Peugeot 908 Oreca na pole position w Le Castellet

Podczas gdy Audi zdominowało większość wolnych treningów, to Peugeot 908 zespołu Oreca wystartuje z pole position w 8-godzinnym wyścigu w Le Castellet.

opublikowany 10/04/2010 à 15:36

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Peugeot 908 Oreca na pole position w Le Castellet

Oreca w Castellet po raz kolejny wyznaczyła Mikołaj Lapierre do rywalizacji w sesji kwalifikacyjnej. Pochodzący z Thonon-les-Bains bardzo szybko zdobył już pole position na 1000 km w Silverstone i 1000 km w Algarve w zeszłym roku na Oreca 01-AIM. Tym razem jest to przeciwko Audi iz Peugeot 908 HDi FAP zespołu Var, że Nicolasowi Lapierre’owi udało się zdobyć pole position w 8-godzinnym wyścigu w Le Castellet.

Jednak to Audi najlepiej rozpoczęło trwającą 20 minut sesję kwalifikacyjną, ustanawiając dobry czas już w pierwszych minutach 1:41, czyli czas, którego do końca sesji nie udało się poprawić, mimo dziewięciu rund. pokryty. Z kolei Nicolas Lapierre pod koniec sesji przyspieszył, poprawiając czas Audi R632 TDI o prawie pięć dziesiątych, do 15:1:41.

« Lepszego początku nie mogliśmy sobie wymarzyć, zwierzył się Lapierre po kwalifikacjach. Samochód spisuje się bardzo dobrze, dużo pracowaliśmy nad ustawieniami na wyścig. Było trudno ze względu na ruch uliczny, ale udało mi się wyznaczyć czas podczas drugiego okrążenia w lotach. »

Za dwoma samochodami z silnikiem Diesla bez większego zaskoczenia znajdziemy Lolę Aston Martin Wyścigi Stefana Mücke (1 42 354), które poprzedzają drugi prototyp Oreca (Oreca 01-AIM) prowadzony przez Loic Duval, który będzie członkiem drużyny Nicolasa Lapierre'a i Oliviera Panisa w Peugeocie 908 zespołu Var podczas zawodów 24 godziny Le Mans. W piątym i szóstym rzędzie znajdujemy dwóch Lola-Rebellions, Jean-Christophe Boullion pokazujący się szybciej niż Neel Jani. Za nimi podążała Ginetta Zytek z rodziny Mansell i Lola Aston Martin of Signature, prowadzona przez Pierre'a Raguesa.

W LMP2 najszybszy był HPD ARX-01c ze Strakka Racing, wyprzedzając Ginettę Zytek z Quifel ASM Team prowadzoną przez Oliviera Pla. Na trzeciej pozycji znajduje się Oak Racing Pescarolo Judd w rękach Mathieu Lahaye. Nic dziwnego, że w GT1 zawody Saleen de Larbre Compétition, jedyne w swojej kategorii, z pewnością zdobyły pole position.

W GT2 tak jest Ferrari F430 GT n°96 du team AF Corse, pilotée par Gianmaria Bruni, qui s?est montrée la plus rapide (1?57??850). Elle a devancé de près de quatre dixièmes la Porsche 997 GT3 RSR n°77 du team Felbelmayr Proton, avec Richard Lietz au volant. Suivent deux autres Ferrari, la F430 de CRS Racing avec Tim Mullen et la n°95 d?AF Corse, pilotée par Toni Vilander, coéquipier de Jean Alesi et Giancarlo Fisichella.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz