40 lat temu podczas GP Francji doszło do niezgody między Arnoux i Prostem

Zwycięstwo René Arnoux, czteroosobowego Francuza, jakiego jeszcze nie widziano! Grand Prix Francji właśnie zaliczyło wspaniały dublet. Ta o rozwód. AH328 z 29 lipca 1982 r

opublikowany 24/07/2022 à 12:00

Patryk Camus

0 Zobacz komentarze)

40 lat temu podczas GP Francji doszło do niezgody między Arnoux i Prostem

René Arnoux prowadzi Alaina Prosta pomimo instrukcji zespołu Renault F1 © DPPI

W sobotni wieczór, z zachwytem i nadzieją spoglądając na zmięty papier, na którym możemy odgadnąć trzy pierwsze linie pola startowego, zastanawia się Gérard Larrousse. „Sześć pierwszych miejsc, sześć turbosprężarek… Jeśli Ecclestone koniecznie chce szybko uzupełnić paliwo, wyścig będzie trudny. Jeden z dwóch Brabhamów z pewnością wcieli się w rolę zająca.” Czy rozważamy stabilną politykę? " Oczywiście. Prost musi zachować wszystkie swoje szanse w mistrzostwach. Jeśli Arnoux prowadzi, poprosimy go, aby ustąpił swoje miejsce Alainowi. Byłoby zbyt głupio wszystko zepsuć. Czy obaj piloci omówili te instrukcje? Mało prawdopodobny. Od pewnego czasu atmosfera w stosunkach Prost-Arnoux jest w miarę chłodna. W padoku Ricard kostki lodu są nawet w menu lunchowym: Alain je lunch w autokarze Renault, René w małej przyczepie kempingowej…

AH328 z 29 lipca 1982 r

W ubiegłą niedzielę „Régie” w końcu pozbył się pecha, ale jego piloci wykopali topór. Naśladowano Reutemanna.

piątek 13:XNUMX

Tego można było się spodziewać... Od dzisiejszego ranka słońce narzucało się bezczelnie. Jak ten znajomy Mistral. Jak te cholerne silniki z turbodoładowaniem. Dwa Renault, dwa Ferrari i dwa Brabhamy BMW. Mieszasz to wszystko w wielkim kapeluszu i losujesz. Tym razem dla Tolemanów nie będzie to impreza Brands Hatch. Pomyśl tylko, linia prosta o długości 1 metrów i zakręty, których już nie ma, odkąd efekt gruntu znalazł swoich mistrzów. Dziś rano nie brakowało incydentów. Tambay zerwał pasek pompy paliwa i 800 minut testów wyniesie tylko 90. Arnoux również stracił wiele minut z powodu wadliwej turbosprężarki. Prost wykonał przyjemny trucht, porzucając swój jednomiejscowy na poboczu toru uszkodzona płytka zapłonowa. Co w niczym nie przeszkodziło tym wszystkim małym ludziom, przy wsparciu Pironiego, Piqueta i Patrese, w bez kompleksów zarekwirować sześć najlepszych miejsc. Sześć razy wyśmiewając ten, który Laffite ustanowił podczas swojego pole position w 1980 roku, czyli 1'38″88. A jesteśmy dopiero na pierwszej bezpłatnej sesji... „Żadnych niespodzianek” – przyznaje zawiedziony Teddy Mayer. Pokonać

Ten artykuł jest przeznaczony wyłącznie dla subskrybentów.

Pozostało Ci 90% do odkrycia.



Już subskrybujesz?
Zaloguj się


  • Nieograniczone przedmioty premium
  • Magazyn cyfrowy od 20:XNUMX w każdy poniedziałek
  • Wszystkie numery AUTOhebdo dostępne od 2012 roku
COUV-2433

0 Zobacz komentarze)