24H. Le Mans – Kwalifikacje: WRT stawia swoje pionki, bez niespodzianek w GTE Pro

WRT zorganizowało swój pierwszy występ kwalifikacyjny w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, kwalifikując 2 ze swoich 3 samochodów do wyścigu Hyperpole. W GTE Pro wszystkie oficjalne samochody wygrały swój bilet.

opublikowany 08/06/2022 à 20:23

Gonzalo Forbes

0 Zobacz komentarze)

24H. Le Mans – Kwalifikacje: WRT stawia swoje pionki, bez niespodzianek w GTE Pro

Oreca 07 zespołu WRT w Le Mans. ©DPPI

Pojedynek o pole position 24 godziny Le Mans Rok 2022 zapowiada się ciasno w LM P2! Walka w pierwszej części kwalifikacji została już stoczona, a 6 samochodów zakwalifikowało się do Hyperpole w tej samej sekundzie.

Zgodnie z oczekiwaniami WRT odegrało wiodącą rolę w pierwszej sesji kwalifikacyjnej w tym tygodniu. Z trzema prototypami zgłoszonymi do Sarthe, belgijski zespół nie wdawał się w szczegóły, uzyskując najlepszy czas w kategorii 3'29"898 podpisany przez Robina Frijnsa na 31. miejscu, podczas gdy Norman Nato (nr 41) uplasował się na 3. miejscu, tuż poniżej 6 dziesiątych za siostrzanym samochodem i tuż za JOTĄ nr 38 prowadzoną przez Antonio Felixa da Costę.

Ostatnie trzy bilety na Hyperpole zdobyły dwa samochody United Autosports z numerem 23 przed numerem 22 oraz Prema nr 9, która bierze udział w pierwszych 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Richard Mille Racing zakończył wyścig na progu czołowej szóstki, o włos brakuje mu kwalifikacji do Hyperpole.

W Vector pierwsze sesje kwalifikacyjne do 24-godzinnego wyścigu Le Mans nie przebiegły zgodnie z planem. Oreca 07 nr 10 nie mogła nawet wziąć udziału. Problem z silnikiem napotkany podczas pierwszego treningu uniemożliwił angielskiej drużynie wzięcie udziału w sesji. Zespół ma nadzieję, że uda się to zmienić na czas, aby móc rywalizować w EL1 w najbliższą środę o 2:22.

En Hypercar pas de surprise puisque les 5 voitures engagées dans la catégorie sont qualifiées d’office pour l’Hyperpole prévue ce jeudi à 20h. Au jeu des chronos, c’est la Toyota N°7 qui a mené le peloton avec un chrono en 3’27“247 de Jose Marii Lopeza przed dwoma agentami 007 z Glickenhaus. Alpine logicznie rzecz biorąc, nie podjął żadnego ryzyka i zgromadził okrążenia na ostatnią część kwalifikacji. Mikołaj Lapierre ukończył wyścig ze stratą 2”409 za GR010 N°7 z najlepszym czasem 3’29”656.

Logika szanowana w GTE Pro

Witając Ferrari 488 GTE EVO nr 74, samochód w kategorii GTE Pro w 2020 r. po raz pierwszy zostanie wyeliminowany przed Hyperpole. To wystarczy, aby zwiększyć stawkę w kwalifikacjach. Cóż, tak właśnie myśleliśmy. Jeśli spodziewaliśmy się dobrej walki sędziów z bolidem Riley Motorsport, to ostatecznie podczas sesji kwalifikacyjnej porządek nie został zachwiany.

Confiée à Felipe Fraga, la monture italienne du Riley Motorsports n’a pas pu se classer parmi les 6 premières laissant ainsi la voie libre aux Porsche, Corvette et Ferrari officielles pour l’Hyperpole ce jeudi. Le meilleur temps est lui revenu à la Porsche N°92 avec un tour en 3’50″999 à mettre à l’actif de Laurens Vanthoor devant la Corvette N°63 et la Porsche N°91.

W GTE AM jest toAston Martin Vantage AMR nr 98 (Northwest AMR), który z Nicki Thiim za kierownicą zdominował kategorię. Duńczyk wykonał najszybsze przejście w czasie 3'52″559. Na linii ten, który się wyróżnia DTM w tym roku nie było żadnych zmartwień, ponieważ Mikkel Jensen (Ferrari nr 57 – Kessel Racing), drugi za nim, dojechał do mety ze stratą ponad 2 dziesiątych. Z drugiej strony Ferrari pozostaje producentem, który ma najlepsze warunki do zdobycia pole position, a do następnej fazy zakwalifikowało się aż 9 GTE EVO. 

Jeśli chodzi o wyeliminowanych, lekkie rozczarowanie wywołało Porsche WeatherTech Racing nr 79 prowadzone przez trio Cooper MacNeil, Julien Andlauer i Thomas Merrill. Zatrzymany przez deszcz, który pojawił się 20 minut przed flagą w szachownicę, Andlauer nie był w stanie poprawić swojego poprzedniego wyniku 3'54″912, aby zakwalifikować się do Hyperpole.

Należy pamiętać, że w kwalifikacjach doszło do wypadku debiutanta Michaela Fassbendera (Porsche nr 93 – Proton Competition) 30 minut przed czasem. Aktor, który odkrył podwójny obrót zegara, popełnił błąd podczas hamowania na pierwszej szykanie Mulsanne, poważnie uszkadzając swój samochód i jednocześnie powodując jedyną w sesji czerwoną flagę.

CZYTAJ TAKŻE > Program 24-godzinnego wyścigu Le Mans 2022

Gonzalo Forbes

Odpowiedzialny za formuły promocji (F2, F3, FRECA, F4...). Niesiony dzięki łasce Franco Colapinto.

0 Zobacz komentarze)

Kontynuuj czytanie na te tematy:

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz