Le Mans: Loeb z Räikkönenem w 908?

Kimi Räikkönen regularnie opowiadał o swoim pragnieniu wystartowania pewnego dnia w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Teraz powiązany z Red Bullem i Citroënem – a tym samym z grupą PSA – możemy go sobie wyobrazić za kierownicą Peugeota 908 w czerwcu przyszłego roku. Z Sébastienem Loebem jako kolegą z drużyny? Dlaczego nie !

opublikowany 07/12/2009 à 10:27

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Le Mans: Loeb z Räikkönenem w 908?

Wygląda na to, że Kimi Räikkönen zrobił ogromny zwrot w swojej karierze. Po przewróceniu strony F1 robić Rajd samochodowy, Iceman mógł w 2010 roku spełnić kolejne marzenie 24 godziny Le Mans. Fin nigdy nie krył chęci wzięcia udziału w tym legendarnym wyścigu, którego kalendarz na rok 2010 doskonale wpisuje się w kalendarz WRC, nietknięty żadnym testem w czerwcu.

Stamtąd wyobrażam sobie to na czwartym Peugeocie 908, który mógłby w ten sposób nosić barwy czerwony Byk, jest tylko jeden krok. Rzeczywiście, Peugeot sport nadal nie ujawnił nazwy zespołu, który miałby jeździć samochodem „klienta” w 2010 roku. Wydawało się, że Oreca ma pole position do wygrania przetargu, ale podpisanie kontraktu z Kimim Räikkönenem w WRC mogło zmienić sytuację.

Marka napojów energetycznych, zawsze poszukująca działań o niezwykłym zasięgu medialnym, może skusić się na scenariusz, który nie jest pozbawiony atrakcyjności. I tu z pomocą przychodzi kolejny mistrz świata: połączenie Kimi Räikkönena z Sébastienem Loeb byłby to prawdziwy przebłysk geniuszu, gdyż oba przetworniki przyciągają kamery. Aby skompletować swoją załogę, Red Bull mógłby skorzystać z puli młodych talentów lub, wręcz przeciwnie, sprowadzić Davida Coultharda z emerytury!

Sébastien Loeb, sześciokrotny rajdowy mistrz świata, brał już udział dwukrotnie w 24-godzinnym wyścigu Le Mans i kilkakrotnie miał okazję przetestować 908 HDi FAP. Peugeot ogłosił także niedawno, że decyzja dotycząca jego udziału w kolejnym 24-godzinnym wyścigu Le Mans zostanie ogłoszona pod koniec lutego. Jednak perspektywa umieszczenia go na miejscu czwartego 908, poza oficjalnymi załogami Peugeota, może przyspieszyć podjęcie tej decyzji. Bardzo entuzjastycznie nastawiony do pomysłu powrotu do Le Mans, Alzatczyk często powtarzał, że nie chce być „ciężarem” dla załogi Peugeot Sport dążącej do zwycięstwa nad armadą Audi, która z pewnością zemści się w 2010 roku.

Aby ta bardzo atrakcyjna hipoteza mogła się spełnić, Peugeot i Red Bull będą musiały znaleźć prywatny obiekt, który będzie w stanie przyjąć wszystkich tych pięknych ludzi. Preferowanym partnerem w tej operacji może być Henri Pescarolo, który dobrze zna samochód, jeżdżąc nim w tym sezonie. Zna 908, zna Sébastiena Loeba, zna Le Mans. Rekordzista udziału w 24-godzinnym wyścigu Le Mans będzie jednak musiał zapewnić przyszłość swojej strukturze lub stworzyć nową z dala od obecnych akcjonariuszy...

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz