Peterhansel: „Projekt hybrydowy Audi jest tak innowacyjny, że motywacja pozostaje”

Stéphane Peterhansel, 14-krotny zwycięzca Dakaru, podejmuje nowe wyzwanie: umieszczenie niemieckiego zelektryfikowanego samochodu 4x4 w pierwszej piątce imprezy w 5 roku.

opublikowany 01/01/2022 à 15:16

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Peterhansel: „Projekt hybrydowy Audi jest tak innowacyjny, że motywacja pozostaje”

Stéphane Peterhansel zamiast tego celuje w zwycięstwo z Audi w Dakarze 2023. © Audi Media

Mówiono, że po powrocie odejdzie na zasłużoną emeryturę Peugeot do zwycięstwa w Dakarze w 2017 r. Rebelote w styczniu 2021 r. gdzie ósmy tytuł w kategorii Auto z Mini pozwoliło mu zostać pierwszym pilotem, który wygrał konkurs rallye-rajd na wszystkie odwiedzone terytoria (Afryka, Ameryka Południowa i Arabia Saudyjska). Ale Stéphane Peterhansel nie jest gotowy, aby spędzić Nowy Rok w domu z rodziną; raczej ze swoim drugim pilotem Édouardem Boulangerem.

„Pan Dakar” pozostawieni pełni energii dzięki propozycjiAudi wynajmie pojazd hybrydowy, wyposażony w cztery silniki elektryczne Formuła E oraz silnik benzynowy TFSI od DTM. Ma 56 lat i fascynuje go innowacja!

„Mogłem się zatrzymać podczas ostatniego Dakaru, rozpoznaje Peterhansela podczas konferencji prasowej w Jeddah, miasto wyjazdu z imprezy. To był dobry moment, ponieważ właśnie wygrałem Dakar na trzech różnych kontynentach, co było bezprecedensowe. Ale projekt stworzony przez Audi (we współpracy ze Svenem Quandtem, szefem zespołu X-Raid. Przypis redaktora) było na tyle interesujące, tak innowacyjne, że motywacja pozostała. To bardzo ambitny projekt, za którym stoi solidny zespół. Jestem bardzo ciekaw, jaka przyszłość czeka tę dyscyplinę. »

Ubrany na czarno niemiecki pojazd 4×4 oferuje nowe wrażenia z jazdy doświadczonemu francuskiemu kierowcy. „Byłem bardzo zaskoczony zachowaniem RS Q e-tron. Jest bardzo łatwy w prowadzeniu, ma doskonałą reakcję na pedał przyspieszenia i natychmiastowy moment obrotowy. Zaskoczyła mnie także łatwość, z jaką pojazd połykał wydmy. Dodatkowo nie muszę martwić się zmianą biegów, uwalnia mnie to od koncentracji podczas jazdy, bo mogę trzymać obie ręce na kierownicy. Bardzo interesujące jest także zarządzanie elektroniczne. »

Stéphane Peterhansel nie brał jednak udziału w żadnym wyścigu od… Dakaru 2021. Trzeba przyznać, że testy rozwojowe rozpoczęły się dopiero w drugiej połowie roku! „W ciągu ostatnich kilku miesięcy wszyscy dali z siebie wszystko. Przybycie tutaj, aby rozpocząć, jest już zwycięstwem samym w sobie. W tym roku zwycięstwo jest bardzo skomplikowane, trzeba być realistą. Z drugiej strony samochód musi być w stanie wygrać w 2023 roku, to jasne, nawet jeśli jeszcze nie wiem, czy tam będę. Przy standardowym silniku (diesel lub benzyna) dotarcie do Dakaru bez wyścigu przygotowawczego jest już skomplikowane, ale dzięki tej technologii hybrydowej trudność wzrasta dziesięciokrotnie. Jeśli chodzi o rok 2022, ostateczne miejsce w pierwszej piątce byłoby zadowalające. »

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)