Zawody Dakar 2022 rozgrywane są na pustyni saudyjskiej, ale także w biurze komisarzy wyścigu. W ten poniedziałek, 10 stycznia, Sébastien Loeb i Fabian Lurquin (BRX) uniknęli kary czasowej za to, że na ósmym etapie nie odzyskali jednego z kół zapasowych.
Francusko-belgijska załoga po raz trzeci wyprzedziła Mattiasa Ekströma-Emila Bergkvista i Stéphane’a Peterhansela-Édouarda Boulangera (Audi), ale przede wszystkim dobrze spisał się w klasyfikacji generalnej wymazując 7’01” z czołówki rajdu, Nasser Al-Attiyah et Mathieu Baumel (Toyota).
Jednak BRX Hunter T1+, który już na początku odcinka specjalnego padł ofiarą przebicia opony, zgubił po drodze drugie koło zapasowe, niezauważenie Loeba-Lurquina, jak wyjaśnił dziewięciokrotny mistrz świata.WRC) po przybyciu:
„Jedziemy szybko, aż do neutralizacji, a potem zdajemy sobie sprawę, że zgubiliśmy drugie koło zapasowe, bo pasek się zerwał! Zostało nam 250 km i nie było miejsca na błędy. Uważałem na kamienie, nie chciałem ryzykować przebicia. Wiedziałem, że dobrze się bawimy. Powiedziałem sobie: „Głupio byłoby stracić tam wszystko. » Wolałem rozegrać to na końcu „fajnie”. Myślę, że na koniec tej historii nie jest tak źle. »
Oto, co stanowi Regulamin Sportowy Mistrzostw Świata: rallye-rajdy (W2RC):
51.4.1: Każde koło zamontowane w pojeździe lub zainstalowane wewnątrz pojazdu podczas udzielania pomocy musi dotrzeć do następnego parku pomocy/biwaku lub kolejnego odległego obszaru pomocy. W żadnym wypadku nie wolno porzucać opon, kół lub części zamiennych w tych obszarach lub poza nimi.
51.4.2: Zawodnicy pojazdów z grup FIA znajdujących się jeszcze w klasyfikacji bieżącego etapu mogą wymieniać części zamienne podczas Sektora Selektywnego. Wymiana kół/opon nie jest dozwolona, jeśli zostały one oznaczone przez sędziów technicznych na dany etap.
Wezwany przez komisarzy pod koniec dnia w Wadi Ad-Dawasir David Richards, prezes Prodrive i założyciel Bahrain Raid Xtreme, bronił się, podając winę nieumyślną, jak wyraził to Sébastien Loeb.
Komisarze potwierdzili tę wersję faktów: „Piloci (ponieważ incydent miał miejsce również na 4×4 Orlando Terranovy. Przypis redaktora) nie miał wpływu na utratę koła zapasowego, w związku z czym na załogi nie zostaną nałożone żadne sankcje. »
Oczywiście nie ma kary dla Loeba-Lurquina, ale BRX będzie musiał zapłacić w ciągu 48 godzingrzywna w wysokości 10 000 euro, w tym 5 000 z zawieszeniem w przypadku powtórki na czterech ostatnich etapach Rajdu Dakar 2022.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)