Zapamiętaj Dakar Rok 2022 rozpoczął się serią etapów obfitujących w wydarzenia, po czym nastąpił drugi tydzień, który był bardzo spokojny, a nawet zbyt prosty. Zawodnicy poinformowali Amaury Sport Organisation (ASO), organizatora zawodów rallye-rajd kwarantanny, który na podstawie komentarzy uczestników przygotował edycję 2023.
Na rok 2022 David Castera i jego zespoły zaplanowali 12 etapów. W 2023 r. Arabia Saudyjska pozostanie jedynym krajem, przez który przejedzie się trasa, ale liczba odcinków specjalnych została zwiększona do 14, z dodatkowym bonusem w postaci obecności tradycyjnego Prologu w postaci rozpoczęcia działań wojennych.
Dakar 2023 będzie przebiegał ze wschodu na zachód, rozpoczynając się 31 grudnia 2022 r. nad brzegiem Morza Czerwonego, nie w Jeddah, jak miało to miejsce od czasu, gdy w 2020 r. królestwo Bliskiego Wschodu było gospodarzem zawodów, ale na pustyni. Zmiana lokalizacji z pewnością zdecydowała po eksplozja spowodowała poważne obrażenia pilota Philippe'a Boutrona w Dżuddzie, kilka dni przed startem Dakaru 2022.
W porównaniu do poprzedniej edycji trasa zostanie odnowiona aż o 70%. Na mapie pojawia się pustynny obszar Pustej Dzielnicy, ale w zeszłym roku dyrektor imprezy ogłosił już ten dowód odwagi, zanim na krótko przed rozpoczęciem wrócił do swoich słów.
„W końcu pojedziemy i odkryjemy tę słynną Pustą Dzielnicę, o której tak dużo mówimy, z trzema etapami z ogromnymi wydmami i etapem maratonu, gdzie wieczorem pomoc z zewnątrz będzie zabroniona” obiecuje były motocyklista i drugi pilot. Zanurzanie się w wodzie jest teraz możliwe dzięki drodze, która zapewnia komunikację z sąsiednim stanem Omanem, umożliwiając także rozbicie biwaku na dalekim wschodzie Arabii Saudyjskiej.
📅 31.12.22 – 15.01.23
🚩 Obóz Morski
🌊 Od wybrzeża do wybrzeża 🌊
🆕 70% nowych utworów
🏜 Odkrywanie pustej dzielnicy
🏁 Damma# Dakar2023 pic.twitter.com/s9mpTqnTLs- Rajd DAKAR (@dakar) 5 czerwca 2022 r.
Dakar 2023 będzie trudny, bardzo trudny. Będzie to najdłuższy dystans do pokonania w wyścigu specjalnym, liczącym prawie 5 kilometrów odcinków specjalnych od edycji z 000 r., rozgrywanej wówczas w Ameryce Południowej. Każdego dnia sportowcy będą musieli pokonywać od 2014 do 350 odcinków specjalnych. Odcinki łączące, nudne w 500 r., zostaną zmniejszone.
Rejestracja rozpocznie się 6 czerwca rano i zakończy 31 października. Odbiór techniczno-administracyjny odbędzie się w dniach 28-30 listopada, a nie jak dotychczas na kilka dni przed ważnym wyjazdem. „Chcemy zminimalizować prace na miejscu przed prologiem i spróbować wysłać sprawdzone pojazdy do Arabii Saudyjskiej”, kontynuuje David Castera.
Wiadomości sportowe
Cyfrowy roadbook, wprowadzony dla samochodów osobowych i ciężarowych, zostanie uogólniony na wszystkie kategorie (motocykle, SSV, T3). Historycznie postrzegane jako poważna wada, motocykliści odpowiedzialni za otwieranie toru każdego ranka skorzystają z premii czasowej, aby zrównoważyć szanse między konkurentami.
Załogi w kategorii Samochody nie będą już mogły odpoczywać podczas środkowej neutralizacji. Po krytyce zeszłej zimy kolejność startowa zawodów specjalnych będzie odtąd ustalana na podstawie klasyfikacji generalnej z poprzedniego dnia dla samochodów osobowych i ciężarówek. Pierwsza ciężarówka wystartuje z 41. miejsca. W przypadku samochodów priorytetowych (fabrycznych lub zarejestrowanych w W2RC, World Rally Raid Championship) można wystąpić o reklasyfikację. Szczegółowa trasa zostanie przedstawiona w listopadzie.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)