Guerlain Chicherit współpracuje z Prodrive podczas Dakaru w latach 2023 i 2024

Aby zagrać główne role, Guerlain Chicherit pojedzie Prodrive Hunter T1+ w Dakarze w 2023 i 2024 r., a także w W2RC.

opublikowany 14/09/2022 à 11:29

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Guerlain Chicherit współpracuje z Prodrive podczas Dakaru w latach 2023 i 2024

Do dekoracji swojego samochodu G. Chicherit zainspirował się „Mad Maxem”! © GCK

Po znaczącym powrocie do Dakaru w 2022 roku z buggy własnej konstrukcji, Guerlain Chicherit i GCK Motorsport chcą wrzucić wyższy bieg. Nieustraszony francuski kierowca i przedsiębiorca podpisał umowę z angielskim zespołem Prodrive na wystartowanie Hunterem T1+ w Dakarze w latach 2023 i 2024, a także we wszystkich rundach Rajdowych Mistrzostw Świata (W2RC). ) 2023.

Savoyard i jego pilot Alex Winocq będą rywalizować w wyścigach na pokładzie tego samego modelu, który umożliwił Sébastienowi Loeb i Fabian Lurquin zajmą drugie miejsce w Dakarze 2022 i będą walczyć o tytuł mistrza świata tej jesieni.

Cette décision de passer à une voiture-client découle des enseignements du Dakar 2022, marqués par une forte inéquité entre les véhicules quatre roues motrices (Prodrive, Toyota) et les deux roues motrices (GCK, Century).

„Byłem bardzo szczęśliwy, że mogłem wrócić na Dakar na początku roku, deklaruje Guerlain Chicherit. Niestety, byliśmy w stanie zdać sobie sprawę z ograniczeń prawnych, jakie mają samochody z napędem na dwa koła, takie jak nasz GCK Thunder. Dlatego zdecydowaliśmy się na napęd na wszystkie koła.

Nawet jeśli wyścig zapowiada się ciężko, a o zwycięstwo będzie walczyć około dziesięciu załóg, mam nadzieję, że będziemy w stanie grać w czołówce, zwłaszcza że trasa zapowiada się trudna z dużą ilością piasku, a teren ten szczególnie mi się podoba i w związku z tym mam nadzieję, że uda mi się coś zmienić. » Dakar 2023 odbędzie się w dniach 31 grudnia 2022 r. – 15 stycznia 2023 r. na niemal 5000 km odcinków specjalnych w Arabii Saudyjskiej.

Niniejsze ogłoszenie nie oznacza zakończenia programu wodorowego Gck, wręcz przeciwnie. Przez cały czas trwania programu inżynierowie i technicy GCK Motorsport będą w stałym kontakcie z inżynierami z Prodrive, aby uczyć się i gromadzić dane, które później będą cenne w ramach programu GCK H2, którego ambicją – w dłuższej perspektywie – to nic innego jak wygrana Rajd samochodowy Dakar pojazdem napędzanym wodorem.

„Bez względu na wynik, ten program z Prodrive będzie korzystny dla GCK Motorsport, ponieważ wpisuje się w krzywą uczenia się i budowania pewności siebie, którą zespół musi w przyszłości osiągnąć swoim samochodem wodorowym. »

CZYTAJ TAKŻE > GCK Motorsport prezentuje pierwszy prototyp wodorowy

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Kontynuuj czytanie na te tematy:

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz