Le Mans – Makowiecki i Luxury na pole position GTE Pro

Za kierownicą Ferrari 458 z numerem 59 Luxury Racing Frédéric Makowiecki zdobył pole position w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w kategorii GTE Pro.

opublikowany 15/06/2012 à 00:53

Villemanta

0 Zobacz komentarze)

Le Mans – Makowiecki i Luxury na pole position GTE Pro

Już w dniu testów Frédéric Makowiecki dał popis. Ale tak naprawdę nikt nie próbował drażnić się z zegarem. Z kolei tego wieczoru wszyscy tenorzy w tej kategorii postanowili dobrze się bawić. I w tej małej zabawie Fryderyk Makowiecki po raz kolejny pokazał, że jest najzręczniejszy. Francuz przejechał okrążenie toru Sarthe w czasie 3'55'393, poprawiając pole position z 2011 roku o ponad dwie sekundy. „To naprawdę wspaniałe, Mako nam powiedział. W Q2 nie udało nam się osiągnąć tego, czego chcieliśmy. Wiedziałem, że możemy jechać trochę szybciej, ale i tak był lekki stres, bo nie wiedzieliśmy, co będą w stanie zrobić inni. Ale ostatecznie na szczęście nie poprawiło się zbytnio. To naprawdę pozytywne, zwłaszcza dla zespołu. Po trudnym początku sezonu czuję się dobrze. Dobrze nam się pracowało. Od teraz postaramy się rozegrać dobry wyścig”.

Świetny gracz, Fred Mako żałuje, że nie mógł walczyć z Ferrari nr 51 AF Corse, uszkodzony wczoraj podczas wolnych treningów, ale który dzisiaj mógł wrócić na tor po wyczynie mechaników AF Corse. Na koniec czołową trójkę uzupełnia niespodzianka Aston Martin Vantage GTE du trio Adrian Fernandez-Stefan Mücke-Darren Turner, qui suit à moins de cinq dixièmes, et par la Corvette C6 ZR1 que se partagent Oliver Gavin, Richard Westbrook et Tommy Milner, à six dixièmes de la pole. Le seul constructeur à ne pas répondre pour le moment présent en GTE Pro se nomme Porsche. Malgré les modifications apportées durant l’intersaison, la 997 GT3 RSR semble toujours peiner à suivre le rythme de ses rivales. Mais la science et l’expérience du constructeur de Stüttgart pourrait cependant de nouveau faire des ravages en course ce week-end, d’autant plus que les bolides allemands sont certainement les plus économes en essence de leur classe. Porsche se consolera cependant avec la pole du GTE Am. Une pole signé du Français Patrick Pilet, au volant d’une 997 GT3 RSR version 2011. Pilet n’a d’ailleurs pas fait dans le détail, puisqu’il s’est tout simplement permis de devancer les deux 997 GT3 RSR 2012 engagées en GTE Pro.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz