Prodrive przedstawia Huntera T1+, broń Loeba do pogoni za Dakarem

Nalot na Bahrajn

opublikowany 29/07/2021 à 11:03

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Prodrive przedstawia Huntera T1+, broń Loeba do pogoni za Dakarem

Hunter T1+, pojazd z napędem 4x4, którym Sébastien Loeb i Fabian Lurquin pojadą podczas Dakaru 2022 w Arabii Saudyjskiej. © BRX

Lato nie jest równoznaczne z odpoczynkiem dla Bahrain Raid Xtreme (BRX). Zespół zarządzany przez Prodrive ledwo wrócił z zawodówobiecująca Baja Aragon (Nani Roma 5., Sébastien Loeb liderem przed ostatnimi 50 km przed problemem mechanicznym), że już potwierdza swój udział w Dakarze 2022 (2–14 stycznia) poprzez ewolucję swojego Huntera 4×4.

Czerwony pojazd, który po raz pierwszy pojawił się w Arabii Saudyjskiej zeszłej zimy, zostanie zmodyfikowany pod kątem rywalizacji w klasie T1+. Hunter (jego nazwa w języku Szekspira) szczególnie skorzysta na większym skoku zawieszenia (od 280 mm do 350 mm), aby lepiej radzić sobie z trudnościami pustyni saudyjskiej.

Po lewej Thunder 2021, po prawej Thunder T1+ 2022. © BRX

32-calowe opony i 16-calowe felgi zostaną zastąpione 37-calowymi oponami i 17-calowymi felgami. Szerokość samochodu wyniesie 2,3 m, co oznacza wzrost o 30 cm.

Zmieniono elementy związane z łożyskiem: trójkąty zawieszenia, amortyzatory, wał napędowy i mechanizm różnicowy. Komfort kierowcy został zaprojektowany poprzez poszerzenie przedniej szyby. Mówiąc bardziej ogólnie, połowa nadwozia została zaprojektowana przez pracownię Iana Calluma (w szczególności byłego projektanta Jaguara).

Gus Beteli, szef zespołu BRX, z zadowoleniem przyjął zmianę przepisów podjętą przez Amaury Sport Organisation (ASO), miał sprawić, że walka pomiędzy pojazdami 4x4 (BRX, Toyota) i buggy (Mini) będzie bardziej sprawiedliwa.

„Podczas naszego tegorocznego debiutu nauczyliśmy się ogromnej ilości wiedzy i całą tę wiedzę wykorzystaliśmy w ulepszaniu samochodu. Wierzymy, że nasz nowy Hunter T1+ to znaczący krok naprzód. Nie możemy się doczekać powrotu do Arabii Saudyjskiej w styczniu, gdzie będziemy walczyć o zwycięstwo. »

Prodrive korzysta z okazji, aby ogłosić dostępność Thunder T1+ dla prywatnych załóg, co nie miało miejsca podczas Rajdu Dakar 2021. Model jest obecnie w budowie w fabryce w Banbury, a jego test ma nastąpić we wrześniu.

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)