Prodrive wprowadza na rynek biopaliwo do swojego BRX Hunter T1+

Tej jesieni w pojazdach Thunder napędzanych benzyną zastosowane zostanie biopaliwo umożliwiające redukcję emisji gazów cieplarnianych o 80%.

opublikowany 13/10/2021 à 15:26

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Prodrive wprowadza na rynek biopaliwo do swojego BRX Hunter T1+

BRX Hunter T1+ podczas Rajdu Dakar 2022 będzie napędzany biopaliwem. © BRX

Nieobecny Rajd samochodowy z Maroka, nalot na Bahrajn

Paliwo to o nazwie Prodrive ECOpower zostało zaprojektowane we współpracy ze specjalistą Coryton Advanced Fuels. Paliwo produkowane jest z odpadów rolniczych i wychwyconego węgla. W konsekwencji, paliwo zapewnia 80% redukcję emisji gazów cieplarnianych w porównaniu do tradycyjnej benzyny.

 

David Richards, dyrektor BRX, określa siebie jako „główny zwolennik sportów motorowych, który przewodzi w opracowywaniu, demonstrowaniu i promowaniu nowych technologii, które mogą pomóc w walce ze zmianami klimatycznymi.

Puchar Świata w Rajdach Terenowych Dakar i FIA to idealne warunki do zaprezentowania korzyści płynących ze zrównoważonych paliw nowej generacji i wykazania, że ​​można je stosować w pojazdach drogowych w celu ograniczenia zużycia paliw kopalnych, przy zachowaniu tych samych parametrów. »

BRX weźmie także udział w Abu Dhabi Desert Challenge (5–11 listopada) i Rally Hail (Arabia Saudyjska, 6–11 grudnia) na Thunder w konfiguracji T1+, które nadal będą napędzane 6-litrowym turbodoładowanym silnikiem benzynowym V3.5 .

Przypominamy, że Dakar i jego organizator ASO wdrożyli plan zazieleniania swoich legendarnych zawodów. Od 2022 roku zespół z elektryczny układ napędowy przyjmuje kategorię T1+ (Audi), a trasa wodorowa zostanie otwarta w 2023 roku z GCK a także producent silników Pipo.

 

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)