Ferrari rozpoczęło sezon 2003 aktualizacją dotyczącą ultradominacji F2002, ale w obliczu ostrzejszych maszyn, Schumacher udało mu się wygrać tylko raz na cztery wyścigi. Dopiero od piątej rundy w Hiszpanii, że Stabilny zaprezentował swój nowy F2003-GA, którego inicjały upamiętniały zmarłego w styczniu „Avvocato” Gianniego Agnelli, szefa Fiata. Najważniejszym osiągnięciem było zwiększenie rozstawu osi z 3020 do 3100 mm. Modyfikacje obejmowały także wariant Tipo 052 z 10-litrowym silnikiem V3.0, wyjątkowym silnikiem rozwijającym moc 845 koni mechanicznych przy 19 000 obr./min.
Schumacher świętował wyścigowy debiut F2003-GA podczas tego samego Grand Prix Hiszpanii 4 maja, zdobywając pole position przed swoim wiernym kolegą z zespołu, Rubensem Barrichello. Na koniec piękny pojedynek z młodym bykiem z Asturii Renault, Fernando Alonso, Niemiec wygrał i wreszcie rozpoczął sezon. Kolejny etap w Austrii potwierdził jego dobre intencje, a Schumacher zdobył kolejne podwójne pole position/zwycięstwo.
Hołd dla avvocato
Na Monzy Scuderia złożyła Agnelli najlepszy możliwy hołd na własnym terenie, a Schumacher podpisał wyjątkowy „hat-trick” z pole position, ustanawiając rekord zwycięskiego okrążenia na oczach szalonych fanów. Podczas ostatniego wyścigu w Japonii tylko Kimi Räikkönen miał niewielkie szanse na kradzież tytułu Schumacherowi. Ten ostatni miał za sobą jeden z najgorszych weekendów wyścigowych w swojej karierze, kwalifikując się dopiero na 14. pozycji na starcie i przekraczając linię mety na 8. pozycji. Na szczęście zwyciężył jego brazylijski anioł stróż Rubens Barrichello, wyprzedzając Räikkönena, dając tytuł Schumacherowi zaledwie dwoma punktami.
Podwozie 229 pozwoliło Schumacherowi odnieść 5 zwycięstw i dojechać do mety GP Japonii jako mistrz świata. Jest to zdecydowanie najbardziej udany z sześciu zbudowanych F2003-GA. Całkowicie zmieniony w Maranello w tym roku, to zostało wprowadzone w sprzedaży przez RM SOTHEBY'S w najbliższą środę 9 listopada z okazji wyjątkowego urlopu. Podwozie, które również było oferowane Michael Schumacher prześcignąć legendę Fangio i zdobyć swój szósty tytuł mistrza świata.
Szczęśliwy właściciel musiał zapłacić (ogromny) czek na 14 630 000 franków szwajcarskich, czyli porządną sumę 14,8 miliona euro! I pomyśleć, że oszacowano go na „tylko” 7,5 i 9 milionów dolarów. chodzi o F1 najdroższy nowoczesny, jaki kiedykolwiek sprzedano.
Karta danych
Typ silnika: V10 Tipo 052 przy 90°
Układ: środkowy tył
Pojemność skokowa: 2997cm3
Moc: 845 KM
Skrzynia biegów: 7-biegowa półautomatyczna
dł. x szer. x wys.: 4545 x 1796 x 959 mm
Rozstaw osi: 3100 mm
Waga: kg 600
Prędkość maksymalna: +320 km/h
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)