24H. Le Mans – Toyota koło w koło o północy, Porsche dominuje w GTE Pro

24-godzinny wyścig Le Mans prowadzi Toyota przed Glickenhaus o północy. W GTE Pro Corvette borykały się z poważnymi problemami mechanicznymi, mimo że radziły sobie dobrze.

opublikowany 12/06/2022 à 00:20

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

24H. Le Mans – Toyota koło w koło o północy, Porsche dominuje w GTE Pro

Toyota GR010 prowadzi w 24-godzinnym wyścigu Le Mans 2022. © DPPI

24-godzinny wyścig Le Mans 2022 sont parties à la vitesse grand V. Sans la moindre neutralisation sous Full Course Yellow ou Safety-Car après huit heures d’effort, le double tour d’horloge sarthois est parti sur les bases d’un nouveau record de distance. L’actuel date de 2010 où Mike Rockenfeller, Timo Bernhard et Romain Dumas avaient bouclé 397 tours dans leur Audi R15 TDI Plus. À minuit, le Toyota Gazoo Racing domine les débats au classement général. La n°7 et la n°8 se sont échangé à plusieurs reprises les commandes de la course et l’écart se mesure en une poignée de secondes entre les deux Hypercars hybrides.

La Stabilny Cameron Glickenhaus poniósł porażkę na numerze 708, tym, który był najlepszy, dopóki Olivier Pla nie wypadł z wyścigu na torze Tertre Rouge i nie doznał przebicia opony (15. miejsce). Franck Mailleux-Richard Westbrook i Ryan Briscoe są trzeci, 2 okrążenia za Toyotami.

Wlać Alpine, wszelkie nadzieje na osiągi poszły na marne po zrzuceniu ośmiu okrążeń na naprawy związane ze sprzęgłem, a następnie cewką.

W LM P2 angielska drużyna Jota tańczy z ponad minutową przewagą na Oreca 07 włoskiej drużyny Prema. Sebastian Ogier (Richard Mille Racing) zajmuje 12. miejsce; Sebastiana Bourdais (Vector Sport) zajmuje 24. miejsce po wypadnięciu z toru i wystąpieniu problemu mechanicznego.

Le GTE Pro a été riche en rebondissements. Porsche a pris la tête avec la n°92 suite à une crevaison et une suspension abîmée pour la Corvette n°63, qui paraissait imprenable jusqu’à 22h. La Corvette n°64 a changé ses plaquettes de freins et tente de reprendre pied sur un podium occupé par les deux 911 RSR officielles et la Ferrari 488 GTE Evo des vainqueurs sortants Pier Guidi-Calado accompagnés par Serra (n°51).

Wreszcie w GTE Am Porsche 911 RSR Juliena Andlauera-Coopera MacNeila-Thomasa Merrilla ma wystarczającą przewagę, aby kontrolować swoje tempo nad Porsche z numerem 77 iAston Martin nr 33.

CZYTAJ TAKŻE > 24h. Le Mans – Lietz (Porsche) podsumowuje GTE Pro: „Wyścigi w najczystszej formie”

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz