Le Mans – wspaniała edycja 2014 z perspektywy

56 czerwca w 24-godzinnym wyścigu Le Mans wystartuje 14 samochodów. O ostateczne zwycięstwo będzie zacięty mecz Audi-Toyota-Porsche.

opublikowany 13/02/2014 à 17:26

Villemanta

0 Zobacz komentarze)

Le Mans – wspaniała edycja 2014 z perspektywy

En LM P1, on retrouvera donc les deux marques allemandes Audi, tenant du titre dans la Sarthe et Porsche, de retour en 2014. Trois R18 e-tron quattro emmenées par les trios Lucas di Grassi-Loic Duval-Tom Kristensen, Benoît Tréluyer-Marcel Fässler-André Lotterer i Filipe Albuquerque-Marco Bonanomi-Oliver Jarvis. Naprzeciwko Porsche wystawi dwa modele 919 Hybrid powierzone Romainowi Dumasowi – Marcowi Liebowi – Neelowi Janiemu i Markowi Webberowi – Timo Bernhardowi –Brendon Hartley. W domu Toyota, les deux TS040 verront sévir des trios changés par rapport à l’an passé. Sur la n°7, on retrouvera Alexander Wurz, Stéphane Sarrazin et Kazuki Nakajima. Pod numerem 8, Mikołaj Lapierre będzie powiązany z Anthonym Davidsonem i Sébastien Buemi. Vincentowi Beaumesnilowi, dyrektorowi sportowemu Automobile Club de l'Ouest, „Płaskowyż 24 godziny Le Mans Rok 2014 jest niewątpliwie jednym z najlepszych w historii wydarzenia. W kategorii LM P1 pojawienie się Porsche, oprócz Toyoty i Audi, ale także Lotusa i pojawienie się nowych Rebelii, potwierdza słuszność nowych przepisów technicznych wprowadzonych w tym roku. » Ponieważ w LM P1 trzy ogry nie będą same. Na pole LM P1 dołączają dwie prywatne drużyny.

Rebellion Racing wyjedzie na dwa prototypy Rebellion Toyota R-One, za kierownicą których w szczególności zaatakuje Habsa Nicolasa Prost, Niemiec Nick Heidfeld i Szwajcar Mathias Beche. Ale innym mocnym komunikatem konferencji pozostaje potwierdzenie, że zespół Lotus Colina Kollesa znajdzie się w najwyższej kategorii. Zniknęły LM P2 i T128, ustąpiły miejsca T129 – AER i Holenderowi Christijanowi Albersowi. Czas pokaże, gdzie te trzy LM P1-L ustawią się w stosunku do królowych pola, wszystkie oczywiście zarejestrowane w LM P1-H.

Najważniejszą wiadomością w LM P2 jest przybycie Sébastiena Loeb Wyścigi w Sarthe. Zespół dziewięciokrotnego mistrza świata powierzy Oreca-Nissan 03 Niemcowi René Rastowi, referencyjnemu zawodnikowi GT, ale niemającemu żadnego doświadczenia z prototypem. Zobowiązanie, które kończy sezon alzackiej drużyny, która bierze już udział w rozgrywkach WIĄZY. Signatech nadal będzie ekscytować fanówAlpine samochodem, w którym jedynym nominowanym jest Paul-Loup Chatin. Odnotujemy także powrót Ligiera do Le Mans z dwoma JSP2 opracowanymi przez Onroak dla Thiriet przez TDS Racing (dla Pierre Thiriet-Ludovic Badey-Tristana Gommendy) oraz dla Oak Racing – zespół Asia oraz Chińczyk David Cheng i Ho-Pin Tung. W Oak Racing załogę Morgana-Nissana poprowadzi Alex Brundle, który będzie chciał ukończyć wyścig na wyższym miejscu niż w 2013 roku, a żeby to osiągnąć, będzie musiał wygrać. Jeśli pod szyldem G-Drive Racing pojawi się kolejny Morgan (zostanie powierzony Olivierowi Pla, Romanowi Rusinovowi i Julienowi Cannalowi), będzie on również obsługiwany przez zespół Le Mans. Strakka Racing będzie można oglądać także na jej Dome S103 powierzonym wewnętrznym kierowcom, czyli Brytyjczykom Nickowi Leventisowi, Danny’emu Wattsowi i Jonny’emu Kane’owi czy Oreca-Nissan 03 z Millennium Racing (obsługiwanej przez delta-ADR), na których są zarejestrowane Francuz Fabien Giroix i Szwed Stefan Johansson. Rosjanie z SMP Racing wystawią także dwa egzemplarze 03, z których jeden przypadnie Siergiejowi Zlobinowi, Fabrizio Medianiemu i Nicolasowi Minassianowi. Dwa Zytki Z11SN-Nissany zgłoszą firmy Jota Sport i Greaves Motorsport. W samochodzie rezerwowym w tym roku znajdziemy Zytka z Caterham Racing, Morgana-Judda z Larbre Compétition i drugiego Signatecha-Alpine A450.

W LMGTE Pro, Ferrari z AF Corse będzie obecny. Numer 51 zostanie powierzony m.in. Gianmarii Bruni i Toni Vilander, numer 71 Davide Rigonowi. RAM Racing, który wystawi także samochód z tańczącym koniem, zaufa Irlandczykowi Mattowi Griffinowi. Naprzeciwko, oprócz dwóch Porsche 911 RSR i dwóch Aston Martin Vantage, wszystko oficjalne, z którym będą musieli się zmierzyć WEC, piękni Włosi będą mieli trudności w starciu z Corvette C7.R (Gavin-Milner-Westbrook i Garcia-Magnussen-J. Taylor) i Viper GTS-R SRT (Goossens-D. Farnbacher-J. Bleekemolen i R. Bell-Wittmer-Bomarito)

W GTE Am Ferrari po raz kolejny będzie najliczniej reprezentowaną marką. Cztery samochody dla AF Corse, jeden dla Ram Racing, jeden dla SMP Racing i jeden dla 8 Star Motorsports (objętych przez AF Corse). Do ostatniego 458 Italia zgłosi się francuski zespół Sofrev-ASP ​​z Fabienem Barthezem na pokładzie. Aston Martin z trzema samochodami dla Kristiana Poulsena, Richiego Stanawaya i Paula Dalla Lany wystartuje jako faworyt. Porsche będzie liczyć ze swojej strony na 911 RSR firmy Proton Compétition i 911 GT3 RSR firmy Dempsey Racing, Prospeed i Imsa Wydajność.

Wreszcie będzie tam Nissan ZEOD RC z Hiszpanem Lucasem Ordonezem na pokładzie. Zgodnie z planem zajmie 56. stoisko zarezerwowane dla samochodu napędzanego innowacyjną technologią.

Wszystkie te piękne osoby spotkają się 14 czerwca na starcie 24-godzinnej edycji Le Mans 2014.

0 Zobacz komentarze)