Ford odrzuca pomysł powrotu do Endurance hipersamochodem

Ford nie myśli o kategorii Hypercar w klasie Endurance w WEC i GTP w IMSA, woli skoncentrować się na GTD i GT3.

opublikowany 09/02/2023 à 15:41

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Ford odrzuca pomysł powrotu do Endurance hipersamochodem

Ostatnia obecność Forda w Le Mans sięga 2019 roku, kiedy to Ford GT w GTE Pro. ©Ford Media

S 2026, Ford powróci do Formuły 1 poprzez kojarzenie czerwony Byki dostarczanie hybrydowych silników V6 z turbodoładowaniem. Obecny także w Rajdowych Mistrzostwach Świata (WRC) z drużyną angielską M-Sportamerykańska marka udoskonala także nowego Mustanga w kategoriach GT3, GT4 i Australian Supercars.

CZYTAJ TAKŻE > Klasyka – Ford w F1: zmysł biznesowy

Odtąd pomysł oficjalnego powrotu firmy z niebieskim owalem Wytrzymałośćpodobnie jak miało to miejsce w latach 2016–2019 w Długodystansowych Mistrzostwach Świata (WEC) w klasie GTE Pro, spodobał się niektórym obserwatorom. Będą rozczarowani: Ford nie jest zainteresowany Hypercarem.

Potwierdzili to Jim Farley, dyrektor generalny Forda, a także Mark Rushbrook, globalny dyrektor Ford Performance Motrosports, amerykańskiej stronie internetowej trend motoryczny. „Nie, nie sądzę, że jesteśmy zainteresowani prototypami w firmie Ford”– powiedział Jim Farley.

Zamiast tego amerykański szef bierze przykład „GTD” en IMSA et „GT”. „To właśnie tam dzieje się akcja. » To wystarczy, aby potwierdzić wysiłki podejmowane przez Forda w związku z przyszłą wersją Mustanga, zaprezentowaną jesienią 2022 r. w formie wideo 3D przedstawiającego wersje GT3 i GT4, a także supersamochody, Nascar i wyścigi drag.

„Prototypy w IMSA i WEC dodałyby element elektryfikacji, ale jesteśmy bardzo zadowoleni z elektryfikacji, którą wdrożyliśmy, zarówno od strony technicznej, jak i marketingowej. WRC z hybrydą Puma i wkrótce F1. " W WEC oraz IMSA w Stanach Zjednoczonych wspólny system hybrydowy na tylnej osi jest obowiązkowy dla LMDh w klasie Hypercar.

CZYTAJ TAKŻE > Jaka przyszłość Hondy w F1 po związku Red Bull-Ford?

Jedyna perspektywa, do której Ford mógł wrócić 24 godziny Le Mans mieściłby się zatem w kategorii GTE, która od 2024 roku będzie bazować na pojazdach GT3. W latach 2016–2019 oficjalny program Ford GT w WEC przyniósł zwycięstwo klasowe w La Sarthe w GTE Pro.

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)