Audi mate Porsche w kwalifikacjach na torze Nürburgring

O ile modele 919 Hybrid zdominowały wolne treningi, o tyle Audi R18s w sobotnich kwalifikacjach zdobyło podwójną bramkę. Aston Martin zdobywa swoje pierwsze pole position w GTE Pro.

opublikowany 23/07/2016 à 15:27

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Audi mate Porsche w kwalifikacjach na torze Nürburgring

Na torze uznanym przez dyrektora wyścigu za mokry na początku sesji, kwalifikacje uśmiechnęły się do klanu Audi, autora dubletu z dwoma R18 nr 7 Fässlera – Lotterera i nr 8 di Grassi – Jarvisa, powiązanego z Francuzem Loic Duval.

Pod nieobecność Benoîta Tréluyera, który doznał kontuzji pleców przed niemieckim spotkaniem z drużyną WEC 2016, w tę sobotę najszybsza była para Fässler – Lotterer, osiągając lepszą średnią w 1’39″444, wykorzystując w pełni suchą linię na trasie Nürburgring.

Le duo di Grassi – Jarvis, avec le meilleur temps absolu en 1’38″777, se hisse en première ligne, permettant à Audi de devancer à domicile l’éternal rival Porsche, dont les deux 919 Hybrid de Webber – Hartley – Bernhard et Jani – Dumas – Lieb se partageront la seconde ligne.

Les deux Toyota TS050 Hybrid de Sarrazin – Conway - Kobayashiego et Bum – Nakajima – Davidson wystartuje z trzeciego rzędu przed #13 Rebellion R-One of Kraihamer – Imperatori – Tuscher, najlepszy czas w prywatnym LM P1.

G-Drive zdobywa pole position w LM P2, za kierownicą Oreca 05-Nissan nr 26 z tria Rusinov – Rast – Brundle wyprzedzającAlpine A460 nr 36 Signatech-Alpine de Menezes – Richelmi – Lapierre oraz Strakka Racing Gibson 015S firmy Leventis – Kane – Williamson. Pierwszy Ligier JS P2, będący przykładem RGR Moranda, przesunął się na czwartą pozycję.

W GTE Pro Aston Martin zdobył swoje pierwsze pole position w sezonie z Vantagem z numerem 95 Nicki Thiim i Marco Sorensenem, autorami najlepszej średniej z czasem 2’01”712. Dueciści brytyjskiej marki położyli kres dominacji Ferrari, który podpisał kontrakt z trzema pierwszymi polakami w sezonie.

Ford GT nr 66 z Chip Ganassi Racing, powierzony na sesję Stefanowi Mücke i Olivierowi Pla, poniósł porażkę o 247 tysięcznych na dwóch okrążeniach, ale wyprzedził drugiego Astona Martina Vantage'a z numerem 97 ze Stanaway – Turner.

Pierwsze Ferrari 488 AF Corse Gianmarii Bruni i Jamesa Calado uplasowało się na czwartym miejscu, osiem dziesiątych przed drugim Fordem GT nr 67 z Tincknell – Franchitti – Priaulx i Porsche 911 RSR z Dempsey – Proton Racing. Ferrari 488 AF Corse nr 71 firmy Bird – Rigon nie pokazało swojej przewagi, zajmując ostatnią pozycję w GTE Pro i przegrywając z pierwszymi czterema GTE Am.

W tej kategorii są to Porsche 911 RSR z Abu Zabi – Proton Racing of Long – Al Qubaisi – Heinemeier-Hansson oraz KCMG z Ried – Henzler – Camathias, którzy zdominowali sesję i poprzedzali Astona Martina Vantage nr 98 z Dalla Lana – Lamy – Lauda. Manu Collard i François Perrodo wystartują za kierownicą F458 Italia AF Corse z czwartej pozycji. Corvette C7.R z zawodów Larbre Yamagishi – Ragues – Ruberti uplasowała się po raz piąty w GTE Am.

Wyniki Kwalifikacje

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz