcie podwójny zwycięzca Dakaru w ciężarówce z Iveco, Gerard de Rooy opracuje w 100% elektryczną ciężarówkę. Jak wyjaśnił, ma nadzieję dostosować je w 2023 r : „Chcemy rywalizować o miejsce w pierwszej dziesiątce. To piekielne wyzwanie, ale to właściwy kierunek dla tej kategorii i Dakaru. Jesteśmy pewni, że uda nam się zbudować ciężarówkę o wysokich osiągach na rok 10”.

Nieobecne w Riyadzie dwa inne projekty powinny animować nadchodzące miesiące w kategorii T1U, a mianowiciezwiązek pomiędzy Oreca i SMG za prototyp hybrydowy oraz Pipo Matériaux, który pracuje nad innowacyjnym rozwiązaniem wodorowy silnik cieplny.

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)