Ujawniono przepisy LMDh na 2022 rok

 W piątek ujawniono przepisy LMDh, które będą obowiązywać od 2022 r. Na rok 2024 ACO pokazało nową wersję prototypu wodorowego H24.

 

opublikowany 18/09/2020 à 17:44

Tulisa

0 Zobacz komentarze)

Ujawniono przepisy LMDh na 2022 rok

Nic rewolucyjnego. Konferencja prasowa ACO potwierdziła kierunki premierowej kategorii 24 godziny Le Mans na następne lata. Od 2021 roku będzie nosił nazwę Hypercar i będzie łączyć w sobie przepisy LMH i LMDh.

Comme prévu, Bykolles, Glickenhaus et Toyota débuteront dès 2021 en FIA WEC Puis Peugeot dołączy do partii od 2022 roku zgodnie z przepisami Le Mans Hypercar.

Jeśli chodzi o LMDh, istniały obawy, że ich wejście zostanie przesunięte na 2023 r. ze względu na kryzys zdrowotny. Tak będzie w IMSA ale w WEC tak nie będzie. Pierre Fillon sprecyzował, że samochody w tej kategorii mogą zadebiutować w 2022 roku. „Może to nastąpić przed 24-godzinnym wyścigiem Le Mans lub później, zobaczymy, co zadecydują producenci”.

Ujawniono przepisy techniczne. Samochody będą oparte na nowej generacji LMP2 w 2023 roku, która będzie integrować podwozia czterech producentów: Riley-Multimatic, Dallara, Oreca i Ligier. Zostaną one wyposażone we wspólny system hybrydowy opracowany przez firmę Williams Inżynieria i Bosch. Będą miały łączną moc 500 kW przy minimalnej masie 1030 kg i cenie bez silnika wynoszącej milion euro, która będzie specyficzna dla każdego producenta.

ACO i IMSA nie ujawniły żadnych nazwisk przyszłych uczestników.

 

Konferencja była także okazją do omówienia Misji H24, czyli budowy samochodu wodorowego z myślą o wystartowaniu go w Le Mans w 2023 r. przed utworzeniem kategorii poświęconej tej technologii w 2024 r. W piątek zespół H24 Racing zaprezentował nową wersję prototyp LMPH2G, który staje się H24. Ma zupełnie nowy wygląd, który poprawia aerodynamikę. A przede wszystkim przybiera 150 kg. Od chwili rozpoczęcia misji głównym problemem zespołu była waga. Zysk nastąpił dzięki przejściu z czterech na dwa silniki, zamontowaniu nowego ogniwa paliwowego i lżejszego akumulatora. „W ten weekend na 24-godzinnym torze dziesięć kilogramów to sześć dziesiątych na okrążenie” – twierdzi Norman Nato, kierowca ds. rozwoju.

 

 

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz