Loeb-Lurquin uniknął kary czasowej

Za to, że Sébastien Loeb i Fabian Lurquin zaprezentowali się na biwaku z jednym kołem zapasowym mniej, w ciągu kilku minut mogli zostać ukarani karą, ale zespół BRX będzie musiał po prostu zapłacić wysoką karę.

opublikowany 10/01/2022 à 18:51

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Loeb-Lurquin uniknął kary czasowej

BRX Hunter Sébastiena Loeba i Fabiana Lurquina z przenośnym zabezpieczeniem koła zapasowego. © Florent Gooden / DPPI

Zawody Dakar 2022 rozgrywane są na pustyni saudyjskiej, ale także w biurze komisarzy wyścigu. W ten poniedziałek, 10 stycznia, Sébastien Loeb i Fabian Lurquin (BRX) uniknęli kary czasowej za to, że na ósmym etapie nie odzyskali jednego z kół zapasowych.

Francusko-belgijska załoga po raz trzeci wyprzedziła Mattiasa Ekströma-Emila Bergkvista i Stéphane’a Peterhansela-Édouarda Boulangera (Audi), ale przede wszystkim dobrze spisał się w klasyfikacji generalnej wymazując 7’01” z czołówki rajdu, Nasser Al-Attiyah et Mathieu Baumel (Toyota).

Jednak BRX Hunter T1+, który już na początku odcinka specjalnego padł ofiarą przebicia opony, zgubił po drodze drugie koło zapasowe, niezauważenie Loeba-Lurquina, jak wyjaśnił dziewięciokrotny mistrz świata.WRC) po przybyciu:

„Jedziemy szybko, aż do neutralizacji, a potem zdajemy sobie sprawę, że zgubiliśmy drugie koło zapasowe, bo pasek się zerwał! Zostało nam 250 km i nie było miejsca na błędy. Uważałem na kamienie, nie chciałem ryzykować przebicia. Wiedziałem, że dobrze się bawimy. Powiedziałem sobie: „Głupio byłoby stracić tam wszystko. » Wolałem rozegrać to na końcu „fajnie”. Myślę, że na koniec tej historii nie jest tak źle. »

Oto, co stanowi Regulamin Sportowy Mistrzostw Świata: rallye-rajdy (W2RC):

51.4.1: Każde koło zamontowane w pojeździe lub zainstalowane wewnątrz pojazdu podczas udzielania pomocy musi dotrzeć do następnego parku pomocy/biwaku lub kolejnego odległego obszaru pomocy. W żadnym wypadku nie wolno porzucać opon, kół lub części zamiennych w tych obszarach lub poza nimi.
51.4.2: Zawodnicy pojazdów z grup FIA znajdujących się jeszcze w klasyfikacji bieżącego etapu mogą wymieniać części zamienne podczas Sektora Selektywnego. Wymiana kół/opon nie jest dozwolona, ​​jeśli zostały one oznaczone przez sędziów technicznych na dany etap.

Wezwany przez komisarzy pod koniec dnia w Wadi Ad-Dawasir David Richards, prezes Prodrive i założyciel Bahrain Raid Xtreme, bronił się, podając winę nieumyślną, jak wyraził to Sébastien Loeb.

Komisarze potwierdzili tę wersję faktów: „Piloci (ponieważ incydent miał miejsce również na 4×4 Orlando Terranovy. Przypis redaktora) nie miał wpływu na utratę koła zapasowego, w związku z czym na załogi nie zostaną nałożone żadne sankcje. »

Oczywiście nie ma kary dla Loeba-Lurquina, ale BRX będzie musiał zapłacić w ciągu 48 godzingrzywna w wysokości 10 000 euro, w tym 5 000 z zawieszeniem w przypadku powtórki na czterech ostatnich etapach Rajdu Dakar 2022.

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)