Le Mans – Audi hybrid nr 1 na pole position, Toyota 3

André Lotterer ustanowił najlepszy czas w R18 nr 1, dzięki czemu Audi zapisało się do historii w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, zdobywając pierwsze pole position dla hybrydy. Toyota reaguje, wtrącając się w środek R18.

opublikowany 15/06/2012 à 00:53

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

Le Mans – Audi hybrid nr 1 na pole position, Toyota 3

Loic Duval uzyskał imponujący czas po ponownym uruchomieniu (3'24'078), ale Audi ultra z numerem 3 oddało pole position na rzecz R18 e-tron quattro z numerem 1 o niecałe trzy dziesiąte, gdy André Lotterer ustanowił czas 3'23 „787. Będąc jedynym kierowcą, który jest w stanie przekroczyć barierę 3'24 na okrążeniu, Niemiec zdobywa pierwsze pole position w historii 24 godziny Le Mans au volant d’une hybride. Toyota est dans le coup, l’écurie de Pascal Vasselon ayant lâché Anthony Davidson et Kazuki Nakajima goniąc za czasem na koniec sesji. Brytyjczyk umieścił TS030 z numerem 8 na trzecim miejscu, sekundę do pole position, podczas gdy Japończyk umieścił TS7 z numerem 18 na piątym miejscu, za Audi R2 z numerem 4 z Kristensen-McNish-Capello. Pierwszą szóstkę uzupełnia Audi nr XNUMX Marco Bonanomi.

Strakka Racing po raz pierwszy startuje w prywatnych zespołach LMP1 na HPD ARX-03a Danny'ego Wattsa. Brytyjski zespół wyprzedza dwie Lole z Rebellion Racing, numer 12 Neela Janiego na ósmej pozycji przed numerem 13 Andrei Belicchi. Kopuła S102.5 Pescarolo autorstwa Sébastiena Bourdais est dixième sur la grille mais l’écurie française va devoir travailler cette nuit pour réparer la n°17 endommagée suite à une sortie de route de Seiji Ara au niveau des virages Porsche. Si un contact avec une autre voiture avait été évoqué au début, le Japonais a en réalité perdu le contrôle sur un vibreur. Les dégâts sont cependant minimes même si le côté droit doit être réparé. Emmanuel Collard n’a pas réussi à déloger la Pescarolo 03-Judd de la dernière position des LMP1. Le Français et le Britannique Stuart Hall seront les seuls à prendre le départ au volant de la n°16, Jean-Christophe Boullion étahnt trop endolori suite à sa sortie de piste.

Walka w LMP2 jest bardzo zacięta, gdyż pierwsza dziesiątka podzielona jest na trzy sekundy. Pole position w kategorii wywalczył John Martin z czasem 3'38"181 za kierownicą ADR Delta Oreca 03-Nissan. Olivier Pla poprawił się w dwóch ostatnich sektorach, ale Morgan-Judd z numerem 24 w Oak Racing ostatecznie poniósł porażkę, zajmując drugie miejsce, cztery dziesiąte od pole position. Signatech-Nissan wspina się do pierwszej trójki dzięki Oreca 03 nr 26 wyprodukowanemu przez Ragues-Panciatici-Rusinov. Podczas swojego drugiego udziału w 24-godzinnym wyścigu Le Mans Thiriet z TDS Racing zajął czwarte miejsce za Oreca 03-Nissanem z Beche-Thiriet-Tinseau. DeltaWing of Highcroft Racing (Franchitti-Krumm-Motoyama) wystartuje z 29. miejsca.

Również w GTE Pro zapowiada się zacięta walka, w której w pierwszej trójce znajdzie się trzech różnych producentów. Najlepszy czas (3'55"393) Luxury Racing uzyskał z pole position Frédérica Makowieckiego za kierownicą Ferrari 458 nr 59. L'Aston Martin Vantage V8 Fernandeza-Mücke-Turnera z numerem 97 traci cztery dziesiąte sekundy, podczas gdy Corvette z numerem 74, która przez długi czas zajmowała pierwsze miejsce, w końcu uplasowała się na trzeciej pozycji, a Oliver Gavin stracił zaledwie cztery setne do pierwszego rzędu. Pierwsze Porsche 911 RSR zajmuje dopiero szóste miejsce w tej kategorii z Felbermayrem Protonem nr 77 (Lietz-Lieb-Henzler). Zgoła odmienna sytuacja jest w GTE Am, gdzie producent ze Stuttgartu zajmuje dwa pierwsze miejsca z pole position nr 79 Flying Lizard Motorsports wywalczonym przez Patricka Pilet przed Felbermayrem Protonem Porsche zgłoszonym w wyższej kategorii.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz