Nowi producenci, nowe zespoły: lista zgłoszeń na rok 2024 w liczbach

Rekordowe pole w Hypercar, powrót charakterystycznych producentów, nowicjusze… odkryj listę uczestników WEC w 2024 roku z zadziwiającymi liczbami!

opublikowany 01/12/2023 à 14:39

Doriana Grangiera

0 Zobacz komentarze)

Nowi producenci, nowe zespoły: lista zgłoszeń na rok 2024 w liczbach

© Thomas Fenetre / DPPI

37 samochodów

Podobnie jak w 2023 r., na liście zgłoszeń do Mistrzostw Świata 37 znajduje się 2024 samochodów.Wytrzymałość, ale tym razem podzielony tylko na dwie kategorie: Hypercar i LMGT3. Stabilna sylwetka, wola ACO pomimo licznych zastosowań, zwłaszcza w klasie GT3.

Pomysł posiadania 40 samochodów w przyszłym sezonie ostatecznie nie został utrzymany, ale wydaje się, że został on jedynie przełożony. „To było zbyt skomplikowane, uzasadnił ACO. Potrzebujemy czasu na dyskusję z zespołami, aby znaleźć rozwiązanie. Celem jest jednak osiągnięcie tego do 2025 r. Kto by pomyślał, że będziemy mieli taki problem, jeśli cofniemy się o pięć lat? »

19 hipersamochodów

Historyczna liczba: nigdy wcześniej w historii WEC pole kategorii premier nie było już tak pełne. Pomimo odejścia Glickenhaus i wyparcia Vanwall, w 19 r. rzeczywiście na starcie będzie 2024 hipersamochodów. Oprócz 11 ram, które będą już obecne w 2023 r., pojawią się dwa Alpine, dwa BMW, Lamborghini, a Ferrari, une Porsche-Jota i Isotta Fraschini. Po raz pierwszy wszystkie samochody zgłoszone do kategorii premier będą hybrydami!

18 LMGT3

Nowa kategoria WEC, która przejmuje przepisy GT3, okazała się takim hitem, że ACO ograniczyło rejestrację do Mistrzostw Świata Endurance do dwóch samochodów każdej marki. LMGT3 będzie zatem składać się z 18 samochodów, a zatem dziewięciu producentów. Niektórzy, jak Audi i Mercedes, nie udało się ingerować w tę listę uczestników roku 2024. Wśród dziewięciu firm możemy odnotować powrót emblematycznych marek, takich jak Ford i BMW, czy pojawienie się Lamborghini, McLaren i Lexusa w WEC.

14 producentów

Jeszcze bardziej imponująca niż liczba samochodów zgłoszonych w obu kategoriach jest rekordowa liczba producentów, którzy będą rywalizować w WEC w przyszłym roku: w 14 r. reprezentowanych będzie łącznie 2024 producentów. (Alpine, Aston Martin,BMW, Cadillac, Corvette, Ferrari, Ford, Isotta Fraschini, Lamborghini, Lexus, McLaren, Peugeot, Porsche i Toyota). Bardziej niż kiedykolwiek WEC jest mistrzostwem świata, w którym bierze udział najwięcej producentów.

Narody 8

Spośród 37 zgłoszonych samochodów zespoły reprezentują osiem krajów. Włochy to kraj, który będzie miał najwięcej samochodów na początku rund WEC – dziewięć samochodów ozdobionych włoską flagą wyprzedzi Francję, która zgłosi sześć samochodów (dwa Alpine, dwa Peugeoty, dwa Akkodis ASP – Lexus). Wielka Brytania (6), Niemcy (6), Belgia (4), Japonia (3), Stany Zjednoczone (2) i Litwa (1) to pozostałe reprezentowane kraje.

7

Jest to producent najliczniej reprezentowany na tej liście zgłoszeń: w przyszłym roku w WEC będzie siedem Porsche. Pięć osób w Hypercar w 963 – w tym dwa Porsche-Penske, dwie Jota i Proton Competition – oraz dwa Porsche 911 GT3 R w LMGT3, obsługiwane przez Manthey EMA i Manthey PureRxcing. Firma ze Stuttgartu odnotowała nawet wzrost tej liczby w okresie 24 godziny Le Mans : w 2023 r. Porsche wprowadziło do Sarthe dodatkowy Hypercar.

3 stajnie francuskie

W 2023 roku tylko cztery samochody reprezentowały Francję w WEC, a mianowicie dwa Peugeoty w Hypercar i dwa Peugeoty w Hypercar Alpine w LM P2. W przyszłym roku liczba ta wzrośnie do sześciu! Oprócz Peugeotów i Alpine którzy przejdą do Hypercar, Akkodis ASP będzie trzecim francuskim zespołem na boisku. Zespół Jérôme’a Polianda wywalczył sobie miejsce w Długodystansowych Mistrzostwach Świata i będzie jeździł dwoma Lexusami RC F GT3.

Bonus: opowieść o liczbach…

Jeśli ACO ujawniło 37 zgłoszeń do WEC w 2024 r., ujawniło również liczbę niektórych samochodów, czasami o zaskakującym znaczeniu. Gdybyśmy mogli spodziewać się, że będzie nosił numer 28 jak w LM P2, to drugie Porsche-Jota w końcu będzie nosiło numer 12, czyli ten sam numer, co niejaki Tom Brady, legenda futbolu amerykańskiego i sponsor ze stajni.

Alpine zachowa te same numery, które stosował w 2023 roku w LM P2, czyli nr 35 i tradycyjny nr 36, ulubiony numer Signatech od kilku lat. Trzecie Ferrari zgłoszone do Hypercar, obsługiwanego przez AF Corse, będzie nosiło numer 83, taki sam, jak ten używany w tym sezonie w GTE Am, w szczególności samochód Richarda Mille prowadzony przez Lilou Wadoux. Nic więc dziwnego, że Lamborghini użyje liczby 63 w odniesieniu do roku założenia firmy Sant'Agata Bolognese.

W LMGT3 Team WRT użyje swoich tradycyjnych numerów 31 i 46 dla BMW Valentino Rossi, nawiązując do historycznego numeru „Doktora” w MotoGP. W McLaren – United Autosports liczby 59 i 95 składają hołd zwycięstwu w 24-godzinnym wyścigu Le Mans: są to pierwsze liczby odnoszące się do McLarena F1 Zwycięzca GTR z numerem 59, a drugi w nawiązaniu do roku koronacji w 1995 r. Wreszcie dwa Porsche z zespołu Manthey zostaną ozdobione numerami 91 i 92... tak jak w czasie GTE Zawodowiec.

CZYTAJ TAKŻE > Robert Kubica (wreszcie) za kierownicą Ferrari: „Wielki dreszczyk emocji”

Doriana Grangiera

Młody dziennikarz tęskniący za sportem motorowym z przeszłości. Wychowany na wyczynach Sébastiena Loeba i Fernando Alonso.

0 Zobacz komentarze)

Kontynuuj czytanie na te tematy:

WEC
Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz