Les paroles défaitistes prononcées par le clan Toyota aux 4 Heures de Shanghai (Chine) après les essais n’étaient pas du bluff. Les LM P1 Hybrides ont effectivement marqué le pas en course, et ont laissé le champ libre à la Rebellion R-13 frappée du n°1.
Historia stworzona dzisiaj! @RebellionRacing zdobądź drugi raz w historii WEC as zwycięstwa @BSenna @GustavoYacaman i @NatoNorman wygraj 4-godzinny wyścig w Szanghaju 10 listopada 2019 r
Brawo, brawo! Gratulacje Panowie#4hSzanghaj #WEC pic.twitter.com/xHuM9c13cb
- WEC (@FIAWEC) Listopad 10, 2019
Samochód niehybrydowy, który zdobył pole position dzięki okrążeniom załogi Bruno Senny, Gustavo Menezesa i Normana Nato, zdominował debaty w niedzielę 10 listopada, co prawda, dzięki bardzo restrykcyjnemu sukcesowi w walce z Toyotami pod balastem.
To pierwsze zwycięstwo w klasyfikacji generalnej odniesione na torze przez Rebellion Racing i pierwszy sukces niehybrydowego LM P1 w WEC. Pamiętajcie jednak, że szwajcarska drużyna skorzystała z sankcji powyścigowych na torze Silverstone (Wielka Brytania) w 2018 roku, aby zdobyć puchar zwycięzcy na zielonym dywanie.
W Toyocie numer 7 (Mike'a Conwaya-Kamui Kobayashi-José Maria Lopez) źle rozpoczął wydarzenie, wyprzedzając początek. Sankcjonowany przejazdem przez doły (drive-thru), zakończył się za drogą nr 8 (Sébastien Buemi-Kazuki Nakajima-Brendon Hartley).
Wreszcie dwie Ginetta G60-LT-P1 pomyliły się w taktyce wyścigu i wczesnych startach.
W LM P2 Jota Sport udowadnia, że jest jedną z czołowych drużyn, zdobywając dublet za Fuji (Japonia). Roberto Gonzalez oraz szybcy Antonio Félix Da Costa i Anthony Davidson nie popełnili najmniejszego błędu. Wyprzedzają na scenie miejscowi, Ho-Pin Tung, Will Stevens i Gabriel Aubry na Jackie Chan DC Racing Oreca.
Aston Martin równie dobrze mógł wygrać klasę GTE Pro bez przebicia opony z numerem 95 (Marco Sorensen i Nicki Thiim). Wreszcie tak jest Ferrari który z tego korzysta za pośrednictwem załogi złożonej z Alessandro Pier Guidi i Jamesa Calado, zwycięzców ostatniego 24 godziny Le Mans. Porsche ukończyć podium.
Wreszcie w GTE Am sukces odniosły TF Sport i Aston Martin Vantage Charlesa Eastwooda, Saliha Yoluca i Jonny'ego Adama. Oni także wydają się być faworytami do tytułu; to ich drugi występ tej rangi po Fuji.
Klasyfikacja WEC 4 Hours of Shanghai 2019:
Znajdź w numerze AUTO 2242tygodniowo, dostępna w poniedziałek wieczorem w wersji cyfrowej i w środę w kioskach, analiza WEC w Szanghaju przeprowadzona przez naszego specjalnego korespondenta.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)