Ne l’appelez plus simplement Toyota Hilux, mais plutôt Toyota GR Hilux DKR T1+ ! La branche sud-africaine du constructeur nippon a révélé sa nouvelle arme pour le Dakar 2022 (2-14 janvier) et adopte le règlement T1+.
Wiąże się to z różnymi udoskonaleniami pojazdów 4×4 wprowadzonych w 2018 r., aby osiągnąć wymiary godne buggy Mini i Audi: opony mają średnicę od 32 do 37 cali, bieżnik osiąga 320 mm w porównaniu do dotychczasowych 245 mm, a skok zawieszenia wzrasta do 350 mm w porównaniu do 280 mm poprzednio.
Nasza zupełnie nowa Toyota GR Hilux DKR T1+ ma uszkodzoną osłonę, chociaż nadal jest w „prototypowym czarnym kolorze”. Nadchodzi wiadomość, że Nasser, @Terealginiel., @henk_lategan i Shameer będą dla nas jechać o godz # Dakar2022. #TGRSA #TGR #ZespółHilux pic.twitter.com/dzh5VQkGkN
— Toyota Gazoo Racing RPA (@TGRSouthAfrica) 22 września 2021 r.
Kolejna istotna modyfikacja znajduje się pod przednią maską. Melodyjny, klimatyczny silnik V8 miał swój dzień. Aby skorzystać z większej elastyczności, nowa Toyota Land Cruiser 300 oferuje 6-litrowy benzynowy silnik V3.5 z podwójnym turbodoładowaniem. Producent nie podaje oczywiście żadnych dokładnych danych dotyczących mocy i momentu obrotowego silnika!
Toyota Gazoo Racing South Africa również skorzystała z okazji, aby potwierdzić swoje cztery załogi dla najsłynniejszych z nich rallye-naloty. Trzykrotny zwycięzca imprezy Nasser Al-Attiyah będzie liderem drużyny i zawsze będzie korzystał z mądrych notatek Francuza Mathieu Baumela.
„Dakar to niesamowite wyzwanie i nie mogę się doczekać powrotu do Arabii Saudyjskiej z Nasserem, aby ponownie walczyć o zwycięstwo. – deklaruje francuski nawigator. Nowy samochód daje wiele obietnic, a nowy silnik, większy skok zawieszenia i większe rozmiary opon mogą zapewnić dodatkową moc, kontrolę i ochronę przed przebiciem, których brakowało nam w ostatnich latach. »
Nie mogę się doczekać kolejnych wyścigów po piaszczystych zboczach i wydmach @dakar z naszą nową TOYOTĄ GR DKR HILUX T1+
🚀🚀🚀
-#dakar #Rajd #bądź profesjonalny #wydmy pic.twitter.com/3pFaK79Aoq— Mathieu Baumel (@matthieubaumel) 22 września 2021 r.
Rewelacją ostatniej edycji etapowym zwycięstwem (i gwałtownym saltem przed kolejnym dniem) południowoafrykański Henk Lategan w towarzystwie Bretta Cummingsa powraca na drugą próbę. Filar zespołu, Giniel de Villiers (zwycięzca Ameryki Południowej w 2009 roku) zmienia pilota i będzie liczyć na Dennisa Murphy'ego. Wreszcie Shameer Variawa będzie powiązany z Danie Stassen.
„Dakar to jeden z najtrudniejszych wyścigów na świecie, ale idealnie pasuje do naszego nowego Hiluxa”, wyjaśnia Giniel de Villiers, odpowiedzialny za dużą część rozwoju pojazdu 4×4. „Nowe koła, skok zawieszenia, a zwłaszcza przejście na turbodoładowany silnik benzynowy Land Cruisera z pewnością będą miały duży wpływ na nasz wyścig. Silnik jest bardzo responsywny i pozwala nam maksymalnie wykorzystać możliwości nowego samochodu. Arabia Saudyjska okazała się godnym gospodarzem wyścigu i spodziewamy się, że tak będzie ponownie w 2022 roku”.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)