Na początku sezonu Peugeot Wielkim faworytem sezonu LMS był model 908 z drużyny Oreca Matmut. Jednak poza wspaniałym zwycięstwem w Portimao w lipcu, francuska drużyna nie została pomalowana. Czwarta w 8-godzinnym wyścigu w Castellet lwica z Var nie dotarła do mety w Spa i zajęła czwarte miejsce w LMP1 na 1000 km toru Hungaroring.
W mistrzostwach zespół Audi Sport Team Joest z numerem 7 może nadal zdobyć koronę. Rzeczywiście, nawet jeśli zabraknie Portugalii i Węgier, niemiecka drużyna może liczyć na dobre miejsce w rankingu dzięki zwycięstwu na torze Paul Ricard i trzeciemu miejscu w Belgii. Ale oprócz niemieckiego zagrożenia Oreca będzie musiała uważać także na drużynę Signature Plus, do której tracą tylko dwa punkty. Z kolei wśród kierowców większą przewagę ma Stéphane Sarrazin.
„Naszą ambicją jest wygranie tych mistrzostw, – mówi Hugues de Chaunac. Jeśli osiągniemy nasz pierwszy cel, zwycięstwo, w rezultacie je osiągniemy. Biorąc to pod uwagę, nie będziemy się bawić i liczyć punkty? »
Brytyjska runda Le Mans Series będzie także pierwszym spotkaniem Intercontinental Le Mans Cup, serii, w której Oreca będzie chciała pomóc Peugeotowi w zdobyciu tytułu Producentów, a to wymaga dobrego występu w ten weekend.
„Czas na wielki finał, kontynuuje Hugues de Chaunac. Super finał z Audi i Aston Martin. Cel jest jasny: aby Peugeot zwyciężył! Jeśli to 908 HDi FAP nr 4, byłbym zachwycony. Chcemy odnieść drugi po Portimao sukces, który mógłby pozwolić Peugeotowi na zdobycie ważnych punktów w Intercontinental Le Mans Cup. Będziemy także ściśle współpracować z zespołem Peugeot-Total, podobnie jak w Spa i Le Mans. »
W ubiegłym roku zespół Oreca Matmut odniósł drugie zwycięstwo w klasyfikacji generalnej serii Le Mans na torze Silverstone dzięki Oreca 01 prowadzonemu przez Mikołaj Lapierre i Oliviera Panisa. Hugues de Chaunac i jego żołnierze chętnie powtórzą ten wyczyn i nie będą odgrywać roli handlarzy artykułami spożywczymi. Jeśli wygrają, zostaną mistrzami, co potwierdza Nicolas Lapierre:
„Skupimy się na zwycięstwie. Jeśli uda nam się go odczepić lub zbliżyć się do niego, rozliczenia zostaną zakończone. Obecność Audi i tytuł, który w grę wchodzi, z pewnością powoduje dodatkową presję. Ale nie chodzi o to, aby zarządzać tym czy tamtym wynikiem lub zadowalać się nim. »
Prezentację 1000 km Silverstone znajdziesz w swoim magazynie AUTOhebdo, jutro w kioskach.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)