Toyota prezentuje Hiluxa w trybie T1+ i żegna się z V8

Toyota GR Hilux DKR T1+ będzie obecna w Dakarze 2022 i zamierza skorzystać z nowego silnika benzynowego V6 z podwójnym turbodoładowaniem i lepszego skoku zawieszenia.

opublikowany 22/09/2021 à 12:32

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Toyota prezentuje Hiluxa w trybie T1+ i żegna się z V8

Toyota Hilux T1+, która zostanie wykorzystana w Dakarze 2022 w Arabii Saudyjskiej. © Toyota SA

Ne l’appelez plus simplement Toyota Hilux, mais plutôt Toyota GR Hilux DKR T1+ ! La branche sud-africaine du constructeur nippon a révélé sa nouvelle arme pour le Dakar 2022 (2-14 janvier) et adopte le règlement T1+.

Wiąże się to z różnymi udoskonaleniami pojazdów 4×4 wprowadzonych w 2018 r., aby osiągnąć wymiary godne buggy Mini i Audi: opony mają średnicę od 32 do 37 cali, bieżnik osiąga 320 mm w porównaniu do dotychczasowych 245 mm, a skok zawieszenia wzrasta do 350 mm w porównaniu do 280 mm poprzednio.

Kolejna istotna modyfikacja znajduje się pod przednią maską. Melodyjny, klimatyczny silnik V8 miał swój dzień. Aby skorzystać z większej elastyczności, nowa Toyota Land Cruiser 300 oferuje 6-litrowy benzynowy silnik V3.5 z podwójnym turbodoładowaniem. Producent nie podaje oczywiście żadnych dokładnych danych dotyczących mocy i momentu obrotowego silnika!

Toyota Gazoo Racing South Africa również skorzystała z okazji, aby potwierdzić swoje cztery załogi dla najsłynniejszych z nich rallye-naloty. Trzykrotny zwycięzca imprezy Nasser Al-Attiyah będzie liderem drużyny i zawsze będzie korzystał z mądrych notatek Francuza Mathieu Baumela.

„Dakar to niesamowite wyzwanie i nie mogę się doczekać powrotu do Arabii Saudyjskiej z Nasserem, aby ponownie walczyć o zwycięstwo. – deklaruje francuski nawigator. Nowy samochód daje wiele obietnic, a nowy silnik, większy skok zawieszenia i większe rozmiary opon mogą zapewnić dodatkową moc, kontrolę i ochronę przed przebiciem, których brakowało nam w ostatnich latach. »

 

Rewelacją ostatniej edycji etapowym zwycięstwem (i gwałtownym saltem przed kolejnym dniem) południowoafrykański Henk Lategan w towarzystwie Bretta Cummingsa powraca na drugą próbę. Filar zespołu, Giniel de Villiers (zwycięzca Ameryki Południowej w 2009 roku) zmienia pilota i będzie liczyć na Dennisa Murphy'ego. Wreszcie Shameer Variawa będzie powiązany z Danie Stassen.

„Dakar to jeden z najtrudniejszych wyścigów na świecie, ale idealnie pasuje do naszego nowego Hiluxa”, wyjaśnia Giniel de Villiers, odpowiedzialny za dużą część rozwoju pojazdu 4×4. „Nowe koła, skok zawieszenia, a zwłaszcza przejście na turbodoładowany silnik benzynowy Land Cruisera z pewnością będą miały duży wpływ na nasz wyścig. Silnik jest bardzo responsywny i pozwala nam maksymalnie wykorzystać możliwości nowego samochodu. Arabia Saudyjska okazała się godnym gospodarzem wyścigu i spodziewamy się, że tak będzie ponownie w 2022 roku”.

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)