Po zastosowaniu obliczeń (z 10 wyników każdego kierowcy liczy się tylko 9 najlepszych), JB Dubourg zaprezentował się na torze Super Besse na szczycie klasyfikacji generalnej Elite Pro, za nim uplasowali się Aurélien Panis z 1 punktem i Yann Ehrlacher z 2 punktami. zwrotnica.
Te drobne różnice nie pozostawiały miejsca na żadne kalkulacje i wszyscy aktorzy tego pięknego mechanicznego dramatu mieli na celu jedynie zwycięstwo.
Pierwszy strzał ostrzegawczy oddał na treningu Dubourg, który uzyskał najlepszy czas przed Pierre-Louisem Loubetem, Yannem Ehrlacherem i Dorianem Boccolaccim. Najważniejsze punkty należy jednak zdobyć w kwalifikacjach i Dubourg robi to ponownie, plasując się na szczycie tabeli czasów jazdy w Q1 i Q2. Wiemy, że kierowcy często podejmują inicjatywę poświęcenia jednej z dwóch sesji, aby oszczędzić swoje opony, zatem ten dublet wyraźnie ilustruje dążenie do perfekcji, jakie drzemie w kierowcy Renault Zoe Glace z DA Racing. Za nim płynie Yann Ehrlacher, który do aktualnego mistrza traci tylko 3 punkty. Na koniec sesji z pomiarem czasu Aurélien Panis, zajmujący dopiero trzecie miejsce, wydaje się grać na zwłokę, ale jest zdeterminowany wykorzystać swoje szanse aż do flagi w szachownicę. Dlatego też różnice na początku Super Pole są niewielkie, a jako wielki mistrz przyzwyczajony do presji, dwukrotny mistrz świata WTCR przejedzie fantastyczne okrążenie, aby zdobyć 6 punktów za najlepszy czas za kierownicą swojego AS 01 Dupessey. Dopiero na czwartym miejscu Dubourg zobaczył, jak Alzatczyk depta mu po piętach przed rozpoczęciem superfinału!
Za stałymi bywalcami e-Trofeum Androsa, wszystkie oczy były zwrócone na Sébastiena Loeba, który jako wielki mistrz dotrzymał swojego zobowiązania, aby przyjść i rywalizować z wielkimi nazwiskami wyścigów na lodzie. Niedawny zwycięzca Rajdu Monte Carlo błyszczał przez cały dzień, aby zdobyć bilet na superfinał i zakończyć rundę na fantastycznym 5. miejscu.
@SebastienLoeb fait ses premiers tours de roues sur le magnifique circuit glacé de Super Besse 🤩
Teraz czas na wyścig! pic.twitter.com/WX5a35zcnT— Trofeum Androsa (@TropheeAndros_) 29 stycznia 2022 r.
Dramatyczne napięcie osiąga swój szczyt na początku ostatniego wyścigu sezonu, ponieważ po raz pierwszy w historii Andros e-Trophy o koronację mogło nadal walczyć trzech kierowców: Dubourg z 522 punktami, Ehrlacher z 521 i Panis na poziomie 518, nadal matematycznie możliwy do zmierzenia po 6 okrążeniach wyścigu. Yann Ehrlacher doskonale odbił się od bloków startowych i już na pierwszym zakręcie objął prowadzenie w wyścigu, a jedną pętlę później najszybsze okrążenie w wyścigu zapewniło mu kontrolę nad mistrzostwami. Każdy fragment na linii czasu przybliżał go do tytułu, Dubourg nie był w stanie utrzymać się na swoim poziomie, ale w czwartej rundzie na Super Besse rozległ się grzmot, który przyznał punkt za najlepsze okrążenie Pierre- Louis Loubet, kolega z drużyny Dubourg! Loubet tak naprawdę pozwolił sobie odpaść od peletonu, aby skorzystać z czystej trajektorii i odebrać Ehrlacherowi ten cenny punkt. Pomimo wysiłków Yann Ehrlacher zauważył, że osiągi jego opon słabną z zakrętu za zakrętem i pod koniec 6 okrążeń wyścigu mógł jedynie w sportowy sposób uznać wyższość przeciwnika i doskonałą strategię zespołową DA Racing.
Klasyfikacja finału Super Besse:
Ten zapierający dech w piersiach finał zamyka wyjątkowy sezon Andros e-Trophy. Max Mamers, Claude Michy i Frédéric Gervoson mogą być dumni, że udało im się narzucić technologię elektryczną na lodzie, dzięki czemu Andros Trophy nabiera nowego, pełnego obietnic wymiaru.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)