Dakar 2023 z bardzo trudną trasą w Arabii Saudyjskiej

Dakar 2023, zaplanowany wyłącznie w Arabii Saudyjskiej od 31 grudnia 2022 r. do 15 stycznia 2023 r., będzie najdłuższą trasą selektywną od 2014 r. (prawie 5 km odcinka specjalnego).

opublikowany 05/06/2022 à 18:36

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Dakar 2023 z bardzo trudną trasą w Arabii Saudyjskiej

Dakar 2023 pozostanie w Arabii Saudyjskiej. © DPPI / E. Vargiolu

Zapamiętaj Dakar Rok 2022 rozpoczął się serią etapów obfitujących w wydarzenia, po czym nastąpił drugi tydzień, który był bardzo spokojny, a nawet zbyt prosty. Zawodnicy poinformowali Amaury Sport Organisation (ASO), organizatora zawodów rallye-rajd kwarantanny, który na podstawie komentarzy uczestników przygotował edycję 2023.

Na rok 2022 David Castera i jego zespoły zaplanowali 12 etapów. W 2023 r. Arabia Saudyjska pozostanie jedynym krajem, przez który przejedzie się trasa, ale liczba odcinków specjalnych została zwiększona do 14, z dodatkowym bonusem w postaci obecności tradycyjnego Prologu w postaci rozpoczęcia działań wojennych.

Dakar 2023 będzie przebiegał ze wschodu na zachód, rozpoczynając się 31 grudnia 2022 r. nad brzegiem Morza Czerwonego, nie w Jeddah, jak miało to miejsce od czasu, gdy w 2020 r. królestwo Bliskiego Wschodu było gospodarzem zawodów, ale na pustyni. Zmiana lokalizacji z pewnością zdecydowała po eksplozja spowodowała poważne obrażenia pilota Philippe'a Boutrona w Dżuddzie, kilka dni przed startem Dakaru 2022.

W porównaniu do poprzedniej edycji trasa zostanie odnowiona aż o 70%. Na mapie pojawia się pustynny obszar Pustej Dzielnicy, ale w zeszłym roku dyrektor imprezy ogłosił już ten dowód odwagi, zanim na krótko przed rozpoczęciem wrócił do swoich słów.

„W końcu pojedziemy i odkryjemy tę słynną Pustą Dzielnicę, o której tak dużo mówimy, z trzema etapami z ogromnymi wydmami i etapem maratonu, gdzie wieczorem pomoc z zewnątrz będzie zabroniona” obiecuje były motocyklista i drugi pilot. Zanurzanie się w wodzie jest teraz możliwe dzięki drodze, która zapewnia komunikację z sąsiednim stanem Omanem, umożliwiając także rozbicie biwaku na dalekim wschodzie Arabii Saudyjskiej.

Dakar 2023 będzie trudny, bardzo trudny. Będzie to najdłuższy dystans do pokonania w wyścigu specjalnym, liczącym prawie 5 kilometrów odcinków specjalnych od edycji z 000 r., rozgrywanej wówczas w Ameryce Południowej. Każdego dnia sportowcy będą musieli pokonywać od 2014 do 350 odcinków specjalnych. Odcinki łączące, nudne w 500 r., zostaną zmniejszone.

Rejestracja rozpocznie się 6 czerwca rano i zakończy 31 października. Odbiór techniczno-administracyjny odbędzie się w dniach 28-30 listopada, a nie jak dotychczas na kilka dni przed ważnym wyjazdem. „Chcemy zminimalizować prace na miejscu przed prologiem i spróbować wysłać sprawdzone pojazdy do Arabii Saudyjskiej”, kontynuuje David Castera.

Wiadomości sportowe
Cyfrowy roadbook, wprowadzony dla samochodów osobowych i ciężarowych, zostanie uogólniony na wszystkie kategorie (motocykle, SSV, T3). Historycznie postrzegane jako poważna wada, motocykliści odpowiedzialni za otwieranie toru każdego ranka skorzystają z premii czasowej, aby zrównoważyć szanse między konkurentami.

Załogi w kategorii Samochody nie będą już mogły odpoczywać podczas środkowej neutralizacji. Po krytyce zeszłej zimy kolejność startowa zawodów specjalnych będzie odtąd ustalana na podstawie klasyfikacji generalnej z poprzedniego dnia dla samochodów osobowych i ciężarówek. Pierwsza ciężarówka wystartuje z 41. miejsca. W przypadku samochodów priorytetowych (fabrycznych lub zarejestrowanych w W2RC, World Rally Raid Championship) można wystąpić o reklasyfikację. Szczegółowa trasa zostanie przedstawiona w listopadzie.

CZYTAJ TAKŻE > Julien Ingrassia na starcie Dakaru 2023

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)