24H. Le Mans – Toyota koło w koło o północy, Porsche dominuje w GTE Pro

24-godzinny wyścig Le Mans prowadzi Toyota przed Glickenhaus o północy. W GTE Pro Corvette borykały się z poważnymi problemami mechanicznymi, mimo że radziły sobie dobrze.

opublikowany 12/06/2022 à 00:20

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

24H. Le Mans – Toyota koło w koło o północy, Porsche dominuje w GTE Pro

Toyota GR010 prowadzi w 24-godzinnym wyścigu Le Mans 2022. © DPPI

24-godzinny wyścig Le Mans 2022 wyjechał z dużą prędkością, bez najmniejszej neutralizacji pod żółtym torem lub samochodem bezpieczeństwa, po ośmiu godzinach wysiłku, trasa z podwójnym zegarem z Sarthe wystartowała w oparciu o nowy rekord odległości. Obecny pochodzi z 2010 roku, kiedy Mike Rockenfeller, Timo Bernhard i Romain Dumas przejechali w swoich Audi R397 TDI Plus 15 okrążeń. O północy, Toyota Gazoo Racing dominuje debaty w klasyfikacji generalnej. Samochody nr 7 i 8 kilkakrotnie zamieniały się kontrolą w wyścigu, a różnicę między dwoma hybrydowymi hipersamochodami mierzono w ciągu kilku sekund.

La Stabilny Cameron Glickenhaus poniósł porażkę na numerze 708, tym, który był najlepszy, dopóki Olivier Pla nie wypadł z wyścigu na torze Tertre Rouge i nie doznał przebicia opony (15. miejsce). Franck Mailleux-Richard Westbrook i Ryan Briscoe są trzeci, 2 okrążenia za Toyotami.

Wlać Alpine, wszelkie nadzieje na osiągi poszły na marne po zrzuceniu ośmiu okrążeń na naprawy związane ze sprzęgłem, a następnie cewką.

W LM P2 angielska drużyna Jota tańczy z ponad minutową przewagą na Oreca 07 włoskiej drużyny Prema. Sebastian Ogier (Richard Mille Racing) zajmuje 12. miejsce; Sebastiana Bourdais (Vector Sport) zajmuje 24. miejsce po wypadnięciu z toru i wystąpieniu problemu mechanicznego.

GTE Pro było pełne zwrotów akcji. Porsche objął prowadzenie z numerem 92 po przebiciu i uszkodzonym zawieszeniu Corvette z numerem 63, którego do 22:64 wydawało się nie do zdobycia. Corvette nr 911 zmieniła klocki hamulcowe i próbuje odzyskać oparcie na podium zajmowanym przez dwa oficjalne 488 RSR i Ferrari 51 GTE Evo dotychczasowych zwycięzców Piera Guidi-Calado w towarzystwie Serry (nr XNUMX).

Wreszcie w GTE Am Porsche 911 RSR Juliena Andlauera-Coopera MacNeila-Thomasa Merrilla ma wystarczającą przewagę, aby kontrolować swoje tempo nad Porsche z numerem 77 iAston Martin nr 33.

CZYTAJ TAKŻE > 24h. Le Mans – Lietz (Porsche) podsumowuje GTE Pro: „Wyścigi w najczystszej formie”

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)