Jabouille i Renault, na zawsze pierwsi

Po latach wysiłków, rozczarowań i drwin Renault w końcu osiągnęło swój cel, wprowadzając silnik turbo do Formuły 1 podczas Grand Prix Francji w 1979 roku w Dijon-Prenois. Historyczny sukces podpisany przez jednego z pionierów projektu, Jean-Pierre'a Jabouille'a, na oczach francuskiej publiczności, która zaprosiła także Gillesa Villeneuve'a i René Arnoux na legendarny pojedynek.

opublikowany 07/02/2023 à 09:00

Juliena BILLIOTTE

0 Zobacz komentarze)

Jabouille i Renault, na zawsze pierwsi

Jean-Pierre Jabouille tworzy historię © Bernard Asset

Od Dijon 1979, historia bardziej niż wyczyn Jabouille’a pamięta tytaniczną walkę prowadzoną przez Ferrari Gillesa Villeneuve’a i Renault de René Arnoux na ostatnich okrążeniach Grand Prix, które przeszło do potomności. Jednak linoskoczki, równie imponujące jak 1 lipca, „tylko” walczyły o drugie miejsce. Za, daleko w tyle, Jean-Pierre Jabouille, który poprowadził do prestiżowego zwycięstwa. Startując z pole position, kierowca Renault był już na starcie zaskoczony entuzjazmem Villeneuve’a. Quebecer prowadził przez pierwsze 46 okrążeń, zanim Jabouille zadał cios, kończąc cierpliwie i metodycznie powrót. Jak jego wygląd. „ Szybko podjęłam pierwszą próbę

Juliena BILLIOTTE

Zastępca redaktora naczelnego AUTOhebdo. Pióro zanurzone w żółci.

Ten artykuł jest przeznaczony wyłącznie dla subskrybentów.

Pozostało Ci 90% do odkrycia.



Już subskrybujesz?
Zaloguj się


  • Nieograniczone przedmioty premium
  • Magazyn cyfrowy od 20:XNUMX w każdy poniedziałek
  • Wszystkie numery AUTOhebdo dostępne od 2012 roku
COUV-2433

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz