1000 mil od Sebring – Kwalifikacje: Nicolas Lapierre oferuje pole position Alpine

zaproponował Nicolas Lapierre Alpine swoje drugie pole position w Hypercar. W Sebring Francuz pokonał Glickenhausa i AF Corse LM P2.

opublikowany 18/03/2022 à 00:33

Walenty GLO

0 Zobacz komentarze)

1000 mil od Sebring – Kwalifikacje: Nicolas Lapierre oferuje pole position Alpine

Foto: Frédéric Le Floch’h / DPPI

Pierwsze kwalifikacje w sezonie WEC wydali swój werdykt. Sporne w gasnącym świetle zmierzchu, koronowali Alpine, co oznacza drugie w swojej historii pole position. Zawodnicy LM P2 dominowali na zegarze w pierwszej połowie sesji, po czym Hypercars ponownie wyszli na prowadzenie. Mikołaj Lapierre przejechał okrążenie w czasie 1:48.366 i zdobył tymczasowe pole position cztery minuty przed flagą z szachownicą. Francuz szybko poprawił swój czas o niemal sekundę, uzyskując imponujący czas 1:47.407. Sesja została przerwana czerwoną flagą na dwanaście sekund przed końcem po gwałtownym zejściu z toru Fabio Scherera w 34. konkursie Inter Europol. Nie odeszła i Alpine dlatego zaproponował sobie pole position.

Glickenhaus prenait le deuxième temps de cette séance de qualifications grâce à Olivier Pla devant une LM P2… Pro-Am, puisque l’AF Corse nº52 a pris une étonnante troisième place grâce à Nicklas Nielsen. Les Toyota ne figurent donc pas sur le podium de cette séance avec une quatrième place pour la nº8 de Sébastien Buemi, Brendon Hartley i Ryo Hirakawy. Nr 7 z Mike'a Conwaya, Kamui Kobayashi i Jose Marii López zajmuje dopiero siódme miejsce.

CZYTAJ TAKŻE > 1000 mil Sebring – Sébastien Buemi (Toyota): „Jesteśmy w trudnych warunkach”

Porsche dominuje w GT

En GT, la séance a commencé par un drapeau rouge des suites de la sortie de piste de Nicolas Leutwiler au volant de la Porsche nº46 du Team Project 1. L’autre voiture de l’équipe, la nº56, tenait un temps la pole position grâce à Brendan Iribe, mais était finalement battue par Gianmaria Bruni sur la Porsche officielle nº91. Une marque qui ne tenait pas longtemps puisqu’elle était effacée dans la foulée par Nick Tandy pour Corvette. Tout se jouait dans les derniers instants, avec le retour de Bruni en haut de la feuille des temps, de nouveau battu, mais cette fois-ci par son coéquipier Michael Christensen qui signait le meilleur chrono en 1:57.233. Ben Keating plaçait la première GTE Am au pied du podium avec l’Aston Martin Vantage AMR nr 33 od TF Sport, przed dwoma profesjonalistami AF Corse.

Do zobaczenia w najbliższy piątek o 17:XNUMX czasu francuskiego na pierwszym wyścigu sezonu.

Ranking kwalifikacji znajdziesz TUTAJ

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz