G-Drive nie będzie ścigał się w tym sezonie w WEC ani ELMS

G-Drive nie wystartuje w tym sezonie w wyścigach Endurance po decyzji Romana Rusinova o niepodpisaniu dokumentu neutralności FIA.

opublikowany 06/03/2022 à 00:19

Walenty GLO

0 Zobacz komentarze)

G-Drive nie będzie ścigał się w tym sezonie w WEC ani ELMS

Zdjęcie: G-Drive nie będzie w Sebring podczas otwarcia sezonu WEC (Zdjęcie: DPPI)

To poprzez długą wiadomość opublikowaną na swoim koncie na Instagramie w tę sobotę Roman Rusinov, kierowca i menadżer zespołu G-Drive Racing, ogłosił, że odmówił podpisania dokumentu neutralności, o który prosiła FIA w odpowiedzi na konflikt między Ukrainą a Rosją: „Dzisiaj ja, kierowca rosyjskiego zespołu G-Drive Racing, odmówiłem zaakceptowania dyskryminacyjnych warunków FIA. Celem każdego sportowca jest usłyszenie hymnu swojego kraju na podium. W ciągu ponad 10 lat międzynarodowego doświadczenia nasz zespół robił to wielokrotnie. Wywiesiliśmy rosyjską flagę, usłyszeliśmy i zaśpiewaliśmy hymn Rosji. Ze względu na moich fanów, kolegów z drużyny i honor sportowy nie podpiszę tego dokumentu. Lepiej w ogóle nie jeździć. » 

Bardziej niż kierowca dotyczy to także całego jego zespołu, w który początkowo był zaangażowany WEC i WIĄZY ten sezon : „Zespół G-Drive Racing zawsze był międzynarodowy: kierowcy, mechanicy, inżynierowie – wszyscy pochodzą z różnych krajów świata. A gdybyśmy poprosili wszystkich o rezygnację ze swojej flagi, doświadczenia i nazwiska, takie sportowe braterstwo i zwycięstwa nigdy nie miałyby miejsca. Szkoda, że ​​ci goście też nie rywalizują o NRD. » Oznacza to zatem, że reprezentacja Rosji nie pojawi się na mistrzostwachWytrzymałość ten sezon. W WEC Daniil Kwiat miał dołączyć do tegorocznej przygody. Były pilot Formuła 1 miał być powiązany z Jamesem Allenem i René Binderem. Sophia Floersch również zapisała się do drużyny w ELMS i niedawno opowiedziała nam o swoich ambicjach na ten sezon. Młoda Niemka, jeśli chce wziąć udział w 90. edycji konkursu, będzie musiała szybko znaleźć nową bazę 24 godziny Le Mans w czerwcu. Wydarzenie, którego lista zgłoszeń, zaplanowana na poniedziałek 28 lutego, została ostatecznie przełożona „ze względów administracyjnych”. Nie ulega wątpliwości, że odpowiedź Romana Rusinowa miała pozwolić na sfinalizowanie tej listy, gdyż sytuacja w drużynie, której sponsorem jest komercyjna nazwa rosyjskiego koncernu Gazprom, nie jest jasna. Władze serialu nie wydały jeszcze oficjalnego komunikatu w tej sprawie.

Mimo wszystko Roman Rusinov już planuje ewentualny powrót do międzynarodowych zawodów, gdy pozwoli na to globalna sytuacja geopolityczna: „Teraz rozważamy różne opcje projektów mających na celu rozwój sportów motorowych w naszym kraju. Mam szczerą nadzieję, że będziemy mogli wrócić do wyścigów międzynarodowych, gdy powróci do nich sportowa rywalizacja i równe warunki dla wszystkich uczestników”. Po ogłoszeniu zespołu w Formule 1 Haas w sprawie wyjazdów Nikita Mazepin i jego sponsora Uralkali, jest to zatem kolejna oczekiwana decyzja w sprawie inwazji Rosji na Ukrainę, która nastąpiła w najbliższą sobotę.

CZYTAJ TAKŻE > Kto zastąpi Mazepina w Haasie?

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz