24h Le Mans – Toyota z tymczasowym pole position

Kamui Kobayashi zdobył tymczasowe pole position w 24-godzinnym wyścigu Le Mans po zdominowaniu pierwszej sesji kwalifikacyjnej w Le Mans.

opublikowany 15/06/2017 à 00:11

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

24h Le Mans – Toyota z tymczasowym pole position

Po wyjściu Porsche s’adjuger le meilleur temps de la session d’essais libres plus tôt dans la journée, Toyota a retrouvé le sommet de la feuille des temps ce mercredi soir au Mans à l’issue de la première séance de qualifications des 24 godziny Le Mans, skrócony o około dwadzieścia minut ze względu na naprawę barierek po wypadku Claudio Sdanewitscha (Ferrari Spirit of Race nr 55), który uderzył w barierki zabezpieczające przed zakrętami Porsche podczas wolnych treningów przed Drogą do Le Mans.

Kamui Kobayashi wyróżnił się w nocy w Sarthe wyznaczając czas referencyjny po niecałych dwudziestu minutach jazdy w czasie 3’18”793 z udostępnioną Toyotą TS050 Hybrid nr 7 Mike'a Conwaya i Stephane’a Sarrazina. Czas lepszy od odniesienia w Dniu Testowym (3'18″132), do którego zbliży się Toyota nr 638 dopiero o 8 tysięcznych Kazuki Nakajima, wspierany przez Sébastien Buemi i Anthony’ego Davidsona.

Brendon Hartley – Earl Bamber – Timo Bernhard umieścił pierwsze Porsche 919 Hybrid nr 2 na trzeciej pozycji, 917 tysięcznych przed trzecią Toyotą nr 9 Lapierre – Kunimoto – Lopez, taktowany zegarem 1″165. Porsche 919 nr 1 Jani – Lotterer – Tandy zamyka pierwszą piątkę hybryd LM P5 z 1″2. ENSO CLM P3/1 ByKolles firmy Webb – Bonanomi – Kraihamer zajął szóste miejsce ze stratą ponad dziesięciu sekund.

Vaxivière sprawia, że ​​TDS Racing błyszczy

CEFC Manor Racing od dawna dominuje w kategorii LM P2, ale ostatecznie musiało przegrać z TDS Racing. Początkowo Jean-Eric Vergne z numerem 07 Oreca 24 ustanowił pierwszą godną uwagi referencję dla drużyny Graeme'a Lowdona w czasie 3'30'847.

Witalij Pietrow, ustawiony na 25. miejscu, stwierdził prędkość i czyste okrążenie niezbędne do poprawy wyniku na niecałe dwadzieścia minut przed końcem sesji, ustanawiając czas 3:30:502. Wydarzenia nabrały tempa wraz z kolejnym przejęciem władzy przez Bruno Sennę (Oreca 07 n°31 Vaillante Rebellion), a następnie przez Matthieu Vaxivière (Oreca 07 n°28 TDS Racing), który uzyskał najlepszy czas końcowy z czasem 3:29”333.

Oreca 07 z numerem 38 należąca do Jackie Chan DC Racing of Jarvis – Tung – Laurent zajmuje miejsce w klasyfikacji pierwszej sesji kwalifikacyjnej z czasem 3’31″024, wyprzedzając dwóch Alpine A470 Signatech Alpine nr 36 Dumasa – Rao – Menezesa i nr 35 Panciatici – Ragues – Negrao.

Najlepsza Dallara P217, numer 29 Racing Team Nederland z Lammers – Barrichello – Van Eerd, awansowała na 13. miejsce, gdy pierwszy Ligier JS P217 nr 32 z United Autosports de Sadeleer – Owen – Albuquerque zajął 15. miejsce.

W tej kategorii doszło do kilku incydentów, w tym unieruchomienia na początku sesji Dallara nr 47 w Cetilar Villorba Corse, zanim Dallara P217 nr 27 w SMP Racing wybuchł pożar na zakręcie Mulsanne. Ligier nr 217 JS P49 z ARC Bratislava popełnił błąd na torze Tertre Rouge, zanim mógł wrócić na tor.

Aston Martin dominuje w GTE

Aston Martiny i Ferrari były najszybsze w pierwszej sesji kwalifikacyjnej. Vantage nr 95 z Sorensen-Thiim-Stanaway uzyskał najlepszy tymczasowy czas w swojej kategorii z czasem 3’52”117. W pierwszej trójce znajdują się dwa Ferrari AF Corse, ale najbliżej jest Ferrari z numerem 71, Rigon-Bird-Molina, z dziesiątą pozycją w tyle, natomiast nieco dalej plasuje się Ferrari z numerem 51, z Calado-Pier Guidi-Rugolo.

Dalszą w tyle pozostawało Porsche 911 RSR, a na 92. miejscu znalazło się auto z numerem 6 Werner-Christensen-Estre. Numer 91 Makowieckiego-Pilet-Lietz zajmuje 8. pozycję, za Risi Competizione Ferrari Vilandera-Fisichelli-Kaffera.

Fordy GT potrzebowały trochę czasu, aby zająć odpowiednią pozycję, ale koniec sesji pozwolił nam zobaczyć, jak Amerykanie przesunęli się nieco wyżej w hierarchii. Model nr 67 z Priaulx-Tincknell-Derani awansował na 5. pozycję, podczas gdy model z numerem 68 firmy Hand-Müller-Kanaan znalazł się tuż poza pierwszą dziesiątką uzupełnioną przez dwie Corvette. Fordy GT nadal wydają się mieć trudności, chyba że jest to strategia dotycząca BOP.

Aston Martin nr 98 z Lamy-Lauda-Dalla Lana zdominował GTE Am w tej sesji z czasem 3:55”134 gdzie wyprzedza dwa ostatnie Fordy GT. Larbre Compétition C7R zajmuje 5. miejsce w swojej kategorii z czasem wyznaczonym na początku sesji przez Fernando Reesa, zanim Christian Philippon będzie kontynuował okrążenia.

Kwalifikacje zostaną wznowione w czwartek, 15 czerwca, w dwóch sesjach zaplanowanych między 19:21 a 22:XNUMX, a następnie od XNUMX:XNUMX do północy.

 

 

Kwalifikacje rankingowe 1

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz