Audi R15 Plus rozpoczyna od zwycięstwa

Audi zatriumfowało swoim R15 Plus, w dużej mierze zmienioną wersją R15 2009. W swoim pierwszym występie w zawodach samochód Audi zwyciężył bez żadnych problemów z niezawodnością, licząc 5 okrążeń przewagi po ośmiu godzinach w Lola Aston Martin Racing.

opublikowany 11/04/2010 à 19:45

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Audi R15 Plus rozpoczyna od zwycięstwa

Audi, podobnie jak w 2009 roku, rozpoczyna sezon w najlepszy możliwy sposób, od zwycięstwa. Jednakże sukces podczas 12-godzinnego wyścigu w Sebring w 2009 r. nie został potwierdzony dobrym występem na torze 24 godziny Le Mans. Dlatego od tego czasu Audi R15 zostało gruntownie zmienione, zarówno pod względem niezawodności mechanicznej, jak i wydajności aerodynamicznej.

Przed wyjazdem do Castellet firma z Ingolstadt przetestowała już grunt, mnożąc sesje testowe, a w tym tygodniu będzie kontynuować prace przygotowawcze w Var. Nawet jeśli personel Audi przybył do Paul-Ricard na palcach, z pokorą, niedzielne zwycięstwo może jedynie pocieszyć zespół doktora Ullricha. Audi R15 Plus nie napotkało żadnych problemów z niezawodnością, przejęło stery od początku wyścigu i już nigdy nie straciło prowadzenia, zwiększając swoją przewagę w miarę postępów.

« To jest fantastyczne, skomentował Allan McNish po wyścigu. Dindo (Capello) i ja daliśmy R10 i pierwszemu R15 pierwsze zwycięstwo, a teraz zapewniamy pierwszy sukces temu nowemu samochodowi. Jest wspaniale i nie zdarza się to codziennie, więc możemy być z tego dumni. »

Jego wielki rywal, Peugeot 908 HDi FAP od zespołu Var Oreca – kto ścigałby się jak u siebie? również uspokojony. Z pewnością ukończyła ponad osiem okrążeń za Audi R15, ale było to spowodowane problemem w czasie wyścigu (zmiana „chwytu” podnośnika pneumatycznego, który umożliwia podniesienie samochodu w celu zmiany biegów). nadzieja na zwycięstwo zniknęła. Po powrocie na tor jechał Oreca Peugeot 908 Mikołaj LapierreStéphane Sarrazin i Olivier Panis pokazali bardzo dobre tempo, porównywalne z Audi R15 Plus, i z biegiem godzin zdołali przesunąć się w górę peletonu, wspinając się na czwarte miejsce.

Pomiędzy dwoma samochodami z silnikiem Diesla znajduje się Lola Aston Martin Wyścigi na drugim miejscu, a Lola Rebellion nr 13 na trzecim stopniu podium. Aston Martin Racing Lola, który wygrał serię Le Mans w 2009 roku, pokazuje swoją wielką konsekwencję. Bawiąc się w kotka i myszkę na początku wyścigu, szczególnie wykorzystując brak przyczepności 908, numer 009 nawet przez kilka minut psuł zabawę.

En LMP2, la victoire revient à la HPD ARX-01c du Strakka Racing, qui l?a finalement emporté devant la Pescarolo-Judd n°35 d?Oak Racing. En GT2, c?est la Porsche 997 GT3 RSR n°77 qui s?est imposée, alors que la 997 n°88 assure le doublé au team Felbermayr-Proton. La Ferrari F430 nr 95 AF Corse, prowadzony przez Jeana Alesiego i Giancarlo Fisichellę, zajął trzecie miejsce w tej kategorii.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz