24H. Le Mans – EL1: Toyota przed Glickenhaus, problem dla Alpine

Bezpłatny trening nr 1 z 24-godzinnego wyścigu Le Mans odbył się w tę środę w godzinach 14:17–XNUMX:XNUMX. Brendon Hartley ustanowił najlepszy czas dla Toyoty.

opublikowany 08/06/2022 à 17:04

Walenty GLO

0 Zobacz komentarze)

24H. Le Mans – EL1: Toyota przed Glickenhaus, problem dla Alpine

Brendon Hartley był najszybszy w pierwszym treningu wolnym 1-godzinnego wyścigu Le Mans 24 (zdjęcie: Joao Filipe / DPPI)

Pierwsze trzy godziny bezpłatnej praktyki 24 godziny Le Mans były pełne licznych wydarzeń poza torem lub problemów technicznych: Ultimate, Alpine, Vector Sport, Nielsen Racing, a nawet WRT doświadczyły problemów podczas tej sesji, zakończonej zaledwie dwie godziny przed kwalifikacjami. Ta sesja jazdy w końcu dobiegła końca, od dawna zdominowana przez Glickenhaus Brendon Hartley podpisz najlepszy czas dwadzieścia minut przed końcem. Nowozelandczyk ustanowił rekord z czasem 3:29.441, wyprzedzając Francuza Francka Mailleux n 3:29.917 na Glickenhaus nr 709 i Pipo Deraniego na 708 z czasem 3:20.102. Dla AlpineTo była skomplikowana sesja obejmująca powrót do boksów przy bardzo małej prędkości na godzinę przed Matthieu Vaxiviere’em. Francuska ekipa zakończyła tę sesję na siódmej pozycji w klasyfikacji generalnej, ze stratą 2.634 do Hartleya.

L’écurie United Autosports s’est montrée la plus rapide de la catégorie LM P2 avec la n°23. Alex Lynn a bouclé son tour le plus rapide en 3:30.238 devant l’Oreca 07-Gibson n°38 de Jota à plus d’une seconde ! Le Britannique a même devancé la Toyota n°7 au classement général avec ce chrono. Le podium de cette classe a été complété par la Prema n°9 en 3:31.881.

Corvette nadal w dobrej kondycji

Corvette potwierdziła swoją dominację w Dniu Testowym, zdobywając dublet w LMGTE Pro. Najszybszy na mecie C3.R był Antonio Garcia z czasem 53.250:8. Tommy Milner był drugi, ze stratą zaledwie 0.110 sekundy. TO Chłopcy ont repoussé la troisième voiture, la Porsche n°91 de Gianmaria Bruni, à 0.831 seconde. L’AF Corse n°51 d’Alessandro Pier Guidi, Daniel Serra et James Calado n’a pris la piste qu’à moins de trente minutes du terme après avoir été obligée de changer de moteur.

Julien Andlauer był najszybszy w kategorii LMGTE Am z czasem 3:55.082 w samochodzie nr 911 WeatherTech Racing Porsche 19 RSR – 79. Pokonał inne Porsche, numer 86 GR Racing, o 0.859 sekundy. L'Aston Martin Vantage AMR nr 33 z TF Sport stanął na podium z czasem 0.915 sekundy.

Następna sesja, kwalifikacje o 19:19. Sześciu najlepszych w każdej kategorii zakwalifikuje się do Hyperpole, który odbędzie się w czwartek o XNUMX:XNUMX.

CZYTAJ TAKŻE > Program 24-godzinnego wyścigu Le Mans 2022

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz