Toyota zdobywa podwójną bramkę w wyścigu 6 Hours of Spa

Toyota ponownie zwycięża w WEC w tym sezonie dzięki hybrydowemu modelowi TS050 nr 8 należącemu do Buemi – Davidson – Nakajima, zwycięzcy 6 Hours of Spa. Marka również zdobywa podwójną liczbę punktów.

opublikowany 06/05/2017 à 20:45

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Toyota zdobywa podwójną bramkę w wyścigu 6 Hours of Spa

Jusque dans les derniers instants de course, la bagarre interne chez Toyota aura fait rage en piste. Longtemps, Toyota TS050 Hybrid nr 8 z Bum – Davidson – Nakajima poprowadził postępowanie po połowie, po skorzystaniu z pierwszej neutralizacji pod Full Course Yellow.

Procedura, która służyła siostrzanemu samochodowi nr 7 Kobayashiego - Conway, który energicznie prowadził pierwszą część wydarzenia, zanim jego przewaga została zniszczona przez pierwszego FCY.

Po końcowych przystankach ostatniego kwadransa Kamui Kobayashi w szaleńczym tempie kontynuował dogonienie lidera Sébastiena Buemiego, ale Szwajcar nie drżał, by podpisać drugi z rzędu sukces w WEC po Silverstone.

Dans des conditions de piste rendues délicates par l’arrivée de la pluie dans la dernière partie de l’épreuve, Toyota signe donc le doublé devant la Porsche 919 Hybrid n°2 de Hartley – Bamber – Bernhard qui a un temps fait planer une menace pour la victoire, avec une stratégie décalée.

Ale kontakt zAlpine A470 nr 36 na początku ostatniej godziny, połączony z wyjazdem do boksów w celu wymiany przedniej osłony, niewątpliwie drogo kosztował niemieckiego LM P1.

Porsche 919 Hybrid nr 1 firmy Lotterer – Jani – Tandy poniosło porażkę na czwartej pozycji przed trzecią Toyotą TS050 Hybrid nr 9 z Lapierre – Kunimoto – Sarrazin. ENSO CLM P1/01 zespołu ByKolles of Webb – Rossiter – Kraihamer zajął szóste miejsce.

G-Drive dominuje w Vaillante Rebellion

W LM P2 pojedynek pomiędzy G-Drive Racing a Vaillante Rebellion obrócił się na korzyść tego pierwszego. Oreca 07 nr 26 drużyny Lynn – Rusinov – Thiriet zwyciężyła na mecie z przewagą ponad 50 cali nad Oreca 07 nr 31 – Vaillante Rebellion Prost – Kanał – Senna.

Numer 31 nie miał najczystszego wyścigu, za co groziła 10-calowa kara za kontakt z Fordem GT i wymuszona interwencja w antenę Var LM P2 w ciągu ostatnich dwóch godzin, co spowodowało, że samochód stracił cenny czas na Trio Senna – Canal – Prost.

Podium w kategorii uzupełniają Tung – Laurent – ​​​​Jarvis (Oreca 07 n°38 – Jackie Chan DC Racing), przed drugim Vaillante Rebellion n°13 Piquet – Beche – Heinemeier-Hansson i pierwszym Alpine A470 nr 36 z Menezes – Dumas – Rao.

Ferrari miażdży konkurencję w GTE Pro

W GTE Pro Ferrari w dużej mierze zdominowało wydarzenie, oferując wewnętrzną walkę o zwycięstwo. Duet Ptak – Rigon (Ferrari 488 nr 71) ostatecznie zwyciężył w bratobójczej walce przed siostrzanym samochodem nr 51 Calado – Pier Guidi.

Ford stanął na podium z numerem 66 Chip Ganassi Racing Team UK GT z Mücke – Pla – Johnson, a numerem 67 z Priaulx – Tincknell – Derani plasując się tuż obok podium w tej kategorii.

Następnie dwa Porsche 911 RSR nr 91 Makowieckiego – Lietz i nr 92 Estre – Christensen, i oba Aston Martin Vantage będzie nieobecny w wyścigu po zwycięstwo w ten weekend.

Aston Martin będzie jednak mógł pocieszyć się sukcesem w GTE Am z Vantage nr 98 w Dalla Lana – Lamy – Lauda przed Porsche 911 RSR nr 77 – Dempsey-Proton Racing of Dienst – Cairoli – Ried i # 488 Ferrari 61 XNUMX – Clearwater Racing by Sawa – Sun Mok – Griffin.

Ostateczny ranking

Pełny raport i analizę 6-godzinnego spa, sporządzoną przez naszych specjalnych korespondentów w Belgii, znajdziesz w numerze 2113 AUTOtygodniowo, dostępny od poniedziałku wieczorem w wersji cyfrowej, a od tej środy w kioskach.

0 Zobacz komentarze)