Porsche staje przed podwójnym wyzwaniem, jakim jest „Super Sebring”

Po raz pierwszy w Sebring zespół Porsche-Penske będzie rywalizować na dwóch różnych stołach w ten sam weekend w wyścigach Endurance, w piątek w WEC i w sobotę w IMSA. Duże wyzwanie dla niemieckiego producenta.

opublikowany 14/03/2023 à 17:07

Doriana Grangiera

0 Zobacz komentarze)

Porsche staje przed podwójnym wyzwaniem, jakim jest „Super Sebring”

Harmonogram Porsche w ten weekend w Sebring © Julien Delfosse / DPPI

„Prawdziwy festiwal”, tak twierdzi Thomas Laudenbach, wiceprezes ds Porsche Sporty motorowe zakwalifikowały się do spotkania w Sebring. Po raz pierwszy (i jedyny) w tym sezonie Porsche będzie rywalizować na dwóch frontach w najważniejszych kategoriachWytrzymałość. W piątek na starcie wyścigu staną dwa Porsche 1000 mil Sebring na rundę otwarcia WEC. W sobotę dwa inne Porsche zostaną zgłoszone do 12-godzinnego wyścigu w Sebring, drugiej rundy mistrzostw IMSA po Daytonie.

Dwa razy więcej danych… przy dwukrotnie większej liczbie problemów?

Dwa wydarzenia i 20 godzin wyścigów: bezprecedensowe wyzwanie dla Porsche-Penske. „Nasz zespół zostanie poddany swego rodzaju testowi warunków skrajnych w Sebring, uważa Urs Kuratle, dyrektor działu sportów motorowych projektu LMDh. Zespoły z Mannheim, Mooresville i Weissach zrobią wszystko, aby wygrać naszym Porsche 963. Na Florydzie czekają nas niezwykle trudne i ekscytujące dni. Będzie to pierwszy raz, kiedy w WEC spotkamy się z naszymi zawodnikami w kategorii Hypercar. Nasz zespół może mieć przewagę: biorąc udział w obu seriach tym samym samochodem, możemy przekazać wiele informacji i danych. »

Niemiecko-amerykańska struktura również będzie musiała się ustrukturyzować podczas tego szalonego weekendu wokół dwóch mistrzostw, podczas gdy zespół jest wciąż w fazie rozwoju, zaledwie miesiąc po swoim pierwszym występie w Daytona. „Super Sebring” to prawdopodobnie jedyna okazja, aby zobaczyć cały zespół Porsche-Penske w akcji w tak historycznym miejscu, wyjaśnia Jonathan Diuguid, dyrektor generalny Porsche-Penske. Do 24 godziny Le Mansw czerwcu zespół fabryczny wystawi trzy Porsche 963, a część zespołu IMSA nie będzie obecna. Dzielimy się naszą wiedzą pomiędzy obydwoma zespołami. Ten transfer wiedzy ma kilka zalet, ale taki dwustronny program, tak wcześnie w sezonie, stwarza również duże wyzwania. (…) To ogromne zadanie dla zupełnie nowego zespołu. »

Porsche chętny do powrotu do WEC

Wyzwanie dla maszyn, zespołów, ale także kierowców. W Porsche w biegu na 1000 mil i 12 godzin uczestniczy dwóch zawodników: Dane Cameron i Michael Christensen. „Motywacja sięga szczytu– zwierza się Duńczyk. Dla mnie „Super Sebring” będzie bardzo wymagający. Muszę wszystko dokładnie zaplanować, aby po każdej sesji testowej mieć wystarczająco dużo czasu na rozmowę z inżynierami i kolegami z zespołu. Spodziewam się także, że będzie to ogromne wyzwanie fizyczne. Mam nadzieję, że w Sebring nie będzie za gorąco. »

Dwie rundy na torze na Florydzie będą prawdziwym sprawdzianem niezawodności Porsche 963. Niemieckie samochody będą musiały stawić czoła trudnemu torowi w Daytona (6. miejsce, 17 okrążeń za zwycięzcą) na nietypowym i męczącym mechanicznie torze w Sebring. „Po porażce w Daytona z niecierpliwością czekamy na przekształcenie ogromnego potencjału Porsche 963 w odpowiednie wyniki, dodaje Thomas Laudenbach. W WEC jesteśmy zachwyceni możliwością dołączenia do wspaniałej grupy Hypercarów. Na otwarcie sezonu wracamy, by po prawie 50 latach walczyć o ostateczne zwycięstwo: Porsche przeciwko Ferrari, jest po prostu fantastycznie! », cieszy się wiceprezes Porsche Motorsport.

CZYTAJ TAKŻE > Czy powinniśmy się już martwić Peugeotem w WEC?

Doriana Grangiera

Młody dziennikarz tęskniący za sportem motorowym z przeszłości. Wychowany na wyczynach Sébastiena Loeba i Fernando Alonso.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz