Quesnel: „Mamy doświadczenie”

Olivier Quesnel wie, że Peugeot 908 wkracza w swój czwarty sezon. Mimo wszystko szef Peugeot Sport jest przekonany, że jego zespół będzie w stanie dobrze spisać się w 24-godzinnym wyścigu Le Mans.

opublikowany 22/02/2010 à 20:26

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Quesnel: „Mamy doświadczenie”

Po tak wielu sukcesach w 2009 roku, jak Peugeot czy można zrobić lepiej w 2010 roku?
Nie mam zamiaru grać lepiej, ale przynajmniej równie dobrze. Zamiast dubletu wystarczy mi zwycięstwo. To już jest bardzo skomplikowane. Będziemy nad tym pracować, damy z siebie wszystko. Pomiędzy Le Mans 2009 a Le Mans 2010 planowaliśmy rywalizować w jedenastu sesjach wytrzymałościowych. Aby zapewnić zespołowi jak najlepsze warunki i przygotować go na 24-godzinny wyścig, po dublecie w Petit Le Mans, planowaliśmy pokonać Sebring, pojechać trzema samochodami do Spa, przed przybyciem na wyścig 24 godziny Le Mans. Wiem, że w Spa będzie obecne Audi, a ponieważ wyścig trwa tylko 1000 kilometrów, może to być coś niesamowitego.

Wiem, że Peugeot ma czwarty rok. Wiem też, że Audi dużo pracowało, że nie powtórzy tych samych błędów, że ich samochód jest na pewno szybszy od naszego. Będą jednak wywierać presję na plecach. Ze swojej strony mamy doświadczenie, spokój, rzetelność. To to zrównoważy. Ryzykujemy, że będziemy świadkami 24-godzinnego wyścigu z antologii. Nie wolno o tym zapomnieć Aston Martin, które będą mogły skorzystać z regulacji jeszcze bardziej faworyzującej samochody z silnikami benzynowymi.

Czy naprawdę myślisz, że Aston Martins mogą Ci przeszkadzać?
Jeśli różnica w mocy między samochodem benzynowym a samochodem z silnikiem Diesla wynosi 70 koni mechanicznych, to tak. W zeszłym roku samochody benzynowe narzekały na osiągi diesla. W tym roku kursor się odwrócił. Dużo pracujemy, Audi robi to samo co my, ale myślę, że będzie to bardzo skomplikowane.

Sébastien Loeb ostatecznie go nie ma. Czy możesz nam powiedzieć dlaczego?
Rzeczywiście, Sébastien Loeb nie będzie w tym roku częścią zespołu Peugeot Total. Zdecydowaliśmy się na wybór po Rajd samochodowy ze Szwecji. Zdecydowaliśmy na podstawie harmonogramu obejmującego sesje testowe Peugeota, sesje rozwojowe DS3, sesje testowe C4, pięć rajdów mistrzostw świata przed 24-godzinnym wyścigiem Le Mans oraz obowiązki specjalistów Sébastiena? Niestety, równowagi już nie było, ponieważ w marcu miał dla siebie tylko trzy dni, a w kwietniu tylko dwa. Na poziomie sportowym był z pewnością bardzo szybki. Potrzebuję jednak kierowców, którzy przybędą na Le Mans w doskonałej formie. Tam tak by nie było.

Dlaczego oddzieliłeś Sébastiena? Bourdais jego byłych partnerów, Francka Montagny'ego i Stéphane'a Sarrazina?
Ponieważ potrzebowałem szybkiego kierowcy w drugim samochodzie. Sébastien Bourdais to solidny kierowca. Wydało nam się właściwe umieszczenie go w tym samochodzie (nr 3). A na jego miejsce Nicolas Minassian, Franck Montagny i Stéphane Sarrazin. Wolałem nie wkładać wszystkich jajek do jednego koszyka. Zwłaszcza, że ​​liczę na wszystkie trzy samochody i chcę, żebyśmy ukończyli wyścig, który określiłbym jako agresywny.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz