Le Mans – 919 Hybrid nr 2 zapewnia Porsche 19. zwycięstwo

Porsche nr 2 Bernhard-Bamber-Hartley wygrywa 85. edycję 24-godzinnego wyścigu Le Mans po odzyskaniu przewagi nad Oreca 07 nr 38 zespołu Jackie Chan DC Racing z Laurent-Jarvis-Tung. Vaillante Rebellion nr 13 Piqueta Jr-Heinemeiera Hansson-Beche zamyka podium.

opublikowany 18/06/2017 à 15:11

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

Le Mans – 919 Hybrid nr 2 zapewnia Porsche 19. zwycięstwo

Edycja 85e 24 godziny Le Mans od początku do końca trzymał w napięciu 258 500 widzów. 919 Hybrid nr 2 Bernharda-Bambera-Hartleya, po problemie z systemem hybrydowym, który spowodował, że stracił godzinę w garażu, wykorzystał nieszczęścia pozostałych LMP1, aby powrócić na czoło wyścigu z prędkością pozostało już tylko 1:07 i zapewnić sobie 19. zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. To drugi sukces w Sarthe Timo Bernharda po 2010 roku i Earla Bambera po 2015 roku. Jednak pierwszy dla Brendon Hartley.

 

Timo Bernhard objął prowadzenie, wyprzedzając Jackie Chan DC Racing Oreca 07 z numerem 38 z Laurent-Tung-Jarvis, który pozostawał na czele wyścigu przez kilka godzin po wycofaniu się Porsche nr 1 Lotterera. Jani-Tandy miał problem z ciśnieniem oleju podczas gdy ona zdominowała wyścig.

Podium w klasyfikacji generalnej uzupełnia kolejna LMP2, Vaillante Rebellion nr 13 należącego do Piqueta Jr-Heinemeiera Hansson-Beche, który awansował na miejsce po odejściu André Arnage'a. Negrao naAlpine Nr 35 w ciągu ostatniej godziny.

A470 drużyny Negrao-Ragues-Panciatici ostatecznie plasuje się w pierwszej piątce klasyfikacji generalnej, za drugim Oreca 07 zespołu Jackie Chan DC Racing powierzonym Gommendy-Cheng-Brundle. United Autosports umieściło pierwszego Ligiera na 6. miejscu z Albuquerque-Owen-De Sadeleerem. Pierwsza Dallara zamyka pierwszą dziesiątkę z Cetilarem Villorba Corse z Lacorte-Sernagiotto-Belicchi.

La Toyota nr 8 z Bum-Davidson-Nakajima to jedyny inny gracz LMP1, który ukończył wyścig. Model TS050 Hybrid również miał problem z systemem hybrydowym i ostatecznie zajął 9. miejsce.

GTE Pro będzie stanowić wspaniałe porozumienie pomiędzy pięcioma zaangażowanymi producentami. Ostatnie okrążenia ożywił pojedynek Jordana Taylora w Corvetcie nr 63 z Jonathanem Adamem wAston Martin Nr 97. Vantage próbował wyprzedzić C7R w Mulsanne, ale kierowca Corvette odzyskał przewagę wychodząc z zakrętu kosztem lekkiego kontaktu.

Amerykanin został ostatecznie wyprzedzony na torze Raccordement i musiał zadowolić się trzecim miejscem po przebiciu opony na ostatnim okrążeniu, co pozwoliło Harry'emu Tincknelowi (koledze z drużyny Luisa Felipe Deraniego i Andy'ego Priaulxa) wyprzedzić numer 3 i na mecie uzyskać przewagę 63”3 linia.

JMW Motorsport zdominował GTE Am w drugiej połowie imprezy, a Ferrari zespołu Vanthoor-Smith-Stevens objęło prowadzenie w klasie po przebiciu opony w Astonie Martinie nr 98 przez Lamy-Dalla Lana-Lauda. Podium w tej kategorii jest zmonopolizowane przez F488 GTE, a drugie miejsce zajmują Spirit of Race z numerem 55 Cameron-Scott-Cioci i model nr 62 Stabilny McNeil-Sweedler-Bell Corsa.

Zapoznaj się z analizą 85. edycji 24-godzinnego wyścigu Le Mans przeprowadzoną przez naszych specjalnych korespondentów w numerze 2119 AUTOco tydzień, dostępny od poniedziałku wieczorem od 22:XNUMX w wersji cyfrowej na wszystkich platformach, a od środy w kioskach.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz