Alpine wygrywa przegrzane 6-godzinne Monza

Alpine odniósł drugie zwycięstwo w tym sezonie w 6-godzinnym wyścigu na Monzy. Peugeot ucierpiał pod włoskim słońcem przed premierą 9X8.

opublikowany 10/07/2022 à 18:04

Walenty GLO

2 Zobacz komentarze)

Alpine wygrywa przegrzane 6-godzinne Monza

Alpine wygrywa 6-godzinny wyścig na Monzy przed Toyotą, Peugeot pozostaje w tyle (fot. Frédéric Le Floch / DPPI)

Duchy uczestników 6-godzinnego wyścigu na Monzy, czwartej rundy sezonu WEC, nagrzał się pod wpływem silnego upału lombardzkiego. Pośród błędów, awarii i starć, to jest toAlpine nr 36, który potem odniósł swoje drugie zwycięstwo w sezonie na zawodach 1000 mil Sebring. Celle-ci semblait poutant promise à Glickenhaus. Parti de la pole position, Romain Dumas profitait de la puissance de l’Hypercar américaine pour complètement dominer la première moitié de l’épreuve, possédant jusqu’à 45 secondes de marge sur les Toyota. Cette occasion en or était gachée par le premier gros problème de fiabilité de l’écurie depuis son entrée en compétition en 2021. Peu après les trois heures de course, la 007 LMH n°708 dans sa nouvelle livrée bleue s’engouffrait dans son garage pour ne plus jamais en ressortir. Le turbo était en cause.

Wielką atrakcją tego włoskiego spotkania jest Peugeot 9X8 też miał problemy. Załamany już dzień wcześniej w kwalifikacjach, numer 93 ponownie zatrzymał się w wyścigu już po 22 minutach. Wróciła na tor godzinę później, ale nie była w stanie ukończyć okrążeń. O 2:30 w nocy od mety kurtyna garażu została ostatecznie zaciągnięta. Siostrzany samochód otrzymał flagę w szachownicę, ale w sumie zajął 33. miejsce. Daleko od innych samochodów w swojej kategorii.

O zwycięstwie zadecydowano zatem pomiędzy Alpine i oboje Toyota. Numer 36 długo walczył z szybkością Japończyków, ale Matthieu Vaxiviere w końcu znalazł otwarcie, pomimo agresywnej obrony Kamui Kobayashi. Atakując o pierwsze miejsce na nieco ponad godzinę przed końcem, Francuz zobaczył, jak Japończycy od razu rzucają się na niego w boksie. Uszkodzony został prawy tył Toyoty nr 7, a japoński kierowca został ukarany koniecznością zatrzymania się i ruszania po wjechaniu do boksów przy małej prędkości. Dzięki temu zwycięstwu trio złożone z Vaxiviere’a, Mikołaj Lapierre a André Négrão zwiększa swoją przewagę w mistrzostwach świata kierowców nad przewagą Toyoty nr 8, która zwyciężyła w Sarthe, Brendon Hartley, Ryo Hirakawa i Sébastien Buemii drugie we Włoszech.

CZYTAJ TAKŻE > Alpine chce pozostać w walce o tytuł mistrza świata na Monzy

Corvette zaskakuje Ferrari

Wchodząc z ostatniej pozycji na starcie po karze kwalifikacyjnej za niebezpieczne wypuszczenie z zespołu Richard Mille Racing Team nr 1, Jota z numerem 38 dokonał wyczynu walki o zwycięstwo do końca w kategorii LM P2. Roberto Gonzalez, Antonio Felix da Costa i Will Stevens w końcu trafili na silniejszych od nich graczy, takich jak Rui Andrade, Ferdinand Habsburg i Norman Nato. Po raz pierwszy w tym sezonie zwycięża drużyna Realteam nr 41 należąca do WRT. Vector Sport zdobył swoje pierwsze podium WEC z Sébastienem Bourdais, Ryana Cullena i Nico Mullera.

Na własnym boisku drużyna AF Corse długo wierzyła, że ​​odniosła zwycięstwo w LMGTE Pro. Model nr 52 Antonio Fuoco i Miguela Moliny prowadził przed własną publicznością do ostatnich minut, po czym został zaskoczony przez Corvette C8.R Nicka Tandy'ego i Tommy'ego Milnera. Ferrari a placé sa deuxième AF Corse, la n°51 d’Alessandro Pier Guidi et James Calado, au terme d’une nouvelle bataille houleuse contre la Porsche n°92 de Kevin Estre. En LMGTE Am, les Iron Dames n’ont pas réussi à concrétiser la pole position obtenue par Sarah Bovy la veille. Battues par la Porsche n°77 de Dempsey – Proton Racing (Christian Ried, Sebastian Priaulx, Harry Tincknell), Bovy, Michelle Gatting et Rahel Frey décrochent malgré leur premier podium en championnat du monde d’endurance.

Rankingi wyścigów znajdziesz TUTAJ

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

2 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

2 Uwagi)

J

dedeHJ37

10 o 07:2022

nie ma nic wspólnego z Coco-rico, ten samochód nie maAlpine niż nazwa! stary Rebelion: podwozie Oreca i silnik Gibson, co tam jest z Renault lubAlpine ? zupełnie jak zdeindustrializowana Francja, która już niczego nie produkuje i wszystko kupuje za granicą!

C

Christiana Agassisa

11 o godzinie 07:2022

Wydaje mi się, że Oreca to francuska firma?

Aby napisać komentarz