Oreca obejmuje prowadzenie w Portimao

Po piątym miejscu w Le Mans zespół Var zbliża się do końca sezonu poświęconego przygotowaniom do kolejnych 24-godzinnych wyścigów w 2010 roku. Oreca dobrze rozpoczęła, zdobywając pole position na dystansie 1000 km w Algarve.

opublikowany 31/07/2009 à 22:17

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Oreca obejmuje prowadzenie w Portimao

Oreca, która w piątek ogłosiła zamiar wzięcia udziału w imprezie ALMS Petit Le Mans, wyświetla postęp poczyniony w ostatnich tygodniach. Zespół Var umieszcza swoje dwa samochody w pierwszej trójce kwalifikacji. Mikołaj Lapierre zdobywa pole position dla załogi nr 11 (1:31:020), a Bruno Senna plasuje Oreca-AIM na trzeciej pozycji (1:31:236). Lekko w dół od początku weekendu, Aston Martin powraca na czoło, zapewniając załogom 007 i 009 drugie i piąte miejsce w stawce. Jedyne dwa samochody z silnikiem Diesla w stawce, Audi R10 TDi zespołu Kolles, zajmują szóste i ósme miejsce. Piękni Niemcy otaczają Pescarolo z tytułowej epoki, który do najlepszego czasu w kwalifikacjach traci ponad sekundę.

Z pewnością w wyścigach wytrzymałościowych niezawodność ma większe znaczenie niż pozycja w stawce. Ale dwa samochody zespołu Oreca pokazują, że projekt „Le Mans” jest. zapoczątkowana w 2007 roku przynosi efekty. Hugues de Chaunac dał sobie trzy lata na uczynienie z Oreca wiodącego zespołu długodystansowego: zakład jest na dobrej drodze do wygrania.

W LM P2 najlepszy czas uzyskała Ginetta Zytek 09S-Zytek z ekipy Quifel-ASM Team (1:34:296). Portugalska drużyna błyszczy na własnym terenie, pokonując Lolę B08/80 Coupé? Judd z drużyny RML czterema dziesiątymi. Wśród Francuzów grupowe strzały z siódmym i dziewiątym miejscem Oak Racing oraz ósmym najszybszym czasem WR-Zytek, z Brucem Jouannym.

W LM GT1 kwalifikacje nie były zbyt ekscytującym meczem. Jedyne dwa samochody, które zgłosiły się do wyścigu, ukończyły wyścig z prawie dwusekundową różnicą. Yann Clairay (zespół Luc Alphand Aventures) zdobył pole position za kierownicą Corvette C6.R. Stéphane Lémeret (Larbre Compétition) koniecznie ustanawia drugi najszybszy czas na Saleen S7.

En LM GT2, l?affrontement a été nettement plus disputé. C?est finalement le team Felbelmayr-Proton (Porsche 997 RSR) qui remporte la mise, en devançant les Ferrari F430 od JMW Motorsport i Team Modena. Patrick Pilet umieszcza Porsche 997 francuskiego zespołu IMSA Wydajność na czwartym miejscu.

Po rywalizacji na etapach czasowych, samochody będą wspólnie rywalizować na torze już w najbliższą sobotę od godz. 20:15.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz