Toyota na pole position w wyścigu 6 Hours of Spa

Kwalifikacje do 6-godzinnego wyścigu na torze Spa-Francorchamps, rundy otwierającej sezon WEC 2021, były co najmniej gorączkowe, ale nie przyniosły niespodziewanego wyniku.

opublikowany 30/04/2021 à 19:24

Villemanta

0 Zobacz komentarze)

Toyota na pole position w wyścigu 6 Hours of Spa

Kwalifikacje do 18-godzinnego wyścigu na torze Spa-Francorchamps rozpoczęły się o godzinie 20:6 od, jak to zwykle bywa, pierwszej 10-minutowej sesji zarezerwowanej dla pojazdów GTE. Dla przypomnienia, pod uwagę brana jest już nie średnia najlepszych okrążeń podpisanych przez dwóch kierowców w załodze, ale jednorazowy. Powrót do klasycznego wzoru, który witamy z radością. Co więcej, w GTE Am zakwalifikowanie samochodu należy teraz do kierowców panów.

Mais quelques secondes après le début de la session réservée aux GTE, la session a été stoppée par un drapeau rouge. La cause : au volant de la Porsche n°77 du Dempsey-Proton Racing, Christian Ried a violemment tapé les piles de pneus, à droite, au sommet du raidillon.

Po 15-minutowej przerwie sesja została wznowiona. Ale ta sama przyczyna, to samo zdanie: dokładnie w tym samym miejscu Egidio Perfetti również stracił kontrolę nad swoim #911 Team Project 19 56 RSR-1 na okrążeniu startowym, co spowodowało wywieszenie nowej czerwonej flagi.

Obydwa samochody zostały poważnie uszkodzone. Czas pokaże, czy Dempsey Proton Racing i Team Project 1 będą w stanie je naprawić jutro.

Bardzo ożywiony od początku weekendu Kévin Estre ruszył pełną parą w GTE Pro. Za kierownicą Porsche nr 92, które dzieli z Neelem Janim, Francuz przejechał okrążenie z czasem 2 11 219 minut i tracił do niego 1 132 sekundy. Ferrari 488 GTE Evo nr 52 autorstwa Miguela Moliny. Następnie Richard Lietz (Porsche 911 RSR-19 nr 91), Alessandro Pier Guidi (Ferrari 488 GTE Evo nr 51) i Antonio Garcia (Corvette C8.R nr 63), który poświęca prawie dwie sekundy na wzmiankę o Kategoria.

W GTE Am pole position przypadło Benowi Keatingowi, który siedzi za kierownicąAston Martin Vantage AMR nr 33 od TF Sport. Amerykanin był prawie drugi za Paulem Dalla Laną (Aston Martin nr 98), który sam był o 0 przed Andrew Haryanto, zgłoszonym w Porche 6 RSR-911 z numerem 19 Dempsey-Proton Racing. Pierwszą piątkę uzupełniają Thomas Flohr (Ferrari 88 GTE Evo nr 488) i François Perrodo (Ferrari 54 GTE Evo nr 488).

Ce n’est finalement que peu après 19h que la session Hypercar / LM P2 a pu débuter. Bien que malmenées durant le Prologue et lors des deux premières séances d’essais libres, le Toyota ont repris leurs bonnes habitudes.

Przypisuje się okrążenie w czasie 2'00"747 za kierownicą samochodu nr 7, Kamui Kobayashi dał modelowi GR010 Hybrid pierwsze pole position. Japończyk wyprzedził swojego rodaka o 0 Kazuki Nakajima, zarejestrowany w samochodzie siostrzanym.

L 'Alpine A480 nr 36 jest dopiero czwarta z czasem 1”905, wyprzedzając najszybszy z LM P2, czyli Oreca 07 nr 22 firmy United Autosports, powierzony dziś wieczorem Filipe Albuquerque, który stracił tylko 1” 657 w Kobayashi.

Wiodącą piątą część LM P2 uzupełnia Nycka de Vriesa (G-Drive Racing), Giedo van der Garde (Racing Team Nederland), Norman Nato (RealTeam) i Roberto Merhi (G-Drive Racing).

Jutro początek 6-godzinnego wyścigu na Spa-Francorchamps nastąpi o 13:30.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz