La pluie devant s’intensifier, les qualifications des 6 Heures de Fuji ont été avancées de 30 minutes. Comme le veut la tradition, les GT ont pris la piste en premier. De nombreux pilotes sont partis à la faute, à l’image de Michael Christensen (Porsche 911 RSR n°92), Andy Priaulx (Ford GT n°67) ou Mike Hedlund (Porsche 911 RSR n°86).
Ostatecznie Porsche 911 RSR potwierdziło swoje osiągi w wolnych treningach. Duet Richard Lietz-Frédéric Makowiecki dzięki średniemu czasowi 1’47”577 wywalczył pole position w GTE Pro. Numer 91 wyprzedził dwa Fordy GT o 0 i 441, a numer 0 z Priaulx-Tincknell zyskał przewagę nad numerem 562 z Mücke-Pla. Najlepsze Ferrari, nr 71 Bird-Rigon, jest czwarty z 0”618. Wyprzedza drugie Porsche od Estre-Christensen iAston Martin Vantage nr 95 Thiima-Sorensena, który traci ponad sekundę do znaku referencyjnego.
W GTE Am Ferrari 488 GTE z numerem 61 Clearwater Racing również potwierdziło swoją dobrą formę, a trio Griffin-Mok-Sawa zajęło pole position. Następnie Porsche nr 77 w Dienst-Cairoli-Ried (Dempsey-Proton Racing), Aston Martin Vantage nr 98 w Lauda-Lamy-Dalla Lana i Porsche nr 86 w Hedlund-Barker-Foster (Gulf Racing) .
Quand les prototypes ont pris la piste, comme prévu, la pluie s’est intensifiée. Sur les terres de Toyota, Porsche s’est adjugé sa quatrième pole position de la saison grâce à la n°2, confiée lors de cette séance à Earl Bamber et Brendon Hartley. Obaj mężczyźni, którzy osiągnęli średni czas 1:35:160, pokonali siostrzany samochód Lotterer-Tandy o 0:071. Obaj Niemcy wyprzedzili dwie Toyoty TS050 Hybrid, które podążały za nimi odpowiednio z prędkością 0”195 i 1”470. W klanie japońskim para Bum-Nakajima, który pełni funkcję sędziego na numerze 8, pokonał numer 7 Lopeza-Kobayashiego. Szkoda, że różnica jest niewielka i kiedy wiemy, że Buemi miał trudności na swoim najlepszym okrążeniu, musimy powiedzieć w japońskim klanie, że był sposób, aby dobrze sobie poradzić.
W LM P2 pojedynek Jackie Chan DC Racing z Vaillante Rebellion obrócił się na korzyść szwajcarskiej drużyny. Oreca 07 z numerem 13 zajęła pole position dzięki średniemu czasowi 1”44”196. Piquet Jr i Heinemeier Hansson byli 0”270 przed swoimi kolegami z drużyny Bruno Senną i Julienem Canalem. Thomas Laurent i Ho-Pin Tung musi zatem zadowolić się trzecim miejscem, tracąc 0 do najlepszego czasu w kategorii. L'Alpine A470 nr 36 jest czwarty i poprzedza drugi samochód Jackie Chan DC Racing i 07 nr 26 G-Drive Racing.
Start wyścigu ma nastąpić jutro o 4:XNUMX czasu francuskiego, ale pogoda jest bardzo niebezpieczna i panuje niepewność.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)